Inlägg från: Alicias |Visa alla inlägg
  • Alicias

Vi som väntar smått i September 2012

un poco skrev 2012-01-25 20:38:07 följande:
    Hej! Verkar som en stor tråd Får man vara med? Plussade idag och har tydligen BF 29/9
    Välkommen hit och grattis!

Nu börjar september BF datumen gå mot månadens slut vilket betyder att tiden sen tråden startade och vi som plussade innan nyår har gått ganska fort!! 
  • Alicias
    un poco skrev 2012-01-25 21:04:14 följande:
    Tack snälla! Hur mår ni? Jag tycker det blir värre och värre för varje dag

Har grymt ont i brösten och jätteyr emellanåt.

Har en dotter sedan innan som blir 3 nu i februari, men jag minns ingenting av detta
    * illamående vissa dagar! Igår var jag oerhört illamående, idag ingenting. Beror på hur bra/dåligt jag äter. 

* Ömma bröst och kliande bröstvårtor, hehe Drömmer

* Molvärk ibland. Inte alls lika mycket som tidigare men jag känner lite molvärk en stund varje dag. 

* Trött så in i satan alltså. Skulle kunna sova dygnet runt.

* Frusen, men det är jag i vanliga fall med. Lite extra nu i samband med tröttheten!

• Alicias
    Hbg33 skrev 2012-01-26 15:25:15 följande:
    Åh va härligt att höra! Vilken dag är du på exakt, och tog det långt tid innan de hittade hjärtat? Fan, de sekunderna kommer ju va rätt nervösa gissar jag. Ska själv på UL på onsd. Är v 7+4 idag..
    Åh vad roligt {#emotions_dlg.flower}

jag gjorde UL för två veckor sedan nu och det känns som en evighet. Jag skulle vilja se bebisen varje vecka, hehe! 
  • Alicias

Usch, är så ledsen för eran skulle N1987! Gråter

Vad f*n ska man få mf och ma för? Varför drabbas så många? Jag blir aldrig klok på detta. Orättvist och väldigt tråkigt. Önskar dig alla lycka i framtiden, ge inte upp. Det är klart att ni ska få bli föräldrar, på ett eller annat sätt. 

Stor kram! Hjärta 

• Alicias
    Edds skrev 2012-01-27 10:58:17 följande:
    jag beklagar verkligen !!

jag har själv legat och gråtit nu i några timmar.. Tog ett test imorse igen som var jätte svagt .. och jag förstår inte varför?! det var lika svagt som det var första gången jag plussade ! .. tog med morgonurin och allt. Jag ringde till min barnmorska och förklarade och sa att jag inte alls mår lika illa längre, jag har ingen växtvärk och känner mig allt annat än gravid.. Och jag hade verkligen verkligen hoppats på att få ett svar som "Det är ingen fara, det är helt normalt"

men istället sa hon att jag inte är helt ute och cyklar, att om hcg nivån sänks i testerna så kan det vara att jag fått missfall eller att det håller på att bli ett.. men hon kunde inte erbjuda mig ett ul eller vul, ne för det kan jag ju inte göra jag mår ju hur bra som helst och jag blöder inte. "Det kan fast dröja fram till vecka 12 att man börjar blöda och får veta att bebisen dött i vecka 7" som om det var det mest naturligaste i hela världen fick hon det att låta som, att man ska gå runt i sin lycka och tro att man är gravid och bebisen är död. Jag kan inte förstå varför jag inte kan få komma in och se, NU på en gång. Jag klarar inte det här...

Som tur är har jag ju redan bokat ett hos privat, så på tisdag ska jag dit, och det känns som en helvetes lång oändlig tid. Om min bebis är död....

Jag har verkligen inte något hopp kvar för tillfället... men får väl försöka klara mig igenom dessa långa dagar och försöka klara av att jobba, och äta familjemiddag och bara vara allmänt normal......
    Tråkigt Edds  

när jag fick mitt första missfall, vilket var väldigt tidigt, vecka 4+4 så var mitt första varningstecken att testerna blev svagare och svagare.

Jag pratade med en barnmorska och hon sa att man inte ska bry sig om det och att "ett plus är ett plus". Men min magkänsla sa mig något annat. Ett par dagar efter det samtalet började jag blöda.

Jag vill inte vara okänslig eller skrämma upp dig men jag tycker det är bra att du står på dig och skönt att du har en tid på tisdag så du kan få svar på din oro.

Sen finns de ju de som är gravida i vecka 30+ som tar tester på skoj och som knappt visar positivt fast än bebisen lever rövare i magen... det kan finnas många olika anledningar. 

Håller verkligen med dig, har man otur så går man runt med ett dött foster i magen och tror att man är gravid? jag tycker att rutin ultraljudet är lite för sent! Man vill ju veta hur läget är där inne. Helst skulle man ju göra ett ultraljud i veckan

Håller tummarna stenhårt för dig!  
  • Alicias
    jojoglad skrev 2012-01-27 15:17:22 följande:
    Jag fick se ett liten prick med tickande hjärta idag på VUL!Hjärta
    Ni andra som fick se ett litet hjärta idag: Grattis! :)

N1987 - vad ledsen jag blir för er skull! Ta hand om varandra!!!
    Mysigt, fantastisk känsla Vilken vecka är du i nu?
  • Alicias
    Manelma skrev 2012-01-27 16:19:18 följande:
    Lämnar er. Läkaren såg ingen graviditet och tror jag haft ett tidigt missfall. :((
    Vad är det som händer tjejer? Så här ska det ju inte gå... 

Hur långt gången är du? Det var inte för tidigt för att se? 
  • Alicias

Ni som har gjort ultraljud nu tidigt. Ska ni vänta till RUL eller kommer ni boka in ett nytt UL innan?

Jag såg bebis i veckan 6+5 och är nu i vecka 8+5. Jag vill se bebisen igen innan RUL, är det desperat? 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012