• Vili

Vi som väntar smått i September 2012

StarStruck skrev 2012-07-10 23:11:28 följande:
    Uuusch, det är så vaaarmt!! Bara 8 veckor kvar nu :)
    varmt ja...herregud...ja svettas och suckar o stönar mest hela tiden...värst är det på jobb...sjukhuskläder är VARMT!!
    Isak 090122 Lillgossen BF 120908
  • Vili

Någon mer än jag som har ont i ljumskarna? Det drar något fruktansvärt i dom..speciellt på jobb när ja är uppe o står o går hela dagarna...fattar inte vad det är där som kan göra ont..

• Vili
    Em skrev 2012-07-17 07:04:02 följande:
    Men inte Helsingborg...

inte kristianstad heller...idag ska vi dock på ultraljud för att se så att moderkakan flyttat på sig...hoppas de gör en viktuppskattning också :)
  • Vili

nehe som vanligt funkar det inte att skicka från mobilen...jag skrev iaf att i kristianstad gör man inte heller rutinmässigt ultraljud v 32. Jag ska dock på ultraljud idag för att se om moderkakan flyttat på sig...hoppas de kan göra en viktuppskattning då också :)

• Vili

Ultraljudet idag visade dels en moderkaka som inte längre låg för utgången vilket var skönt och dels en välmående gosse. DOCK beräknades han nu väga 2900gram alltså +47% HERREGUD. Ska tillbaka om 6 veckor för att se hur stor han är då. Men tydligen är den höga vikten ingen fara på taket då fostervatenmängd samt glukosbelastningen tidigare varit bra..har heller inget skenande sf-mått så förhoppningsvis blir det ingen 5kgs klump.

• Vili
    Edds skrev 2012-07-17 15:56:07 följande:
    Vili vilken vecka var du i nu igen?:)

32+2 idag.
  • Vili
    Lemis skrev 2012-07-17 18:01:54 följande:
    oj vilken klump. :) jag ska på mitt TUL på fredag så då får jag min dom. Jag har ju legat över kurvan sen vecka 25.
    Din klump är en pojke eller? Ni har kollat.
    helt sjukt att vissa barn är så stora så tidigt, jag menar det finns ju många som föder ett fullgånget barn som väge runt 3 kg och det väger din nästan nu.
    min lilla klump är en gosse ja...ja märkligt att han är så stor när jag inte är så stor om magen...vi blev chockade och trodde hon skojade när hon sa att han redan nu väger närmare 3 kg...beräknad födelsevikt blev 5110gram...det vill jag INTE föda ut vaginalt tack.
  • Vili
    Bus Norpan skrev 2012-07-17 20:38:08 följande:
    Väntar nr 4 =) (nr6)
    minstingen är precis 5 år fyllda. Så här är det mycket bebis snack och dockor och sen har ju hennes kompis fått en bebis förra veckan.

Har precis konstaterat att jag inte behöver några kläder i stl 56. Gu va mycket fint jag har.
    Loppan är ju ett neo barn så den stl varade en evighet. 

TUL idag visade på en frisk tös med en rund mage +9%. Hoppas hon håller sig där vad ska jag annars göra med mina kläder. XD 
    +9 procent hade jag också varit nöjd med..känns ju alldeles lagom :)
  • Vili

På tal om namn...vår "lilla" gosse ska heta Viggo :)

• Vili
    Edds skrev 2012-07-17 23:34:23 följande:
    Vad betyder dessa +6% som de räknar ut på tul??:)

hur mycket större eller mindre de är jämfört med "medelstora" bebisar.
  • Vili

jag röstar också för en fb grupp..mycket lättare att lägga upp bilder där.

• Vili
    Choccolat skrev 2012-07-21 10:43:21 följande:
    Det här med sf-mått.. Vart brukar man "landa" om man går full ut? Vad är typ vanligt att det går upp till?

37-42 cm har jag läst någonstans..
  • Vili

Jag är så trött att jag skulle kunna kräkas och somna stående...vecka 33+2 och arbetsbelastningen på mitt jobb bara ökar.För lite sjuksköterskor och för många patienter...jag har just nu ont i princip överallt och är så trött att jag nu halv nio är påväg ner i sängen...jobbar ytterligare 4 pass denna vecka. Jättekul..speciellt när det är 30 grader varmt ute...

Jag älskar att vara gravid men just nu älskar jag inte mitt jobb.....

• Vili

Madelene heter jag, 26 år gammal boende i lägenhet i Hässleholm. Tanken var att snabbt få sålt vårt hus som ligger en bit utanför stan så vi kunde uppfylla vår dröm att bygga nyt hus...men vårt hus verkar vara svårsålt så nu hyr vi ut det istället. Jag jobbar som sjuksköterska på en gyn-avdelning medan min 31 åriga man jobbar på ett större företag som tillverkar kök. Vi har varit ett par i snart 3 år och gifta i snart 3 månader. Har en son på 3 och ett halvt från tidigare förhållande som bor varannan vecka hos oss..en buse utan dess like.. I magen ligger mitt och min mans lilla mirakel som flyttade in efter 1 och ett halvt års tröstlösa försök (med lite hjälp av pergotime) . Gossen i magen hoppas jag få min mans hårfärg...min man är rödhårig och jag har sen ja var liten drömt om att få rödhåriga barn med fräknar. Knasigt jag vet ;) Gossen i magen är ju beräknad till den 8/9 men eftersom han är +47% så hoppas vi att han kommer ut tidigare.

• Vili
    naggym skrev 2012-07-31 22:47:44 följande:
    Är det någon som känner sig manad att starta Facebook gruppen vi pratade om? Man kan tydligen vara fler admin för att godkänna medlemmar.. Jag försökte göra en sluten grupp som heter septemberbebisar 2012 men jag dög ju inte till att fixa de där ;)

jag försökte men vet inte om ja lyckades via mobilen...finns det ingen annan teknisk person här?
  • Vili
    LillaPluppen skrev 2012-08-01 15:06:10 följande:
    Ligger inne på fl sen igår eftermiddag för att stoppa värkar, har lugnat sig lite o ligger med tractocildropp nu som vi ska prova stänga av om nån timme eller två för att se om det avtagit eller kommer igång igen. har hunnit få andra dosen kortison för bebis lungor men de har inte gått 24 h förrän imorrn förmiddag på den så sätter det igång åker droppet på igen tills dess iaf.
    uschdå...vilken vecka är du i nu?
  • Vili
    Frokenpilla skrev 2012-08-10 15:02:56 följande:
    Pratade med min Barnmorska idag om förlossningen. Det jag hade att säga är att jag ville undvika att bryta svanskotan denna gången, så jag ska stå på något sätt. Hur nu det ska gå,...? tror inte jag hade kunnat stå sist, otroligt skakig i benen! men, det ska tydligen vara bättre så.

Det finns väl inte heller så mycket smärlindring för mig att få vid eftervärkar...har astma och får inte ta difoklenak, treo, ipren eller andra liknande läkemedel och morfin tål jag inte, då kräks jag.

Blev lovad att slippas läggas in på BB (om inget händer) utan får stanna i förlossningsrummet och åka hem såfort som möjligt. 
    TENS hade kanske varit något för dig att använda för eftervärkarna?!
  • Vili

Min första son är tagen med tång och enligt läkare är detta mildare för barnen än klocka. Man kunde dock se två skavsår på varsinn sida om huvudet som försvann efter någon dag.

Isak 090122 Viggo 120820
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012