• splink

Vi som väntar smått i September 2012

Jippie!! Det blir kejsarsnitt för min del Solig Min läkare sa att han ska ordna med allt så att jag får mitt snitt som jag önskar. Idag är en lyckans dag här hemma! Ett berg av ångest har lyfts av mina axlar.

Dotter född -07, BF med dotter 2 18/9, Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • splink

Usch vad tråkigt att ni är så många med SD och molvärk

Själv mår jag superbra nu, till skillnad från när jag väntade dottern. Då började all skit i den här veckan jag är i nu (v.22) och  höll på fram till förlossningen i v.37. Känns bra att jag får iallafall några veckor där jag kan njuta lite av min graviditet. Tror att mitt kejsarsnittsbeslut gör en hel del för mitt mående.

• splink
    marla333 skrev 2012-05-14 14:30:15 följande:
    bara jag och sambon som pratar om sterilisering...? vi känner att det räcker med 2 barn. använder inget skydd innan, då vi haft både blodpropp och bröstcancer i släkten vid unga år. livrädd att äta piller som mixtrar med kroppen... 
    Jag har också funderat allvarligt på att sterilisera mig. Men nu är jag inte helt säker längre. Graviditeten med min första dotter var ett rent  helvete, och jag ville aldrig genomgå det igen. Så är jag ju gravid igen och förväntade mig att få en lika hemsk graviditet en gång till. Men så har det tack och lov inte blivit Om jag skulle få en likadan graviditet en ytterligare gång som jag har nu (hittills iaf) så skulle jag eventuellt kunna tänka mig ett tredje barn (och ännu fler ) Å andra sidan har jag haft väldigt många missfall och vill inte behöva gå igenom en sån resa igen med att vara sekundärt barnlös. Det var hemskt.. Jag är bara förvirrad kring det där så jag gör väl ingen sterilisering eftersom jag inte är säker. Men det är absolut ett alternativ när vi inte vill ha fler. 

Jag tål inte några hormonpreparat, tål inte heller latex. Vet faktiskt inte vad vi ska använda sen. Har innan kört med avbrutet och säkra perioder (då kom första dottern ) Antar att vi borde fundera på det på allvar. Spiral går inte heller, har blivit avrådd av min läkare pga att jag har vestibulit. 
  • splink
    TheFamily skrev 2012-05-14 21:00:27 följande:
    Jempen: tänk på mig då som är magsovare! Börjar bli vääääääldigt svårt!! :)
    Samma här. Sover halvt på sidan, med en kudde mellan knäna. Det enda som funkar nu. Armarna domnar om jag sover på rygg. 
  • splink

Idag filmade jag magen när lillan sparkade runt och vände sig därinne. Syntes utanpå. Vilken lycka!Hjärta
    Visade mannen, som hittills bara fått känna tre sparkar, trots att hon är helvild därinne. Av någon anledning slutar hon alltid att röra sig så fort nån ska känna. Har försökt låta mamma, min man och min syster känna, men det blir kolugnt därinne bara nån annan än jag själv lägger handen på magen. Slump eller bara väldigt envis unge?

• splink
    Edds skrev 2012-05-15 07:49:29 följande:
    vi ville också vara unga föräldrar,, jag är 22 när bebis kommer (fyller dock 23 i oktober) och sambon hinner fylla 25 =)
    Precis som jag och min man när vi fick vår första dotter Tycker det var en perfekt tid att få barn, iallafall för oss. 
  • splink
    Superbia skrev 2012-05-15 08:44:41 följande:
    Det måste kännas jobbigt när man har fått ett barn redan och sedan tro att det ska gå lika lätt med nästa (eller det kanske man inte gör, men det finns ju förmodligen med i bakhuvudet), och sen visar det sig inte alls vara så enkelt som första gången.
    Samma sak för oss. Vår första dotter var ett "hoppsan" och sen när vi försökte få till nr 2 tog det 37 månader och åtskilliga missfall innan det äntligen blev vår tur. 
  • splink

Nu har jag äntligen tagit tag i försäkring och tecknat det, via vår bank, Länsförsäkringar. Tog Gravidförsäkring BAS samt PLUS. Hade det med dottern också och vi alla är försäkrade via dom. Är nöjda med det

• splink
    Kaksmulan1 skrev 2012-05-16 12:46:44 följande:
    jag tycker tiden står stilla! känns som en evighet till BF
    Oj! Jag tycker tvärtom, att det går alldeles på tok för fort Hinner knappt med!
  • splink

Oh shit, nu blev jag stressad! Det är ju bara typ 16 veckor kvar!! Hur ska jag hinna allt innan bebis kommer?! Måste fixa min C-uppsats så det är klart, fixa allt med försäkringskassan, ska göra om i dotterns rum och köpa en våningsäng, måla om en byrå, ställa upp spjälsäng, min man ska göra en, ev två omtentor, och samtidigt ska vi hinna jobba och plugga hela sommaren. Ojojoj. Bäst att lägga på ett kol. Tur jag har shoppat klart så det räcker och blir över iaf

• splink

Ååh vad det är skillnad i ben och fötter sen jag började använda stödstrumpor! Inte det sexigaste plagget men..

Måste också säga att min foglossning blivit mycket bättre! Går det ens? Har aldrig hört innan att det blivit bättre, utan snarare såklart sämre. Började ha ont i v.14, bak i svanskotan och området därikring. Sen blev det värre och värre och vissa dagar har jag haft så otroligt ont att jag knappt kunnat gå. Har vaggat fram. Men nu! Idag SPRANG jag! :-O utan ansträngning! Jättekonstigt. Har hela tiden trott att jag ska bli sjukskriven från sommarjobbet men fortsätter det såhär kommer jag absolut kunna jobba härligt!

• splink

Bebis låg imorse med benen utåt så att sparkarna blev jättetydliga. Min dotter kände och hela hon lös upp Hjärta

Jag mår verkligen strålande jämfört med förra gången. Inget ont i ryggen alls, men liite benkramper på nätterna, och jag får fortfarande kväljningar och kräkkänslor ganska ofta, även om jag inte spyr längre. Njuter verkligen av att vara gravid

Dock har jag också svårt att äta, varm mat. Har sista dagarna inte ätit samma middag som familjen, utan istället lite annat plock, typ grönsaker (råa), kall pasta, keso, avocado, bönor och oliver. Det är vad jag får ner utan att fullständigt äcklas av maten.  

• splink
    Em skrev 2012-05-30 21:46:55 följande:
    Sån RÖÖÖÖÖVDAG jag har haft idag. "Min" ADHD-pojke som jag är resurs till bestämde sig för att putta mig i magen idag. Ganska hårt och högst medvetet (han är född 00). Jag blev helt chockad...vad gör jag NU liksom?!
    Gick till rektorn och pratade om händelsen för henne, hon kallar in pojken och samtalar med oss båda. Sen säger hon "gör aldrig det igen" till honom och sen...INGENTING!!! Föräldrarna ska vara underrättade av rektorn (först ville hon att jag skulle ringa dem, men där satte jag ner foten...) men de har inte hört av sig. Pojken har inte bett om ursäkt, föräldrarna har inte hört av sig..Det känns inte bra detta....min man vill inte att jag går tillbaka till jobb denna vecka och det tänker jag inte göra heller. Markerar inte rektorn eller hans föräldrar, så gör i alla fall JAG det genom att inte komma.

Ville bara ventilera mig lite...har inte berättat detta för nån annan än min man såklart... 
    Det där borde absolut tas på allvar! Jag tycker absolut inte att du ska gå tillbaka till jobbet, pga säkerhetsrisker. Ring FK och hör med dom hur du ska göra!
  • splink

Mys att fixa med alla bebisbestyr Jag har tenta nästa vecka så all tid går åt den, men helgen därefter ska vi till IKEA och köpa en våningsäng till stora dottern så hon kan flytta in i sitt rum. ska göra iordning riktigt fint därinne och se till så alla hennes smågrejer kommer upp en bit. Sen ska jag sätta upp och bädda spjälsängen. 
    Har redan påbörjat packningen av BB-väskan, det gjorde jag i tisdags när jag gick in i v.25  Hittills ligger inte så jättemycket däri men jag behövde få undan lite från garderoben, den var verkligen proppad med kläder till bebisen, så för att få plats med allt som kommer hem i brevlådan fick jag frigöra lite utrymme

• splink

Vi har också bestämt namn! Laura ska vår dotter heta, och idag är vi nog ännu mer säkra på att det blir en dotter. Var inne en sväng på förlossningen då jag hade sammandragningar regelbundet som inte gick över. Allt var dock ok, och efter ett UL konstaterade doktorn att det "absolut såg jättemycket ut som en flicka"

• splink

Är det bara jag som njuter i värmen? Har en fläkt på när jag sover men på dagen ligger jag gärna och steker i solen

• splink
    LeiaBus2010 skrev 2012-08-06 10:34:48 följande:
    Det går inte, den är hemlig för sekretessens skull, så man måste bli vän med någon (eller vara det) Så kan den personen som är med i gruppen lägga till dig :)

Men admin måste godkänna!  
    Du har mail på FB!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012