• splink

Vi som väntar smått i September 2012

Vili skrev 2012-01-12 21:22:35 följande:
    jag pluggar i lund..går ut på nästsista praktiken nästa vecka och är orolig för att må dåligt t.ex. vid såromläggningar. Självklart är jag glad att vi äntligen blev gravida..jobba som ssk har jag hela livet på mig sen att göra :)
    Jag pluggade till USK när jag väntade dottern. Mådde illa som fasen och tom svimmade vid olika moment på praktiken.. Ryggmärgsprov och GBP-operation var värst...
    Dotter född -07, BF med syskon 17/9
  • splink
    saralisa skrev 2012-01-14 19:13:49 följande:
    Jag är 26, det är min sambo också :) Jag hinner fylla 27 innan bebis kommer.

Förresten, är det någon här i tråden som har tips på en bra privat gynmottagning/MVC i Göteborg/Alingsås/Borås- trakten? Jag vill göra ett VUL.
    Jag bor i Gbg och gjorde ett privat på Barnmorskegruppen. Kostade 500kr och läkaren var såå gullig! En äldre man som jag fort fick förtroende för. Antar att jag kommer träffa honom rätt ofta framöver Han tog tid på sig, visade allt och svarade på frågor vi hade. 
  • splink

Idag har jag mått illa och varit yr i huvudet om vartannat. Jag älskar det! Hjärta

• splink

Hur skulle ni gjort? Jag har VUL den 31:a, alltså om 16 dagar. Det känns som en TOTAL EVIGHET dit. Jag föreslog för min man igår att vi skulle boka ett VUL kanske den 23:e eller något, för att se att det vuxit därinne även om man kanske inte kan se hjärtat slå. Han tyckte det var en dålig idé för att det kanske kan orsaka missfall. Kan det göra det? Jag typ döööör av längtan efter den 31:a och vill bara se att allt utvecklas som det ska. Ska jag bita ihop dom här 16 dagarna eller boka in ett VUL däremellan? Gjorde ett förra veckan och då såg allt bra ut.

• splink
    Lemis skrev 2012-01-15 17:04:04 följande:
    Splink: vänta. Var allt bra förra vecka så är det säkert det nu med. Såg ni hjärtat då?
    Nej jag var bara på bim+1 då men man såg att det satt rätt och en liiiiiiten prick i livmodern som han sa var bebisen. Ingen blödning som låg och väntade eller något (som det var förra gången) och jag har symptom som verkar lovande... Det kan ju vara jättebra allting men det är så hemskt att gå dit när hjärtat borde slå och det inte gör det. Att ha trott alla de där veckorna mellan plus och fram till VUL att det är  bra och så har bebis dött för längesen.
  • splink
    Nuttzh skrev 2012-01-15 17:53:58 följande:
    När tycker ni att man ska kontakta barnmorskan?? Ni som redan gjort det, vilken vecka var ni i? Och när gjorde ni vul ?
    Jag kontaktade BM på bim-6, men så har jag en riskgraviditet också. Gjorde första vul på bim+1. Man har väl inskrivning kring v.7 så att ringa och boka ganska snart efter man fått plus är nog bra.
    Dotter född -07, BF med syskon 17/9 Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • splink

Jag ska verkligen försöka hålla mig. Har startat en blogg nu om graviditeten iallafall. Den får funka som ett andningshål så länge...

• splink
    N1987 skrev 2012-01-15 18:01:13 följande:
    Är det någon mer än jag som inte mår så illa? Jag lider verkligen med er som mår jätteilla och kräks men det är ju samtidigt en bekräftelse. Jag mår lite illa nån gång då och då men det går över jättefort!
    Jag mår illa på samma sätt som med dottern, alltså att det kommer och går, helst om jag anstränger mig (vilket jag försöker undvika) Men det "riktiga" illamåendet har nog inte kommit ännu. Minns att det verkligen tog spin kring v.7.
  • splink
    N1987 skrev 2012-01-15 18:06:54 följande:
    Splink: vilken vecka är du i nu? Jag går in i v 7 på tisdag och Ibland önskar jag att jag mådde lite illa, samtidigt som jag hatar det!
    Jag är i v.4+5 enligt FLs räknegrej.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012