Inlägg från: Alicias |Visa alla inlägg
  • Alicias

Vi som väntar smått i September 2012

Hej tjejer! Jag hoppar in här, stort grattis till era härliga plus!

Jag plussade några dagar innan jul och har två väldigt tidiga missfall bakom mig (bägge 2011). Är idag i vecka 5+1 och har jättestarka grav.tester, kan liksom inte sluta testa. Är livrädd att de ska bli svagare. Samtidigt njuter jag av det som är nu och försöker tänka att jag inte kan göra så mycket för att förhindra missfall, förutom att äta och dricka bra. 

Ska ringa bm imorgon och prata lite och höra om det är möjligt att få komma på VUL lite tidigare än vanligt. Hoppas på ett ja!

• Alicias

Åh nej vad tråkigt att höra yessyca! Hoppas att du återhämtat dig fort! Jag fick två mf efter varandra i höstas och sen väntade jag en gång och hade mens. Nu är jag gravid tredje gången och det känns *peppar peppar* stabilare. Jag köpte nattljusolja för att få mer hormonellbalans, inte för att jag hade problem med menscykeln utan mest för att jag inbillat mig att kroppen kanske behöver det efter mf. Har ingen aning om det hjälper men den här gången känns det som sagt lite stabilare på något sätt. Stor kram, håller tummarna för att det snart blir din tur igen!!

• Alicias

Så himla spännande det här

Jag ska på VUL nästa vecka, ringde och bokade ett privat idag. Längtar!

• Alicias
    N1987 skrev 2012-01-02 15:59:37 följande:

Kan inte riktigt sluta testa... Är på BIM idag och det nedersta är taget i morse.. Ser det ut som en normal HCG-stegring? Eller är det för svagt?

Symptom: Stickningar och ilningar i magen, sjukt ömma bröst och idag var jag faktiskt lite illamående! Går in i v. 4 imorgon och har precis bokat tidigt VUL i v. 6+6. Coolt!
    Så där har min stegring också sett ut och nu i vecka 5+1 så är teststrecket starkare än kontrollstrecket. Så dina blir säkert aningen starkare för varje dag
  • Alicias

Jag tog det här digitala i torsdags. Det blir aldrig mer än 3+ om jag har förstått det rätt? 

• Alicias
    ledarsuggan skrev 2012-01-02 17:16:36 följande:
    Vet inte vad jag ska tro, är helt virrig i huvet just nu.
    Imorse när jag kom hem från jobbet fick jag så fruktansvärt ont i magen, kom även brunt slajm blod, typ..
    Ursäkta beskrivningen. 
    Lyckades somna, när jag vaknade fem timmar senare var det likadant, smärtan var lite bättre.
    Tog en dusch och då var det lite "färskt" blod.
    Men nu har allt slutat, var helt inställd på missfall., Men kan en missfallsblödning sluta efter några timmar bara?
    Är 4+4 idag vid mitt missfall i somras var jag i 5+3 och blödde jätte mycket i två veckor!
    Någon som varit med om något liknande?     

Avvakta lite och se om det upphör. Jag fick missfall i vecka 4+4 och då blödde det i två dagar. Men om du har ont i magen så tycker jag att du ska åka till gynakuten!  
  • Alicias
    colan84 skrev 2012-01-02 21:07:03 följande:
    Någon som tänkt göra tidigt ultraljud? Jag har funderat på att göra ett i v.12. Det gjorde jag med sonen.. Kändes skönt och veta att allt stod rätt till.
    Jag ska göra VUL på fredag nästa vecka. Går allt bra tills dess kommer jag vara i vecka 6+5 då. Spännande och läskigt på samma gång!
  • Alicias
    colan84 skrev 2012-01-02 21:19:03 följande:
    Får du bekosta det själv, eller får du remiss? Det är så otroligt dyrt privat tyvärr =/...
    Alicias skrev 2012-01-02 21:15:14 följande:
    Jag ska göra VUL på fredag nästa vecka. Går allt bra tills dess kommer jag vara i vecka 6+5 då. Spännande och läskigt på samma gång!
    Vad spännande! Har din bm ultraljudsmaskin? :)
    Nej, har inskrivning hos bm i slutet av månaden och då får jag en remiss för UL. Men jag kan inte hålla mig så länge så jag bokade ett privat ultraljud också. 
  • Alicias
    colan84 skrev 2012-01-02 21:38:35 följande:
    Ska nog också boka ett i v 12. Det sjuka är, att det är billigare att åka in till gynakuten och göra ul än att boka ett privat.. Jag undrar om detta utnyttjas av folk? Om de skulle sänka priserna på privata ul kanske gynmottagningarna inte skulle ha lika hög belastning?

Kanske är lite dum, men blir irriterad på priserna..
    Ja, jag har också tänkt på det. Men för att få komma till gynakuten måste man väl ha blödningar eller smärta? Har varit där en gång vid missfall och fick vänta och vänta och vänta. 

Men kvinnan jag pratade med angående det privata ultraljudet sa att hon skulle skicka en kallelse, på så vis blir det gratis. Annars skulle det kosta 600 kronor 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012