Vi som väntar smått i September 2012
eiramis skrev 2012-02-27 21:47:34 följande:
Ni som har hört tidigt med Angel sound, var på magen ungefär har ni hört det? Hur mycket gel har ni använt, ska det vara ett tunt lager eller ett lite tjockare eller spelar det ingen roll?Jag hade uppfattningen att man skulle lyssna efter det långt ner, men sen tittade jag i boken Mammapraktika på en bild av hur fostret ligger i v12 och då såg det ut att ligga strax under naveln och jag letade mer i trakten av troslinningen. Funderar på att försöka en gång till och lyssna lite högre upp. Vill så gärna ha ett livstecken ifrån knyttet så jag kan sluta ångesta över att det inte skulle leva, men jag vet ju att det är lite tidigt att höra det än. *Suck*
Håller tummarna för er som fick negativa besked idag, förhoppningsvis får ni bättre besked efter era mkp. Jag har inte bestämt mig för om jag vill göra KUB-test om jag erbjuds det. Fyller 31 i april, vet inte om det är ökad risk för ds då.
Ang. trög mage. Min mage har också varit rätt trög, gjort nr2 med 3-5 dagars mellanrum. Tycker att färsk frukt verkar ha en bra inverkan. Har funderat på att börja med lactulos, men avvaktar nog eftersom det ändå är relativt regelbundet.