• splink

Vi som väntar smått i September 2012

StarStruck skrev 2012-02-17 12:06:20 följande:
    Ska på läkarbesök den 7/3 och planera förlossningen, brukar man göra det i v 14?
    Vi började planera förlossningen rätt tidigt. Men sen ändrade det sig nånstans i mitten och jag blev beviljad planerat snitt (som blev akut pga för tidig vattenavgång)

Hoppas absolut på kejsarsnitt den här gången också. Vet inte vad jag gör om dom börjar försöka övertala mig till vaginalfödsel.  
    Dotter född -07, BF med syskon 17/9 Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • splink

Nån som vet hur lång leveranstid det är på barnvagnar ungefär? Vi funderar på när vi ska beställa för att få hem den i tid. Ska ha en Brio Go, så det är ingen vagn som ska beställas utomlands ifrån eller så, men vet att det ibland kan ta tid ändå. Kommer att beställa av de vagnar som är i säsongens färger och dom finns ju inte alltid i butiken.

• splink

Angående att bädda vagnen:
    Jag kommer ha en fårskinnsfäll i botten om det behövs i början. Ska ha i början av september och då kanske det fortfarande är rätt varmt. Sen har jag köpt en tunnare overall och en filt. När det blir kallare sen är det bara att lägga på mer/klä på mer, tills det blir så kallt att åkpåsen åker fram

Angående snitt;
    Jag är snittad sen innan och hoppas absolut på att bli det igen. Känner inget i mitt snitt än men det kommer nog. Man ser en tydligt kant där iallafall. Oroar mig mer att det ska bli konstigt efter nästa förlossning, att ärret ska bli krokigt och uttöjt och fult. Dom måste väl ta bort nån cm på varje sida och göra ett nytt snittärr?

Idag är jag inne i v11!! Vilken lycka! Jag börjar nog tro att detta verkligen är på allvar nu, att det kommer en bebis till oss. Som vi längtat

• splink

Mitt hår har också blivit konstigt efter att jag blev gravid. Färgar inte men hade långt hår och strukturen blev skum typ. Klippte av mig det i förrgår faktiskt  

För övrigt är jag nu inne i v.12 Solig 

• splink
    StarStruck skrev 2012-02-26 10:30:07 följande:
    Nu mår jag riktigt bra måste jag säga.
    Jag är jättepigg på dagarna, sover som en normal människa, äter okej. NU är det roligt att vara gravid :)
    Kul! 

Jag mår också förhållandevis bra Mår illa till och från och trött till och från, men inte alls som för ett par veckor sen. Det värsta just nu är den extremt korta stubinen... 
  • splink
    Nelliepop skrev 2012-02-26 18:44:10 följande:
    En pinsam fråga? Glad

Är det någon mera som har problem att göra nr 2?? känns som man är helt förstoppad???

Några tips någon???     
    Jag hade det med dottern. Gick inte på två veckor och tillslut mådde jag så dåligt, hade så ont och var helt kallsvettig och blek. Hade provat ALLT (menar då också laxermedel och divese). Allt förutom en rejält stark indisk linsgryta, som satte sprutt!

Den här gången är det tvärtom. Sprutt varje gång. SKITjobbigt  
  • splink

Japp vi är många härinne med tråkig bakgrund som fått göra vul pga det (jag har gjort 5). Har man en normal bakgrund och det inte finns några avvikelser under graviditeten behöver man ju inte göra mer än nödvändigt. 
    Vill du ändå göra det läste jag att man kan åka till någon närliggande kommun. Har du nära till Gävle tex? Där ska det finnas något privat alternativ där du kan betala för att göra ett vul. Lycka till! 

• splink

Har ni börjat handla grejer ännu? Jag har hittills köpt;
    Bärsjal
    Babygym
    Babysitter
    Bröstpump

Hittade begagnat i nyskick och slog till har köpt lite kläder också, både nytt och begagnat i nyskick. Det är ju verkligen kul att handla

Jag är i vecka tolv nu och mitt illamående har tack och lov gått över nu. Jätteskönt.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012