Inlägg från: Alicias |Visa alla inlägg
  • Alicias

Vi som väntar smått i September 2012

Vecka 10 idag, wihoooo! Skrattande

• Alicias

Inskrivning i morgon!

Blir lite nervös... ska man klä av sig och sådant framför barnmorskan eller ställer de bara frågor och tar prover?

• Alicias
    TheFamily skrev 2012-01-30 13:49:03 följande:
    Alicias: det enda jag tagit av mig hos bm när jag varit där är skorna! Bra att ta av sig när man ska väga sig. Sen är det inte säkert att dom ber dig väga dig där, ibland frågar dom bara.
    Sen när man gått lite längre från man dra upp tröjan när hon ska mäta magen alt lyssna på hjärtljuden.....
    Kram och lycka till!

Ps: ÄT INTE GODIS innan!!! Jag hade vräkt i mig en hel påse choklad innan och hade blodsocker på 9.0 (man måste ha under 8)
    Fick göra glukosbelastning dagen efter då låg det på 6.0.
    Ett tips!
    haha! Ja just get, tack för tipset. Kommer nog vara så nervös att jag inte kommer kunna äta alls innan. Trodde aldrig jag skulle komma så här "långt" i graviditeten så jag känner mig jätte nervös men lycklig att jag ska få gå på inskrivningen. Var en evighet framåt i tiden när jag ringde och vipps så är det dags
  • Alicias

Idag har tagit cellprov + alla blodprover som ska tas. Skönt att ha sånt "jobbigt" överstökat! Ska göra KUB om några veckor. Någon mer som tänkt göra det?

• Alicias

Är i 10+1 och har haft molvärk idag. Har inte haft så mycket molvärk på några veckor och nu känns det helt plötsligt som det gjorde när jag precis plussat. 

Oroar mig lite men har inte blött något. Gjorde cellprov idag men jag tyckte mig känna molvärk redan i morse. 
    Alltid är det något man oroar sig för!

• Alicias
    saoura skrev 2012-02-06 21:18:26 följande:
    Jag fick också gjort cellprov idag och har också känt av lite mensliknandevärk. Kanske fullt normalt när man gjort det?? Första gången jag gjorde ett så har ingen som helst aning...
    Första gången för mig med!  Blödde du? Jag började blöda lite på livmodertappen sa BM så jag fick ett trosskydd med mig. Men jag har inte sett något blod alls så det upphörde nog snabbt. 
  • Alicias
    Edds skrev 2012-02-06 22:05:14 följande:
    Måste man ta cellprover när man är på inskrivningen?? eller är det något speciellt som inte alla gör ?

Jag har lämnat cellprover en gång och det var väl sådär..., jag skulle helst av allt slippa det nu i samband med min graviditet ju !!!
    Blev också kallad när jag fyllde 23 och väntade då med att gå. Ville fråga vid inskrivningen och BM sa att det går bra att göra cellprov fram till vecka 14 typ. Om du inte fyllt 23 än så kommer du att få en kallelse när du fyller och sen får man det var 3:e år. 
  • Alicias
    Gosmos skrev 2012-02-07 12:08:41 följande:
    Jag blev kallad till cellprov häromveckan och på kallelsen stod det att jag inte skulle komma om jag var gravid. Men man kan alltså göra cellprov om man är gravid? Varför fick jag inte göra det då, tror ni?
    För att om man gått över vecka 14 - 15 så bör man inte göra cellprov då provsvaren kan bli missvisande. 
    Prata med din barnmorska, innan vecka 14 ska det gå bra att göra cellprov! 
  • Alicias

Tjejer! Fick preci en liten chock. Bytte om i dagsljuset och ser då att jag plötsligt har en "raggarsträng". Tittar närmare och ser att det går en svag men ändå synlig streck från naveln och neråt. Inte så mycket över. Antar att det är hormonranden som är på väg att träda fram.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012