Vi som väntar smått i September 2012
Jippie!! Det blir kejsarsnitt för min del Min läkare sa att han ska ordna med allt så att jag får mitt snitt som jag önskar. Idag är en lyckans dag här hemma! Ett berg av ångest har lyfts av mina axlar.
Jippie!! Det blir kejsarsnitt för min del Min läkare sa att han ska ordna med allt så att jag får mitt snitt som jag önskar. Idag är en lyckans dag här hemma! Ett berg av ångest har lyfts av mina axlar.
Usch vad tråkigt att ni är så många med SD och molvärk
Själv mår jag superbra nu, till skillnad från när jag väntade dottern. Då började all skit i den här veckan jag är i nu (v.22) och höll på fram till förlossningen i v.37. Känns bra att jag får iallafall några veckor där jag kan njuta lite av min graviditet. Tror att mitt kejsarsnittsbeslut gör en hel del för mitt mående.
Idag filmade jag magen när lillan sparkade runt och vände sig därinne. Syntes utanpå. Vilken lycka!
Visade mannen, som hittills bara fått känna tre sparkar, trots att hon är helvild därinne. Av någon anledning slutar hon alltid att röra sig så fort nån ska känna. Har försökt låta mamma, min man och min syster känna, men det blir kolugnt därinne bara nån annan än jag själv lägger handen på magen. Slump eller bara väldigt envis unge?
Nu har jag äntligen tagit tag i försäkring och tecknat det, via vår bank, Länsförsäkringar. Tog Gravidförsäkring BAS samt PLUS. Hade det med dottern också och vi alla är försäkrade via dom. Är nöjda med det
Oh shit, nu blev jag stressad! Det är ju bara typ 16 veckor kvar!! Hur ska jag hinna allt innan bebis kommer?! Måste fixa min C-uppsats så det är klart, fixa allt med försäkringskassan, ska göra om i dotterns rum och köpa en våningsäng, måla om en byrå, ställa upp spjälsäng, min man ska göra en, ev två omtentor, och samtidigt ska vi hinna jobba och plugga hela sommaren. Ojojoj. Bäst att lägga på ett kol. Tur jag har shoppat klart så det räcker och blir över iaf
Fick exakt lika stor chans att få pojk som flicka. Men det är en flicka i magen
Ååh vad det är skillnad i ben och fötter sen jag började använda stödstrumpor! Inte det sexigaste plagget men..
Måste också säga att min foglossning blivit mycket bättre! Går det ens? Har aldrig hört innan att det blivit bättre, utan snarare såklart sämre. Började ha ont i v.14, bak i svanskotan och området därikring. Sen blev det värre och värre och vissa dagar har jag haft så otroligt ont att jag knappt kunnat gå. Har vaggat fram. Men nu! Idag SPRANG jag! :-O utan ansträngning! Jättekonstigt. Har hela tiden trott att jag ska bli sjukskriven från sommarjobbet men fortsätter det såhär kommer jag absolut kunna jobba härligt!
Bebis låg imorse med benen utåt så att sparkarna blev jättetydliga. Min dotter kände och hela hon lös upp
Jag mår verkligen strålande jämfört med förra gången. Inget ont i ryggen alls, men liite benkramper på nätterna, och jag får fortfarande kväljningar och kräkkänslor ganska ofta, även om jag inte spyr längre. Njuter verkligen av att vara gravid
Dock har jag också svårt att äta, varm mat. Har sista dagarna inte ätit samma middag som familjen, utan istället lite annat plock, typ grönsaker (råa), kall pasta, keso, avocado, bönor och oliver. Det är vad jag får ner utan att fullständigt äcklas av maten.
Mys att fixa med alla bebisbestyr Jag har tenta nästa vecka så all tid går åt den, men helgen därefter ska vi till IKEA och köpa en våningsäng till stora dottern så hon kan flytta in i sitt rum. ska göra iordning riktigt fint därinne och se till så alla hennes smågrejer kommer upp en bit. Sen ska jag sätta upp och bädda spjälsängen.
Har redan påbörjat packningen av BB-väskan, det gjorde jag i tisdags när jag gick in i v.25 Hittills ligger inte så jättemycket däri men jag behövde få undan lite från garderoben, den var verkligen proppad med kläder till bebisen, så för att få plats med allt som kommer hem i brevlådan fick jag frigöra lite utrymme
Vi har också bestämt namn! Laura ska vår dotter heta, och idag är vi nog ännu mer säkra på att det blir en dotter. Var inne en sväng på förlossningen då jag hade sammandragningar regelbundet som inte gick över. Allt var dock ok, och efter ett UL konstaterade doktorn att det "absolut såg jättemycket ut som en flicka"
Är det bara jag som njuter i värmen? Har en fläkt på när jag sover men på dagen ligger jag gärna och steker i solen
Den där FB-gruppen för septemberbebisar, hur hittar man den?