• Vili

Vi som väntar smått i September 2012

Eddies skrev 2012-01-10 09:50:41 följande:
    går ni alla till privat och gör vul? eller är det bara jag som inte får göra vul här jag bor ?? jag får inte göra nånting förrän vecka 18-20....

jag har också mått illa igår !! inte alls farligt mkt men de kom  och förvånade mig hehe sen var jag väldigt svullen hela kvällen igår.. 5+4 idag för mig me =)
    jag gör VUL inom landstinget, haft utomkvedshavandeskap och har bara en äggledare kvar efter det så därför :)
    Isak 090122 Lillräkan BF 120906
  • Vili
    Lemis skrev 2012-01-10 12:08:16 följande:
    Vili: jag fick vul den 20. Tycker också det är för sent om det skulle sitta fel. Är sjukt nervös och kan inte sova ordentligt. Igår fick jag ont i sidan av magen. På vänster sida. Är så orolig är det är början till ett nytt x. Hur mår du? Hade du också haft ett x?
    Ja jag har ingen vänster äggledare efter ett x  så jag har ju varit uppmärksam efter högersidiga smärtor OCH småblödningar. Har inget av det där utan mår bra och har bara molvärk i nedre delen av magen och inte någon specifik sida. Men håller med om att det känns lite dumt att inte få komma till förrän nästan sju fulla veckor.

Har du smärtor måste du ju kolla upp det!!

Det sa de till
    mig när jag fick tiden att jag skulle ringa direkt in om det börja göra ont specifikt på höger sida.
  • Vili
    Lemis skrev 2012-01-10 18:46:43 följande:
    Nyss hemkommen från akuten. Har haft och har ont i vänster sida. Blir ju nojjig över x igen. Men graviditeten sitteri livmodern. Såg tyvärr inget hjärta, men det är väldigt tidigt. Är i vecka 6 men egentligen 5+4. Skönt att det satt rätt. Ska på vul den 20 och hoppas då på tickande hjärta.
    skönt att det satt rätt iallafall...med sonen sågs inga hjärtslag ens i vecka 6+3 det är tydligen olika hur tydliga olika ultraljudsapparater är.
  • Vili
    Flax skrev 2012-01-10 22:00:46 följande:
    Hej! Jag e ny här på forumet, blev alldeles varm o glad när jag hittade detta ställe med ett helt gäng i samma båt som jag! Var egentligen inställd på att mensen skulle komma närsomhellst eftersom jag hade typ mensvärk, men så gick den över tiden  med en dag vilket den ALDRIG gör, och till min förvåning dök det upp ett plus på stickan. Idag e jag 4+3 Vart så förvånad att jag var tvungen att dubbelkolla bruksanvisningen haha! "Visst var det väl ett plus man skulle ha?" Hursom så är jag galet lycklig! Nu vet jag att det fungerar så att säga, har försökt i typ 3 år, tills vi gick och gjorde en utredning i somras och fick lite hjälp på vägen med en spolning av äggledarna och så fick jag käka en svag-svag dos pergotime. Helt otroligt, begriper inte varför vi inte sökte hjälp tidigare, det funkade ju!  Jag försöker hejda mig i mina lyckokänslor eftersom allt ju kan hända så här tidigt. Men det är svårt... Har iaf läst lite bakåt i tråden och det är ju intressant att höra att vissa inte känner av nånting, medan andra har hur mycket känningar som helst! Själv är jag  helt galet trött efter lunch och resten av dagen, och på morgonen lite illamående/åksjuk-känslor. Dock molande verk mest hela tiden. Men är det nån mer än jag som är helt GALET knas i magen? Går mest och fiser hela dagarna, hua. Tänkte att jag kanske käkat nåt konstigt, men nu får jag för mig att det kanske har att göra med att jag är gravid??

roligt med fler som behövt lite hjälp på traven :) vad fick du för dos pergotime när det tog sig? Jag fick enkeldos också vips var man gravid , pergotime är bra grejer ;)
  • Vili

jag sover så dåligt att jag håller på att bli galen...kan inte somna på kvällarna trots jag är trött, ingen ställning är skön att ligga i och mår bara illa så fort ja försöker sova. Suck, man är ju som ett lik på dagarna.

• Vili

jag fick en inbakad hälsosamtal+inskrivning den 1/2 skönt tycker jag, eftersom man varit med förr ;) så känns det onödigt att ha ett hälsosamtal redan nu. Kommer vara i 8+5 vid inskrivningen.

• Vili
    Enniie skrev 2012-01-11 11:21:55 följande:
    Oj oj vad ni skriver. Har alltid mycket att läsa.

Hur mår ni alla? Det verkar som att den värsta oron dom flesta har haft, har lagt sig nu?

Jag känner mig förövrigt inte ett dugg gravid. Ringde Bm i måndags och fick en tid för hälsosamtal den 18/1. Dessa trista hälsosamtal...
    jag fick bara tid för en inskrivning i vecka 8+5 vet inte men kanske att de har ett lite mer komprimerat hälsosamtal då...känns ju lite onödigt annars om man fått barn innan..
  • Vili
    Lemis skrev 2012-01-11 12:09:55 följande:
    Karolina 701: jag väntar också syskon till vår 3 åriga son. Är så lycklig. Det kommer han också att bli den dagen vi berätta,men det blir senare.
    Ja har också en tre årig son :) hans pappa och jag lever inte ihop, nu väntar hans pappa och hans nya barn i Februari och jag och min nya i September, det blir alltså två syskon för vår lilla Isak under 2012.
  • Vili

Jag har ju varit gravid två gånger helt spontant innan men nu när vi började försöka på riktigt så gick det ju inte alls. 15 månaders försök, 1 äggledarspolning och en enkeldos pergotime SEN gick det..hade tydligen ingen ägglossning alls så kanske inte så konstigt att det inte blev några barn :P Vi trodde det skulle ta några försök även med pergotime men icke, när det gick så gick det :)

På tal om TSH jag har ett jäkligt lågt TSH mot alla andra som verkar ha ett högt, ligger precis i gränslandet till för lågt så ingen doktor har velat göra något med det och mina T3 och T4 värden är inte påverkade..jag har endast 0.34 i TSH.

• Vili

Myt och myt, det finns faktiskt forskning som pekar på att graviditeter med illamående (gärna kräkningar om man ska se på forskningen) mer sällan slutar i missfall. Med det inte sagt att alla graviditeter utan illamående slutar i missfall och att med illamående sker inga missfall MEN forskning har sett att det finns ett samband här mellan.

Alla graviditeter är olika med sonen mådde jag inte illa förrän i vecka 10 nu har jag mått illa sedan några dagar innan jag plussade. Det beror ju så mycket på hur kroppen klarar av hormonerna som sprutar ut :)

Tycker ingen ska oroa sig för missfall i brist på symptom, man är ju så olika!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012