Vi som väntar smått i September 2012
Jag kan inte sluta testa Det är ju underbart att se positiva test för en gångs skull!!
Min bebis ska heta August eller Vega
Jag kommer säkert göra massor av VUL och UL under även den här graviditeten. Med min dotter gjorde jag så många att jag inte ens kan räkna alla. Det var dock sjukvården som ville hålla koll och så är det nu också. Ska göra VUL den 24:e Hoppas på att få se ett litet hjärta då. Det är hemskt när dom sätter igång och letar och letar och är helt tysta... Tiden går så långsamt, och sen säger dom att det inte finns något.. Har hänt mig några gånger och det är lika hemskt varje gång.
Jag ska till doktorn på onsdag. Är så himla orolig men ska försöka slappna av och tänka att DET KOMMER GÅ BRA. Idag har vi kollat på vagnar och det blir nog en Brio Go. Supernöjd. Kändes som att köra runt ett litet moln För övrigt har jag också ont som fasen i tuttarna. Underbart, dom är ju skitsnygga nu, haha! Molvärk i magen från och till men inte så himla farligt. Med dottern kom den där riktigt onda molvärken efter ca v.7-8 någonting.
Jag var hos läkaren idag. Han ville inte ta blodprov och jag fick inget progesteron, men han såg min lilla bebis därinne då han gjorde ul och det satt bra, och inte i nån ärrvävnad. Ska göra nästa vul den 25:e januari på Repro på Salhgrenska tror jag (ska höra med dom imorgon och bekräfta tiden) men jag hade trasslat till det med inskrivning. Trodde det var 24/1 men det var 24/2!! Lååångt kvar! Fast det spelar väl ingen roll kanske, jag går ju på täta kontroller på Repro sålänge Så skönt att allt löper på bra!
Var och kollade på vagn idag och vi har fastnat för Brio Go. Men vi var inte helt överens om färgerna så vi bokade ingen. Det får bli ett senare projekt helt enkelt
Vi har bara berättat för de allra närmaste + att jag har gått ut med det bland mina internetvänner. Då jag pluggar hemifrån tror jag att det blir en rätt behaglig graviditet. Förut jobbade jag inom vården och det var tungt och jag blev sjukskriven. Jag planerar att fortsätta plugga heltid hela tiden faktiskt! Kommer få massor av hjälp av mamma som bor i huset bredvid. Det ska nog gå. Jag vill inte ta studieuppehåll och inte min man heller. Jag pluggar till lärare och min man till ingenjör.
Idag har jag köpt bebisens första filt