• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

Flax: det är först nu som det går upp i verklighet för våra herrar ;) Igår när jag låg här hemma med sån fruktansvärd mensvärk och förvärkar så skrev jag ett sms till sambon som var på jobbet : "Kanske du slipper gå på jobbet imorgon, jag har sån fruktansvärd mensvärk, hoppas det håller i sig !! "

När han kom hem var han helt stirrig och jag fick inget konkret ur honom. Jag tror han blev lite småstressad och hade mååååånga funderingar i skallen, för han brukar bli sådär inåtvänd och tystlåten, det kan jag säga, händer inte ofta :P Men innan vi somnade så sa han: Men herre gud, vi kan ju bli föräldrar när som helst nu !!!!!
  • Edds

haha tråkigt lemis med telefonen i dasset, jag höll på att göra samma sak (brukar sitta och spela rumble eller liknande medan jag hänger på de rummet) :P

ojojoj och jag har fått energi tillbaka, vet inte var den kom ifrån, men jag får ta vara på de när den väl finns här ! Just nu känner jag mig ovillig till att träffa min BM imorgon.. har inte så starkt förtroende för henne längre så det känns lite motvilligt. Men förhoppningsvis kommer det gå smärtfritt och sen är det bara att vänta ut lilla hjärtegrynet :)

• Edds
    Alicias skrev 2012-08-19 13:00:30 följande:
    v. 39 idag. KOM UT NUUUUUUUUU! Jag börjar bli frustrerad. Tycker hela graviditeten har gått jättefort men nu, de senaste veckorna, sniglar tiden fram Obestämd
    same here !!! jag sitter bara och väntar på att få ont, mensvärk till tusen igår, gick över idag. Bebisen sprattlar så mycket att det gör fruktansvärt ont nu helt plötsligt. Inte ens slemmis har släppt för mig, isåfall har jag totalt missat det
  • Edds
    Alicias skrev 2012-08-19 13:59:03 följande:
    Man vet ju att det är nära men dagarna går så sakta nu i slutet! 

Min slemmis har inte heller släppt vad jag har märkt. Men enligt min barnmorska är det vanligt att man inte märker det eller att den kommer ut vid förlossningen. Vill bara att det sätter igång nu (kommer man väl få ångra när man ligger där och har skitont, hehe). 
    ja, de kan ju hända att det inte alls märks ! Vem vet :) Nu har jag fått tillbaka mensvärken iallafall och såna olidliga stickningar neråt, måste hålla andan när det sätts igång, hooooppppppfullt, håll i sig nu snälla ! :)
  • Edds
    idamarja skrev 2012-08-19 16:56:19 följande:
    i morgon ska ja till BM o se om bebisen vänt sig, det tror ja dock inte eftersom det känns som den ligger precis som den gjort hela tiden, alltså bara på höger sida o inte alls på vänster. Så lång nils-john också o han vände sig först just innan han föddes, men det hjälpte ju inte så mkt, han kom ju m snitt ändå. 
    man ska aldrig säga aldrig, jag kände inte när bebben vände sig och magen ser lika knölig och konstig ut som den alltid har gjort, ändå ligger huvudet neråt tydligen :D
  • Edds
    idamarja skrev 2012-08-19 18:17:04 följande:

nej visst inte, men har man varit gravid en gång förut så kan man ibland känna att igen hur det känns. Och eftersom min bebis tydligen inte hade vänt sig i tisdags och allt känns precis som tidigare så tvivlar jag på att den vänt sig, men klart den kan ha gjort det. Min mage ser rätt jämn ut, så på själva utseendet kan man inte läsa av något på min mage. :) 
    ja de är ju sant, min mage är aldeles knölig och barnmorskan kan inte känna hur den ligger med händerna. Måste kolla läget med ul varje gång nu, helskumt :) menmen vi får se om hon kan känna imorgon !
    SophiaSundgren skrev 2012-08-19 18:32:50 följande:
    Helt sanslöst att alla våra bebisar snart börjar ploppa ut. :)
    ja snart är dom här ! så härligt !!!

• Edds

Svanfrun: jag har precis samma med flytningarna men vet inte vad de kan va

• Edds

Jaa jag hör överallt bekanta som fått sina små och här börjar det komma ut. Blir lite smått frustrerad för jag längtar så otroligt mkt ny ( är jag nog inte ensam om )

Har börjAt kämpa med promenaderna med hunden , vågade inte förr då jag gick såna sd av promenad men nu gör det inget !

Min kropp har börjat vänja om dygnet också, pigg och glad (?) i hågen är jag varje gång jag vaknar, klivet upp, kissar, hämtar vatten etc. Och nu kl 05.00 verkar jag ha sovit klart !

• Edds

Det är föressten nästan så att jag skaffar mig en Facebook endast för de ändamålet med gruppen , tror ni man kan göra det?

• Edds

Grattis till Lill tjejen wolf !!!

Jag kommer ha vatten och olja till torra våtservetter hemma. I nödfall våtservetter i sköt väskan !

Bm besök idag v 37+5

Alla värden bra, huvudet neråt, mkt livlig bebis och bara bra idag så skönt!!! Så nu är det bara att vänta ut, fick ny tid i 39+3 men hon trodde inte jag kommer då eftersom jag redan börjat få sånt tryck. Jag önskar ju men vågar inte tro för mkt :P

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012