-
Tråkigt blir så ledsen av alla dessa missfall som drabbar så många. Vet hur förjävligt det känns. Stor kram till digEgo86 skrev 2012-01-20 17:10:49 följande:Tyvärr var det ett mf. Livmodern var tom, fanns rester kvar av grav när hon kollade livmodertappen. Lycka till alla ni andra!
-
Har också haft mycket molvärk de senaste dagarna. Stundvis. Hade det mycket precis efter jag plussat också. Men livmodern tänjs ju ut något helt otroligt och bebisen växer många mm i veckan så jag tror inte man behöver oroa sig för det. Tvärtom.
-
Ja, det är en oroande känsla då förstår jag. Vid mitt första missfall fick jag jätteont i ryggen och när jag precis efter plusset fick molvärk i rygglsutet oroade jag mig som tusan. Jag tror i alla fall att det är din livmoder och bebis som växer så det knakarN1987 skrev 2012-01-20 21:54:47 följande:Alicias: Det sitter så djupt i mig att man borde oroa sig när man får "mensvärk" vid graviditet.. Har ju känt så vid alla MF men då har det ju kommit blod också.
Men man hör ju överallt att molvärk är växtvärk så jag ska försöka sluta oroa mig! :) -
Håller med! Det går fortare än man tror. Jag är i vecka 9 idag... var ju nyss i 4:e veckan...?StarStruck skrev 2012-01-22 12:36:44 följande:Jisses vad fort det går ändå.
Det känns som att jag nyss plussat.
Det går långsamt fort! -
Någon som känner på sig vilket kön er bebis blir? Jag är övertygad om att jag kommer få en pojke!
-
Jag gjorde också den och det blev pojke, heheDag och natt skrev 2012-01-22 20:20:12 följande:Alicias: Ingen aning faktiskt, jag är helt clueless. Men enligt den kinesiska befruktningskalendern så blir det en flicka!
-
Det där har jag läst lite om är väldigt vanliga känslor. Hormonerna rusar runt i våra gravida kroppar och man kan känna sig både ledsen, deppig, uppgiven och osäker på sin graviditet och hur vida man kommer klara av att ta hand om barnet / älska barnet.oOLillaJagOo skrev 2012-01-22 22:36:20 följande:
Hej tjejer. (Fd dalkullan här)
Jag känner att jag behöver lite stöttning och råd. De senaste veckorna har jag varit så fruktansvärt trött och illamående vilket har resulterat i att jag bara har legat i sängen hela dagarna. Jag har även blivit väldigt deppig och mår faktiskt riktigt, riktigt dåligt. Jag har längtat efter barn i flera, flera år. Men nu när jag är gravid så är jag inte ens glad. Jag är så rädd för att jag inte kommer att kunna knyta an till barnet, att jag inte kommer att älska det. Jag har börjat fundera på om mitt liv som mig är slut nu. Om min nya roll endast kommer att vara mamma. Jag är så ledsen! :( Jag förstår inte att jag känner såhär... Jag borde ju vara världens lyckligaste. Vi har inte berättat det för någon än heller, kanske det gör sitt.. att man måste hålla det hemligt och låtsas må bra fast man mår åt helvete...
Är jag verkligen den enda med dessa tankar och känslor? Och vad gör man? :(
Jag har grinat som en liten unge idag för att jag minsann ville ha korvstroganoff och inte den maten vi hade tänkt laga. Nästa stund grina jag för att jag längta efter mamma. Och nästa stund för att jag frös.
Det är absolut inget fel på dig! Men jag tycker att du ska berätta för någon om hur du känner om du inte redan gjort det. Din mamma eller någon annan närstående som säkert kan förstå precis vad du menar.
Det här är ingen enkel grej med att vara gravid, kroppen kör sitt eget race och det är inte helt lätt att hänga med i hormonsvängarna. Prata av dig med någon du känner förtroende för och tillåt dig själv att grina och vara lite deppig. Jag tror att du kommer bli en toppen mamma och älska din bebis mer än allt annat! -
Usch usch usch, jag drömde i natt att jag åkte in och skulle föda bebisen i vecka 40 men sen kom läkaren och sa att det var ett missfall och inte värkar. Jag var helt förstörd och upprepade gånger tänkte jag "det här är bara en dröm, det här måste vara en mardröm" men det var det inte i drömmen. Sen vaknade jag tillslut och andades ut. Men den där drömmen har gett mig obehag och gjort mig lite nedstämd hela dagen fy!
-
När tänker ni berätta på era jobb? Vill ni hålla er till efter vecka 12?
-
Åh kan du inte berätta lite sen om hur det gick till.TheFamily skrev 2012-01-24 09:49:09 följande:Idag ska jag på hälsosamtal på MVC....är nästan lite nervös..varför vet jag inte.
Kanske för att det inte känns som om man är gravid på "riktigt" liksom..he he....
6+2 idag....
Jag ska till min barnmorska första gången om en vecka, kommer vara i v. 9+2 då... verkar som att alla går på sina hälsosamtal mycket tidigare. Men det här kanske är hälsosamtal + inskrivning. I telefonen när jag bokade så sa tjejen att det var inskrivning i alla fall.