Inlägg från: Alicias |Visa alla inlägg
  • Alicias

Vi som väntar smått i September 2012

eiramis skrev 2012-02-27 21:47:34 följande:
    Ni som har hört tidigt med Angel sound, var på magen ungefär har ni hört det? Hur mycket gel har ni använt, ska det vara ett tunt lager eller ett lite tjockare eller spelar det ingen roll?
    Jag hade uppfattningen att man skulle lyssna efter det långt ner, men sen tittade jag i boken Mammapraktika på en bild av hur fostret ligger i v12 och då såg det ut att ligga strax under naveln och jag letade mer i trakten av troslinningen. Funderar på att försöka en gång till och lyssna lite högre upp. Vill så gärna ha ett livstecken ifrån knyttet så jag kan sluta ångesta över att det inte skulle leva, men jag vet ju att det är lite tidigt att höra det än. *Suck*

Håller tummarna för er som fick negativa besked idag, förhoppningsvis får ni bättre besked efter era mkp. Jag har inte bestämt mig för om jag vill göra KUB-test om jag erbjuds det. Fyller 31 i april, vet inte om det är ökad risk för ds då.

Ang. trög mage. Min mage har också varit rätt trög, gjort nr2 med 3-5 dagars mellanrum. Tycker att färsk frukt verkar ha en bra inverkan. Har funderat på att börja med lactulos, men avvaktar nog eftersom det ändå är relativt regelbundet.
    Lyssnade idag i vecka 13+1. Hittade ganska snabbt och det lät typ rakt ovanför "muffen" och sedan liiite till höger. Vid troslinjen som du beskrev det. 
  • Alicias
    eiramis skrev 2012-02-27 22:05:25 följande:
    Ok, jag är ju bara i v10+2, så jag är ju lite tidigt ute med att leta.
    Ja precis, det är säkert lite för tidigt än.  De rekommenderar att man lyssnar först i vecka 12. 
  • Alicias

Det kan inte vara ens egna hjärtslag man hör i magen? Jag lyssnade två gånger på mitt hjärta och det lät jättehögt och när jag lyssnade på magen så lät det mer som ett tåg fast ändå tydligt att det var hjärtslag. 

• Alicias
    Kaksmulan1 skrev 2012-02-28 12:49:34 följande:
    Förstis, jag gjorde moderkaksprov idag. Det är inget farligt alls och gick jättefort att göra, själva provtagningen tog 30-45 sekunder. Det är väntan på svar som jag tycker är jobbigast. 1 vecka sa dom till oss att det skulle ta.
    Får jag fråga hur det kommer sig att behövde göra moderkaksprov? Har inte hängt med i tråden riktigt
  • Alicias
    Kaksmulan1 skrev 2012-02-28 13:21:46 följande:
    Klart du får fråga. Fick dåligt resultat på KUB igår så de rekommendera att vi gick vidare med moderkaksprov
    Håller tummarna för goda besked. Men man får heller inte glömma att alla barn är en gåva Hjärta
  • Alicias
    Edds skrev 2012-02-29 13:44:22 följande:
    jag har också huvudvärk, men bara på morgonen just när jag vaknar och skall kliva upp.. men så fort jag tar nässprayet och låter det ligga ett tag så släpper det så jag tror det beror på min nästäppa...

i magen heter den bebis. Igår hämtade jag ut baby to be paketet, jätte söta gula nappar och tidningar och sånt smått och gott som jag legat och lusläst igårkväll :) Växtvärk och onormal trötthet fortfarande för mig, vecka 14 på fredag...
    var hämtar man ut det paketet?

• Alicias
    Vili skrev 2012-03-05 19:19:28 följande:
    Finns det någon i tråden som vet hur foglossning känns?
    Hade inga sådana besvär med sonen och denna graviditeten kan jag bara inte få sånna bekymmer ja har planerat/skrivit på att ja ska jobba till graviditetsvecka 35 som sjuksköterska.

Ja..men nu har jag plötsligt fått ont då och då i höger skinka..det strålar ner mot låret och gör faktiskt en hel del ont. Jag är inte gnällig som person men detta känns ju inte alls lovande..
    Googlade lite och fick upp att foglossning en viss typ kunde kännas som ischias vilket ja efter mer googlande insett att detta känns som..

summan är alltså hur känns foglossning och kan man verkligen få det i vecka 14-15...snälla snälla säg att det bara är något annat...
    Känner PRECIS likadant. Idag har varit extremt, har vankat runt som en gammal kärring Googlade också ischias och tror att det är den nerven som är i kläm. Aj aj aj... 
  • Alicias
    TheFamily skrev 2012-03-07 08:33:06 följande:
    Jets: tycker egentligen inte att man ska skriva så mycket om sin egen förlossning då de 3000 förlossningar jag varit med på har inte den ena liknat den andra,
    FL är tyvärr ett forum där man verkar ha en förmåga att skriva om mest hemska saker...synd tycker jag.
    Så....nu lämnar vi diskussionen eller?
    Varför ska man inte skriva om sin egen förlossning? Som du säger - alla förlossningar är olika,  varför kan man då inte berätta om SIN upplevelse? 
  • Alicias

Fy. Får ont i hjärtat när jag läser om era tråkiga besked. Stor kram till er!

• Alicias

Jag har hjärtklappning! Har aldrig varit med om det tidigare. Fyyyy vad läskigt Tyst

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012