• Vili

Vi som väntar smått i September 2012

igår kväll kom klarrött blod. Panik panik. Men idag är det bara brunt igen. Jag orkar inte jag vill bara kunna glädjas åt min graviditet men det går inte riktigt :( 6+6 idag och mycket symptom men det hjälper inte :( vet att jag inte ska gå och oroa mig men det är oundvikligt.... läkaren sa ju det kunde blöda några veckor till..men klarrött blod som igår känns inte okej enligt mig

Isak 090122 Lillräkan BF 120906
  • Vili
    MiaMy skrev 2012-01-21 19:44:11 följande:
    Tack för era svar! Jag surfade också runt lite och fick uppfattningen om att det ska göra JÄTTEont om det är X. Så hoppas det är muskler/ligament som spökar... Om det blir värre får jag ringa BM.
    kram

när jag hade ett utomkvedshavandeskap så gjorde det i prinicip inget ont förrän min äggledare sprack så det där är individuellt. 

Men du får ju också se till att x händer vid 1-2% av alla graviditeter, inte så stor sannolighet för det men får du mer ont så får du ju kolla upp det!  

• Vili

Efter ännu mer oro blod och skit så ringde jag till gynakuten imorse igen. Blev så fint bemött både i telefon och på plats. Lustigt nog var det samma läkare som 2007 opererade bort min äggledare vid mitt utomkvedshavandeskap som nu gjorde ett vul.

Ja summan är i magen ligger fortfarande lillräkan som nu är 10mm och hjärtat ser hur fint ut som helst. Läkaren såg en blödning i livmodern och bedömde att jag troligtvis kommer blöda ca en vecka till. Men när jag sa att jag knappt orkar med vardagen pågrund av blödningarna sa han att ja det är bara att vänja sig vissa blöder hela graviditeten igenom, muntert eller hur ;)

Ja men nu börjar jag känna mig mer trygg, tre vul och en bebis som växer som den ska. Idag 7+0. Detta SKA gå vägen.

• Vili
    Manelma skrev 2012-01-22 16:43:08 följande:
    Har ännu inte fått komma in, väntat här i 2 timmar. Har hunnit ångra mig 4 ggr redan. Men jag väntar ut och hopas på att få lite lugnande svar snart. Förövrigt är det för tidigt att se något sa dom så jag har inte några större förhoppningar på att dom ska ge några definitiva besked. Blödningarna är ju väldigt väldigt sparsama så jag har säkert överdrivit allt men det känns läskigt när det sen 1,5 tbx har kommit flytningar med blod i, både färsk och mörkfärgad (som sägs vara gammalt blod)
    håller en tumme för dig, jag har blött i en vecka nu och min räka mår fint. Tydligen vanligare än man tror med blödningar och i de allra flesta fall får man aldrig reda på var de kommer ifrån...
  • Vili

Måste bara säga vilken härlig grupp detta är!! Känt stort stöd från er nu i allt detta blödningsstrul!

Tack ville jag bara säga :)

• Vili

Idag har det bara kommit pytte pytte pytte liten ljusbrun flytning. HEJA KROPPEN!
    Fick ringa och boka in min inskrivning igen som jag i all sorg avbokade förra veckan.

Det där med sex, vi har haft sex en gång sen vi blev gravida, om vi kallar sex in och ut :P Men efter jag började blöda så inget sex och har också bestämt att vi nog struntar i "in ut sex" nu på ett bra tag iallafall. Orkar ju inte börja blöda av det..

Imorgon börjar jag min praktik förstår inte hur jag ska ooooorka, mår illa mest hela dagarna och är så vansinnigt trött. Imorgon går jag 13-22 Måttligt kul. Inte alls peppad för detta.

• Vili

Överlevt 2 dagar på praktiken och mår faktiskt bättre när jag är där än hemma, konstigt..

Igår morse mådde jag så illa att jag var en millimeter från att kräkas.

Numera är mina flytningar ljus ljus ljus ljus ljus bruna, hurra hurra :)

• Vili
    Solero91 skrev 2012-01-25 10:20:44 följande:
    Tror jag fått mf :( har haft bruna flytningar i tre dagar jag hoppas verkligen det beror på något annat:( känns inte kul alls!! Ska till läkaren imorgon och jag hoppas verkligen att allt är bra. Hoppas det beror på att jag spytt massor eller sex haha!! Någon annan som har det problemet ??
    jag har haft blödningar sen förra måndagen men sen igår är det bara ljusljus bruna flytningar.
    Min lilla räka mår bra trots blödningar...gör ett vul så slipper du oroa dig :)
  • Vili

Herrejisses vad gravid man kan känna sig.
    Minns inte att det kändes såhär tydligt med sonen..men man glömmer kanske..

Imorse när klockan ringde 04:20 dags att gå upp och åka till praktiken 10 mil bort. Min första tanke, tänk inte på att du mår så illa så du egentligen måste spy. Den tanken har jag fått tänka hela dagen..inte illamående inte illamående..fyyyy fan vad illamående :P
    Inte sugen på nånting vettigt bara skorpor, vindruvor och coctailtomater och RAMLÖSA men det går ju inte att leva på....har inskrivning på onsdag tänkte be om illamåendetabletter då.

Vad som är mer positivt är att det nu är sista gången i Söndags jag blödde, sen igår inga bruna flytningar sååå jävlens härligt. Det hela firades med att köpa 2 bebisplagg idag. Något får man ju ha för att räkan fortfarande är kvar i magen :)

• Vili
    LillaBabyK skrev 2012-01-26 18:17:05 följande:
    Äntligen snart fredag och dags att se lillfisen igen :D Ska bli så kul, för den har definitivt blivit större och nu lär vi kunna se både bebis och hjärta. Tråkiga är att då tar vecko ultraljuden slut :( Det har varit så roligt att få se vecka för vecka hur mycket det växer men det finns ju ingen anledning till det efter att det är bekräftat att den lever och att vi självklart ska behålla!

Bra gjort! Jag är så glad för din skull! Jag kan rekommendera Vitaminvatten. Jag dricker den mörkröda, den har vitamin B6 i sig och den stillar mitt illamående och ger mig lite vätska :D Kanske fungerar för andra med!

spännande med ultraljud :) jag har ju gjort tre stycken i och för sig med bara 3 dagar mellan men redan då såg man tydlig skillnad..det ända tråkiga att jag nu slutat blöda är att det inte blir fler ultraljud förrän rul. Meeen det kan man ju överleva :)

just nu äter jag nachochips och salsa sås..hoppas sambon inte kommer hem inom det närmsta jag vägrade nämligen äta middagen innan men nu blev jag sugen på nått att stoppa i mig. Dock inte spagettin och köttfärssåsen han lagat.....

Min sambo är kock och just nu sjukt trött på att jag ratar all hans mat just nu...
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012