• Vili

Vi som väntar smått i September 2012

MiaMy skrev 2012-01-06 19:13:31 följande:
    Om vi  nu ska prata om nojor, så är jag lite nojig angående folsyra. Eftersom vår graviditet inte var helt och hållet planerad (vi hade tänkt vänta några månader till) har jag inte ätit extra folsyra FÖRE befruktningen, utan började äta det ungefär samtidigt som befruktningen skedde. Jag har läst på nätet att man ska ha ätit det i en månad FÖRE man blir gravid för att det ska ge effekt. Är det då helt onödigt att äta det nu? Började jag för sent, så att min baby har större risk för ryggmärgsbråck?

Jobbigt med alla dessa tankar som spökar... Obestämd
    Det föds friska barn utan extra folsyra också, vid min första oplanerade graviditet åt jag ingen folsyra förrän vecka 15, barnmorskan sa att det är bra att börja så snart man fått reda på att man är gravid (om man nu alltså inte planerat det hela).
  • Vili

min craving förra graviditeten var kanelbullar, kunde äta 2 plåtar på en dag. Inte bra! 20kg gick jag upp, gick ner dom igen men denna graviditeten ska jag INTE missbruka kanelbullar!!

• Vili

mina bröst ömmar så jag tror de ska trilla av..aj.
    Hormonet gör så humöret svajar skällde ut mitt ex alltså min sons pappa och kallade honom oansvarig, han undrade varför ja blev så arg så fort...hehe om han bara visste :P

• Vili
    Lemis skrev 2012-01-07 21:42:32 följande:
    Ni som ska på vul vilken vecka är ni i då? Jag ska på vul den 20 januari. Då går jag in i vecka 7.
    jag ska ringa och boka tid på måndag...tänkte gå så sent som möjligt så det eventuellt finns chans att se hjärtslag. har utomkvedshavndeskap bakom mig plus nu en pergotime kur där tre ägg mognade så måste dels se så det sitter rätt och helst att det inte är tre.
  • Vili

och TUL=tillväxtultraljud

Nu har vi snart fångat alla förkortningar Tungan ute

Isak 090122 Lillräkan BF 120906
  • Vili
    Lemis skrev 2012-01-08 14:34:38 följande:
    Jag som haft x måste göra vul för att se så den sitter rätt. Ändå fick jag slåss för ett tidigt vul. Men det beror nog på vem man prata med i telefon. Jag höll på att stryka med förra gången och då var jag i vecka 10 med en växande räka och tickande hjärta men i Äggledaren. Fy blä. Vill aldrig mer uppleva. Jag känner mig som en tickande bomb just nu. Men d känns bättre denna gången eftersom gravtest blivit så starka. Jag har knappt kissat på dem förrän strecken är där. Både ju vara bra. Sist fick jag bara svaga. Jag har en son sen innan och med han fattade jag inte att jag var gravid först och var heller aldrig orolig för missfall eller x. Men med mer våra olika erfarenheter så förstår jag all oro. Man kan liksom inte vara lycklig fullt ut.
    Precis sådär gick det för mig med, visste inte jag var gravid fick paniksmärtor och var 1 timme sedan en äggledare mindre. I vänster äggledare som togs bort satt ett levande 10 veckors foster. Inte konstigt att äggledaren sprack...Naiv var man med som inte fattade jag var gravid och varför ja hade konstiga småblödningar i 3 veckor.
  • Vili

Någon mer än jag som har mycket flytningar? Sitter dagligen och undrar om det är blod som rinner för det verkligen rinner känns det som (fast det säkert inte är så) luktar ingen speciellt och är vitt. Skumt...tänkt fråga barnmorskan imorgon när jag ringer för tid för inskrivning. Men tänkte mer om någon annan upplever detsamma..

• Vili
    FruFH skrev 2012-01-09 20:26:19 följande:
    Jag har inte så mycket flytningar än (4+1), men min förra graviditet kändes det som det bara rann. Jag var flera gånger helt säker på att blodet bara forsade ut, men nej... bara vattniga flytningar i mängder.
    ja vattniga är en bra beskrivning...sjuk trött på att gå på toa för att se så det inte är blod hela tiden...
  • Vili
    Bumblan skrev 2012-01-10 08:22:21 följande:
    Nån mer som har svårt att sova på nätterna? Jag ligger bara och vrider och vänder mig hela natten och måste kissa hur många ggr som helst för att det förmodligen blir tryck mot blåsan när jag ligger som jag tycker är bekvämast.

Nu är jag på jobbet men är helt förstörd. :(
    Uschja sådär har jag det också ligger och vrider och vänder och kommer inte till ro riktigt.
  • Vili

Den 19/1 ska jag på¨VUL lite i sista rasket kan jag tycka ifall det nu skulle sitta fel. Är i vecka 6+6 då så jag hoppas ju man kan se hjärtat slå då också :)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012