Vi som väntar smått i September 2012

Har inte alls hängt med här i tråden på senaste tyvärr så jag vet inte om ni redan pratat om det här. Men är det någon som har känt fosterrörelser än? Hur kändes det?
Jag kände förra veckan när jag låg och läste som nervryckningar i magen. Låg helt stilla och försökte känna efter, det slutade efter några ryckningar.
Och i lördags när jag satt och åt så kändes det inifrån som att någon knäppte eller pickade mig långt ner i magen. Bara 2 gånger sen kände jag inget mer.
Det är så svårt, har ingen aning om det är bebis eller inte?
När jag står upp och tar på mig en strumpa tillexempel så drar man ju upp benet emot sig. När jag gör den rörelsen med höger ben så ömmar/känns det lite i livmodern. Någon mer?
Någon mer som funderat på att köpa eller har en "elefantväska" från Svenskt tenn som skötväska? Kan tänka mig att det blir ganska rörigt där i?
Hur har ni andra viktökat / minskat? Känner mig lite orolig. Är i vecka 19 imorgon och har inte gått upp något. Har inte kräkts eller mått illa, har tvärtom ätit ordentligt och nyttigt varje dag. Magen växer och lillen rör sig där inne. Varför går jag inte upp?