Vi som väntar smått i September 2012
jag har också mått illa igår !! inte alls farligt mkt men de kom och förvånade mig hehe sen var jag väldigt svullen hela kvällen igår.. 5+4 idag för mig me =)
jag sover så dåligt att jag håller på att bli galen...kan inte somna på kvällarna trots jag är trött, ingen ställning är skön att ligga i och mår bara illa så fort ja försöker sova. Suck, man är ju som ett lik på dagarna.
jag fick en inbakad hälsosamtal+inskrivning den 1/2 skönt tycker jag, eftersom man varit med förr ;) så känns det onödigt att ha ett hälsosamtal redan nu. Kommer vara i 8+5 vid inskrivningen.
Jag har ju varit gravid två gånger helt spontant innan men nu när vi började försöka på riktigt så gick det ju inte alls. 15 månaders försök, 1 äggledarspolning och en enkeldos pergotime SEN gick det..hade tydligen ingen ägglossning alls så kanske inte så konstigt att det inte blev några barn :P Vi trodde det skulle ta några försök även med pergotime men icke, när det gick så gick det :)
På tal om TSH jag har ett jäkligt lågt TSH mot alla andra som verkar ha ett högt, ligger precis i gränslandet till för lågt så ingen doktor har velat göra något med det och mina T3 och T4 värden är inte påverkade..jag har endast 0.34 i TSH.
Myt och myt, det finns faktiskt forskning som pekar på att graviditeter med illamående (gärna kräkningar om man ska se på forskningen) mer sällan slutar i missfall. Med det inte sagt att alla graviditeter utan illamående slutar i missfall och att med illamående sker inga missfall MEN forskning har sett att det finns ett samband här mellan.
Alla graviditeter är olika med sonen mådde jag inte illa förrän i vecka 10 nu har jag mått illa sedan några dagar innan jag plussade. Det beror ju så mycket på hur kroppen klarar av hormonerna som sprutar ut :)
Tycker ingen ska oroa sig för missfall i brist på symptom, man är ju så olika!