Inlägg från: Alicias |Visa alla inlägg
  • Alicias

Vi som väntar smått i September 2012

eiramis skrev 2012-04-09 11:21:53 följande:
    Urk. Magsjuka eller första kräkattacken av graviditet (v17 idag)? Antar magsjuka. Fick hoppa av bussen halvvägs till jobbet för att kräkas bakom busskuren, så nu är jag hemma igen. Hade i alla fall fått ett mail om att vi får ta en cornish rex-katt på prov ett par veckor för att se om hon vill bo hos oss, så lite glad i alla fall.
    Usch, stackars dig, vad jobbigt. Hoppas du piggnar på dig fort! Kul med katten, jag har själv en cornish och är sååå nöjd, om man kan säga så, hehe. Riktigt mysig och smart katt som är väldigt social, gosig och pratar hur mycket som helst. Ett trevligt sällskap!
  • Alicias
    Maglan skrev 2012-04-09 17:03:14 följande:
    Åh imorn är det dags för rul :) hur ska jag kunna sova inatt?
    Samma här är så spänd och nyfiken! Ska ni fråga om kön?
  • Alicias
    Maglan skrev 2012-04-09 18:09:07 följande:
    Alicias: vilken tid har du?Nä :/ maken vill inte. Jag hade gärna velat veta men då han inte vill så :/ ska ni?
    08.30 har jag, du då? Ja vi vill ta reda på det så jag hoppas verkligen att de kan se! Tror pojke till 110% så ska bli spännande att se om man har någon modersinstinkt
  • Alicias
    Maglan skrev 2012-04-09 18:40:05 följande:
    Okej vi har tid 9.30. Skönt att få det gjort på förmiddagen. Jag tror vi kommer få en tjej. Vore kul då vi har en tjej å två pojkar redan ;)
    Åh vad spännande det är!!!
  • Alicias
    Superbia skrev 2012-04-09 21:38:27 följande:
    När ni andra skriver att ni funderar över att ta reda på kön på RUL blir jag faktiskt lite avis. Vilket lyxigt "problem" att behöva fundera över. Tänk om det ändå vore samma över hela Sverige.
    Får man inte veta om man vill där du bor? Förvånad
  • Alicias
    Superbia skrev 2012-04-09 21:41:25 följande:
    Nej, vi får åka till Göteborg och göra det privat. Kostar väl någon tusenlapp tror jag. Plus resan då som blir typ 16 mil eller något.
    Va? Men dit du går till för rul borde du väl kunna be om att få veta kön om de kan se? Kan de verkligen neka en att få veta om de kan se och om man vill veta?
  • Alicias

Lyckar RUL nu på morgonen! Allt såg ut som det ska och bebis levde loppan och drack vatten där inne. BF datumet stämmer fortfarande på dagen, härligt! Fick också veta att vi väntar en liten pojke som vi trott Skrattande Lycka!!!!

• Alicias

Tack allesammans  

Granen: Ja, det är första så det är helt nytt och väldigt spännande! 

• Alicias
    Champagne skrev 2012-04-10 14:14:02 följande:
    Åh va mysigt med ul, längtar, även om jag gjort två redan så blir rul det riktiga
    Kände också så. Har gjort 2 innan men det här var ju det "giltiga" liksom, hehe. Helt underbart! 
  • Alicias

Hur ska ni andra göra i sommar med semester osv? Sambon ska vara ledig v. 27-32 och då har vi lite planer på att åka iväg osv. Samtidigt känns det lite knepigt då man sen kommer att gå på mamma ledighet. Jag har tänkt gå 2-3 veckor innan bf om inget har ändrats tills dess. Jag har inte betald semester så det känns ju lite surt att missa massa pengar men ändå vill man såklart åka iväg och göra något tillsammans innan bebis kommer. Hur har ni tänkt göra?

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012