• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

MiaMy skrev 2012-08-22 16:30:00 följande:
    Ja jag är ju också i vecka 39, tror vi har BF samma dag? Jag har 4 september. Jag orkar inte heller göra något som tar länge eller är ansträngande, men det känns som att jag kommer att vara för rastlös för att bara ligga i soffan Tungan ute Sen har jag ingen bil på dagarna så jag kommer inte iväg så långt heller... Kanske städa i skåp och baka då.

Ps. Nyser du med hunden? Flört Lät så sött att ni bara "Aaaaatjoooo!" tillsammans Skrattande
    ja men då har vi samma BF :) 4 september !
    Ja jag är för rastlös för att ligga inne, men samtidigt finns det inte mkt att göra, inte på förmiddagarna när alla jobbar dessutom, på eftermiddagarna försöker jag ta mig iväg att göra nånting. jag har inte heller bil varje dag så då blir det inte många steg utanför :D

hehe jag myser med hunden skulle det stå ;) Men nyser gör vi också, för jag orkar inte damsuga lika ofta så de är dammigt här hemma :P hehe
  • Edds

Jaa vi får se :) jag har ju en känsla av att denne möjligtvis kan kika ut lite tidigare, men jag ska inte hoppas på för mkt, kan även hända att det knallar över några dagar.

jag är bara så jätte rädd att min viktuppgång gör så att jag inte kan vila ihop energin jag behöver, utan min kropp töms mer och mer ju längre det går på energin och jag kommer aldrig ha en chans att ta igen det. Jag har sovit sporadiskt nu sen kl 18 igår fram till 13.00 idag, vaknat lite då och då för toa, frukost och blippat med mobil, men i övrigt varit en zombie...

Kan detta vara en anledning till att få igång förlossningen kring BF? För jag är rädd att mitt hjärta snart får en chock...

på ett år har jag totalt gått upp över 30 kilo... från 57 kg, som jag vägt sen jag gick i gymnasiet, till 88 kg som jag nu ligger på och om det fortsätter i denna takt så har jag 4 kg till att öka fram till BF då jag har börjat samla hemskt mkt vätska...

• Edds

Ngn som vet hur länge man kan förvara i frysen?:)

• Edds

Idamarja: låter som om vi har samma bm.. Hehe jag har gjort 3 resor till fl för att bebis varit tvär men konstaterat varje gång att huvudet är ner! Vad skönt för dig att huvudet ligger ner nu är det en sak mer att slappna av för. Så kände jag, det där läget har stressat mig enormt!

Nelia: ja för mig känns det ungefär som att en fot eller hand trycks ut igenom där! Jag vet inte hur ett cellprov känns men är det mildare än detta så är det ju ingenting :D ilningarna får mig att stanna upp spänna mig och flämta lite hehe

• Edds

Jag har fått sånt sendrag längst sidorna , som om magen är för tung men jag tror det är i livmodern det stramar mkt otäckt uppifrån och ner ingen aning om vad de är? Blir nästan fascinerad av varje ny smärta som uppkommer. Ligger nu och avnjuter en timmes vila i soffan innan jag ska röja här hemma och bjuda svärisarna på middag ikväll :) Det är så skönt för vi äter hos dom typ varannan dag och hos oss ibland så slipper det bli så mkt matlagning, jag orkar inte varje dag!

• Edds

Haha hoppas hon skäms Angie!!! ;D nu har jag tagit på mig nattlinne och är redo för säng, sover nog kl 9 redan :p jag som aldrig sover i mer än Max trosor har ju hela munderingen på. Tycker det är skit jobbigt att behöva ha en topp när jag sover annars har vi mjölk fläckar över hela sängen. Och nattlinnet investerade jag i förea v när jag inte längre orkade vända mig själv i sängen utan behövde sambons hjälp ( det smärtar överallt vid en vändning) då kände jag att jag behövde försköna och skyla mig lite för att känna mig normal och någorlunda fin :D

• Edds
    Vet ni vad jag tänker på varje kväll jag skall somna (nämnde detta för sambon igår) : Att vi vet aldrig, imorgon kanske vi vaknar upp till en dag då vi blir föräldrar för första gången i våra liv.

och det känns rätt häftigt, och rätt läskigt och helt underbart :D
  • Edds
    dag och natt: Jag tror inte det är någon fara... men jag vet inte ? tycker det är så svårt detta, hur vet man vad man kan äta när man ammar , kan man äta vad som helst ?

En sak jag undrar över är om man kan tattuera sig när man ammar ? Någon som har erfarenhet av det? Jag började nämligen på en tattuering bara någon vecka innan jag fick reda på att jag var gravid, så jag har ju en halvt ofärdig tattuering som jag börjar bli less på, på armen :P
  • Edds

NICU: Jaa, jag vill så gärna göra klart min tattuering (har ju börjat göra en sleeve från axeln till armbågen, vi han lägga färg i halva, andra halvan är bara konturer, så jag börjar bli less på att ha gått snart ett år med en ofärdig tattuering ;)

IdaMarja: Ja hon verkar en aning osäker när det gällde läget, men samtidigt har hon ju propsat om ks ganska länge, första gången hon tog upp det var i v 28.. så minst sagt jobbigt. Jag tycker också vissa situationer med läkarna är jobbiga, de är nog för att jag är så känslig av mig. De läkare jag fått träffa har varit väldigt ”hårdhänta” och så.. så de har väl blivit lite av ett obehag, men de kan ju sin grej så man får väl känna sig lugnat efteråt ändå J

Idavasterlo: Jag känner mycket väl igen din känsla just nu. Det var som för mig för några veckor sen när de tog 10 rör blod på en vecka bara för att någon (idiot) på vårdcentralen hade ”tappat bort” mina prov, sen kom de fram till att de inte blivit centrifugerade och fungerade alltså inte. Då var jag minst sagt på bra humör !

Kaksmulan: Herre gud, nu har jag börjat gråta varje gång en bebis kommer till världen ! Vad skönt att det gick så fort och gick så bra, så härligt och ett stort GRATTIS !!{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012