• splink

Vi som väntar smått i September 2012

Jag kan inte sluta testa Det är ju underbart att se positiva test för en gångs skull!!
  • splink
    LillyRose skrev 2012-01-06 17:02:23 följande:
    Å jag tänkte köpa ett test till..men nu blev det bebiskläder istället ju
    Vågar inte köpa kläder än. Men har börjat kolla på småå kläder på stan och nätet. Givna print från Molo; Alps, Safari, Rainbow, Guitar, Popcorn, Bondgård, Uttrar.... Kan hålla på i evigheter
  • splink
    LöjligaFamiljen skrev 2012-01-06 19:41:32 följande:
    Vi har bara ett tjejnamn. Så blir det en tjej så blir det en Lilly :)
    Fint! Det heter min dotter i andranamn
    Dotter född -07, BF med syskon 17/9
  • splink

Jag kommer säkert göra massor av VUL och UL under även den här graviditeten. Med min dotter gjorde jag så många att jag inte ens kan räkna alla. Det var dock sjukvården som ville hålla koll och så är det nu också. Ska göra VUL den 24:e Hoppas på att få se ett litet hjärta då. Det är hemskt när dom sätter igång och letar och letar och är helt tysta... Tiden går så långsamt, och sen säger dom att det inte finns något.. Har hänt mig några gånger och det är lika hemskt varje gång. 

• splink
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-08 09:37:28 följande:
    Splink. Ja, det verkar ju vara väldigt inviduellt det här med vul. Och jag förstår hur jobbigt det måste vara när man har massa i bagaget. Jag är bara rädd att om jag gör ett tidigt vul, typ v.7 och allt ser bra ut, så säger många här inne att det är v.9 som är nån form av magisk gräns, om man då gör vul vid inskrivningen igen v.10 och nått har hänt, är det inte jobbigare då när man sett bebin leva i v.7 än om man inte vetat? Förstår du hur jag tänker? Känner mig så himla kluven.
    Min tanke är att göra VUL i vecka 7, vecka 12 och sen rUL i vecka 18 någonting. Därefter är det inte så viktigt för mig för då känner jag ju bebisen liksom och behöver inte se för att känna mig lugn. Men det där kan jag inte styra utan det får läkarna bestämma.
  • splink

Jag ska till doktorn på onsdag. Är så himla orolig men ska försöka slappna av och tänka att DET KOMMER GÅ BRA. Idag har vi kollat på vagnar och det blir nog en Brio Go. Supernöjd. Kändes som att köra runt ett litet moln  För övrigt har jag också ont som fasen i tuttarna. Underbart, dom är ju skitsnygga nu, haha! Molvärk i magen från och till men inte så himla farligt. Med dottern kom den där riktigt onda molvärken efter ca v.7-8 någonting.

• splink

Jag var hos läkaren idag. Han ville inte ta blodprov och jag fick inget progesteron, men han såg min lilla bebis därinne då han gjorde ul och det satt bra, och inte i nån ärrvävnad. Ska göra nästa vul den 25:e januari på Repro på Salhgrenska tror jag (ska höra med dom imorgon och bekräfta tiden) men jag hade trasslat till det med inskrivning. Trodde det var 24/1 men det var 24/2!! Lååångt kvar! Fast det spelar väl ingen roll kanske, jag går ju på täta kontroller på Repro sålänge  Så skönt att allt löper på bra!

Var och kollade på vagn idag och vi har fastnat för Brio Go. Men vi var inte helt överens om färgerna så vi bokade ingen. Det får bli ett senare projekt helt enkelt  

• splink
    Lemis skrev 2012-01-11 17:24:47 följande:
    Splink vad skönt att det satt rätt. Underbar känsla. Såg ni något hjärta eller bara att det satt rätt? Mina bröst ömma inte så våldsamt mest natten men jag mår illa hela tiden. Men jag har lovat att inte klaga är så glad att jag är gravid.
    Nej inget hjärta men jag är ju inte alls långt gången. Hade ju bim igår Jag ska försöka att inte klaga så mycket eller oroa mig den här gången. Lättare sagt än gjort dock, när man haft många MF och sen när smärtan tar överhanden då man får box efter box i revbenen, kramp i benen, sammandragningar, svampinfektioner och så vidare och så vidare Men det hör till! Ett rejält eldprov
  • splink

Vi har bara berättat för de allra närmaste + att jag har gått ut med det bland mina internetvänner. Då jag pluggar hemifrån tror jag att det blir en rätt behaglig graviditet. Förut jobbade jag inom vården och det var tungt och jag blev sjukskriven. Jag planerar att fortsätta plugga heltid hela tiden faktiskt! Kommer få massor av hjälp av mamma som bor i huset bredvid. Det ska nog gå. Jag vill inte ta studieuppehåll och inte min man heller. Jag pluggar till lärare och min man till ingenjör.

Idag har jag köpt bebisens första filt

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012