Inlägg från: Alicias |Visa alla inlägg
  • Alicias

Vi som väntar smått i September 2012

StarStruck skrev 2012-01-24 12:43:23 följande:
    8+4 idag
    Går det om du ska få i september? Jag är på 8+2 och har BF 1/9... Glad
  • Alicias
    Edds skrev 2012-01-24 16:13:45 följande:
    hon har skrivit fel :P vi har BF samma dag, 6 sep så hon är på 7+4 :P
    Jaha, okej jag förstår
  • Alicias
    Lemis skrev 2012-01-24 17:31:58 följande:
    Hej! Måste bara höra med er hur ni tänker ? Jag är i vecka 7+4 enligt fb. Alltså i vecka 8. Men säger ni att ni är i veka 8 eller i vecka 7 ? Förstår ni?
    Frågade detta tidigare och fick som svar att man i ditt fall säger vecka 8. Barnmorskor och läkare räknar så. Så när du är i vecka 8+ är du i vecka 9 osv. 
  • Alicias
    TheFamily skrev 2012-01-24 18:28:07 följande:
    Hej hopp!

Alltså det var mer omfattande än jag trodde!
    Gick igenom hela min hälsohistoria. Pratade om kost/rökning/alkohol. Hur man mår osv. Var där en hel timme. Sen tog dom blodprover och jag fick med mig ett rör att lämna urin i tills inskrivningen. Kollade även blodsockret på en gång. (Mitt var skyhögt, då jag var nervös innan och satte i mig en heeeeel påse med choklad *skäms*)
    Så jag ska dit imorgon bitti och ta ett nytt. Om det är högt igen så får jag göra en glukosbelastning.

Sen det bästa:
    Sa att jag var lite orolig för MF och så. (Har två MF och en MA Bakom mig9 och då bokade hon in mig på ett tidigt UL. Så när jag ska på inskrivning ska jag samma dag få göra ett UL. Kommer vara v10+1 då!!
    Längtar så jag dööööör!!!
    Åh, lät ju ganska smärtfritt bra tips, då ska jag försöka låta bli socker timmarna innan jag ska dit hehe.

Vad schysst att du fick göra UL på en gång! Längtar till min inskrivning på tisdag... ska försöka flirta till mig att göra ett UL runt vecka 12 - 13. Om inte så bokar jag privat igen
  • Alicias

Jag förstår inte hur man kan vara så här trött. Jag var ledig i måndags och sov hela dagen typ. Är på jobbet nu och förstår inte hur jag ska kunna hålla mig vaken till kl 17. Jag skulle vilja sova nuuuuu!

• Alicias

Klart det är! Välkommen och grattis

Champagne skrev 2012-01-25 09:28:31 följande:
    Hej! Jag har bf 26/9. Är de okej om jag är med här?

• Alicias

Usch då! Men bruna flytningar behöver ju inte vara mf! Du har säkert torra slemhinnor eller så. Skönt att du får komma och kolla imorgon i alla fall. Jag håller tummarna för positivt besked!

Solero91 skrev 2012-01-25 10:20:44 följande:
    Tror jag fått mf :( har haft bruna flytningar i tre dagar jag hoppas verkligen det beror på något annat:( känns inte kul alls!! Ska till läkaren imorgon och jag hoppas verkligen att allt är bra. Hoppas det beror på att jag spytt massor eller sex haha!! Någon annan som har det problemet ??

• Alicias

Nackuppklarning. Man mäter nacken på bebisen via UL och sedan tas blodprov och så sammanställs resultatet och berömmer risken för Downs syndrom. som jag har förstått det!

lillabambi skrev 2012-01-25 18:19:44 följande:
    Såg att ni pratade om kub/nupp test, vad är det? tredje barnet och inte engagerat mig i vad det är...

• Alicias

En bekant till mig fick missfall igår. Hon är två veckor före mig, vecka 11. Usch, det gör en ju inte mindre orolig direkt. Himla otur, lider med henne. Men hon har barn sedan innan, lika hemskt ändå såklart, men i alla fall.

• Alicias

Får man göra NUPP test om man vill eller måste man ha en riskgraviditet? Eller får man stå för den kostnaden själv om man vill göra det? kanske är olika i olika landsting i och för sig. 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012