Vi som väntar smått i September 2012
usch vad många negativa besked det varit här på sistone :( beklagar så mycket!!
Kramar till er!!!
usch vad många negativa besked det varit här på sistone :( beklagar så mycket!!
Kramar till er!!!
Nu väntar jag på telefontiden hos barnmorskan ska öppna. Suck för detta illamåendet. Nu måste jag ha något mer rejält än postafen.
Men på samma vis är det ganska skönt att både vara blödningsfri och illamående för att känna sig lite tryggare att räkan har det bra. 9+3 idag helt sanslöst!
Jag är en aningens trött nu på att jag inte bara kan få njuta av min efterlängtade graviditet...
Först blödningar sen illamåendet från helvetet (vilket jag helt kan ta bara jag inte blöder) men igår ringde min barnmorska för att meddela att jag nu måste följas av en endokrinolog genom graviditeten då mitt TSH (sköldkörtelhormon-värde) ligger på 0.01 gränsvärde ligger mellan 0.3-2.0 . Jippi. Skitkul.
Det värsta är att jag upprepade gånger sökt för detta under 2011, då har mitt TSH legat på 0.2 och man ville inte göra något TROTS ja sa att jag planerade att bli gravid. Suck.
Idag ska jag ta nya blodprover, mina sköldkörtelhormoner var dåliga sist så idag ska jag ta antikroppsprovet TRak och är skiiitnervös. Är det förhöjt innebär det graves-sjukdom och då vet jag inte vad jag gör. Det innebär kort att barnets sköldkörtel påverkas, mediciner, kontroller och ett eventuellt sjukt barn när det kommer ut.
Fan då. Varför kan inte allt bara komma och drabba mig.
Jag vill inte må så här längre...
Har längtat efter att vara gravid så länge så är så besviken när det varit så tung start på graviditeten..längtar så tills veckorna när tröttheten och illamåendet släpper.
Blev sugen på att baka när någon skrev om det men jag har ingen ork. Snurrar i huvudet bara jag ställer mig upp så jag håller mig till soffan.
Tur man har en så snäll sambo som servar allt men jag börjar få duktigt dåligt samvete nu för ja bara gnäller och sover..
Fyy...nu har ja gnällt lite till ju...