• Vili

Vi som väntar smått i September 2012

jag mår verkligen pyton..tvingar i mig mat men mår så illa och är så trött så jag helst bara vill sova sova sova...ingen lust för något alls socialt. Man är inte särskilt trevligt sällskap för sin stackars sambo nu...

snälla lilla illamående nu vill jag inte mer snälla ge dig...

Isak 090122 Lillräkan BF 120906
  • Vili
    eiramis skrev 2012-01-28 15:31:50 följande:
    Ni som redan har barn i familjen viken vecka har ni/planerar ni att berätta för dom?
    eftersom jag har min son med en annan pappa så väntar vi iallafall till vecka 11-12 innan vi berättar just för vi inte vill att han ska veta för tidigt...dock lite på skoj har vi berättat för honom att det bor en räka i mammas mage :) om han förstår det fullt ut vet jag dock inte..
  • Vili

Jag oroar mig lite fram och tillbaka för hur sommaren blir...

Är klar sjuksköterska i Juni och har inte jobbat upp någon sgi innan så behöver verkligen jobba för att få ihop till lite sparkapital iallafall. Meeen hur länge kommer jag orka jobba som sjuksköterska? Kommer vara i vecka 27 när jag ska börja jobba...

Jobbigt när man inte ens varit på arbetsinterjuv och redan måste fundera över sånt här....

• Vili
    Iväntan skrev 2012-01-29 17:14:48 följande:
    Är också färdig sjuksköterska tlll sommaren och förstår din oro. Vet inte riktigt hur de ligger till med min sgi. Har dock redan skrivit på papper för ett vik fram till sista december så har redan jobb. Dock vet man ju aldrig hur de blir om man kommer orka och hur kroppen kommer må.

Så känns lite betyngande och jobbigt för vet också att sommaren är tung för jobbet så känns som jag kommer sätta folk i sticket om jag inte kan jobba, kommer vara i vecka 24 när jag börjar jobba i maj...
    men hur gör du med det när du skrivit på till december men inte kommer kunna jobba så länge?

För jag vet ju inte ens om ja kommer kunna jobba augusti ut och hur funkar det då om man skrivit på ett vik för augusti ut också o inte kan jobba då?

var läser du förresten?
  • Vili
    TheFamily skrev 2012-01-29 18:00:54 följande:
    Villi: sitter lite i samma sits. Inte med SGI dock. Har skyddad SGI så det är ok.
    Men är utan jobb just nu. Har dock fått sommarjobb på mitt gamla jobb. Uska på förlossningen ha ha passande jag vet.
    Kommer vara typ v25-26 när jag börjar och håller tummarna för att jag pallar iaf 8 veckor.....
    nej för jag känner ju lite att jag behöver verkligen jobba lite för att spara lite pengar då ja sen kommer gå hemma med 4400 i månaden typ men man vet ju inte hur graviditeten kommer gå, hade en lätt graviditet med sonen men då pluggade jag bara på distans och satt ju mest hemma så då kände man ju inte riktigt av att jobba...

kul att jobba som uska på förlossningen, det gjorde jag förra sommaren :)
  • Vili

Jag mår pyyyyyton. Idag fixade jag inte ens åka iväg till praktiken..eller jag kom halvvägs och fick vända hem för jag var på väg att kräka på tåget..suck. Klockan 11 börjar telefontiden hos barnmorskan och då måste jag få en tid så jag kan få lite antiemetika utskrivet. Jag står inte ut!!!

Men illamående är bättre än blod och blod är det en vecka sedan jag såg :)

• Vili
    LillaPluppen skrev 2012-01-30 11:42:40 följande:
    ghaa jag blir tokig, detta illamående gör mig helt lamslagen. Jag lyckas iaf ta mig iväg till jobbet men det är ju inte kul att sitta här. Är väldigt glad över att jag har ett kontorsjobb där jag sitter still och inte jobbar i butik där jag hade varit tvungen att vara fräsch och glad...uuh...

BM imorgon kl 14, måste be om bättre tabletter mot illamåendet än postafen!
    hjälper inte postafen dig? ringde nyss min barnmorska och berättade att jag till och med fick stanna hemma pågrund av mitt illamående idag men hon rekommenderade postafen och sa att det brukar vara effektivt...

så dumt jag inte kan kombinera postafen med seaband bara...
  • Vili
    saoura skrev 2012-01-30 12:45:49 följande:
    Jag mår oförskämt bra! Blir lite yr bara när jag ansträngt mig och sen sätter mig ner. Svårt att tro att jag är gravid när det inte finns några symptom... Fick tid till Vul på måndag nästa vecka! Och sen är det inskrivning 4/4. Väldigt långt fram kan jag tycka men går privat och då ser det annorlunda ut...
    vilken vecka är du i ? 4/4 känns ju jättelångt bort...
  • Vili
    LillaBabyK skrev 2012-02-01 05:11:59 följande:
    Gud jag vet inte vart jag ska ta vägen! Jag kommer börja gråta! Jag är så stolt och lycklig! Har varit inne och tagit prover idag och efter klamydia testet så gjorde dom ett ultraljud. Min lilla älskling är så stor! Så duktig! Det var en liten människa, med huvud och allt! Tyckte t om jag kunde se hål för ögonen men det vet jag inte om det stämde. Och mitt i allt så sprattlar den till! Så jävla söt! 

Vi var på ultraljud senast i fredags, då var bebisen 6.9 mm, nu är det onsdag och den var 14mm stor! Hjärtat slog på som bara den. Älsklingsplutt!

Inte konstigt att det ilade imorse i livmodern, riktigt ont gjorde det. Om stackarn ska få plats så får man ju se till att bygga ut illa kvickt.

Jag är så stolt att jag kommer spricka, över lite tillväxt.. :P 
    vad härligt...det enda negativa med att jag nu helt slutat blöda är att det inte blir fler ultraljud innan rul. Jag vill också se min lilla sprattla..men men..

idag har jag inskrivning iallafall, det ska bli spännande :)
  • Vili

Idag är en bra dag :)

jag lyckades med 100% på min sista läkemedelsberäkning och haft min inskrivning hos barnmorskan. Barnmorskan var underbar, vi kommer nog trivas så bra med henne.

Fått tid den 10/4 för RUL men ska komma till henne redan den 22/2 för att lyssna på bebisens hjärtljud (bara för jag ville).

Nu känns det liiite mer på riktigt.

Idag fick jag även samtal om att komma på arbetsinterjuv för ett eventuellt sommarvik på gyn i Kristianstad hoppas de vill ha en gravid en i sommar :)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012