Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi som väntar smått i September 2012

FijaLija: Aha, men känns det likadant som förra gången eller?

• JePaLuLi

Det där med hjärtljuden har inte stämt för oss...

Ja klart att varje graviditet är individuell. Det finns ju många yttre faktorer som påverkar också. Med grabbarna mådde jag hur bra som helst. Men den här gången jobbar jag ju heltid, har två egna småbarn, är äldre osv...
    Men man brukar nog ändå ha en känsla för vad det är för liten filur där inne :)

• JePaLuLi

Tessi 1983: Jag känner lite likadant. Men det är min syster som försöker få barn och de har gått igenom jobbiga mf... Så går jag och blir oplanerat gravid. Med trean dessutom...
    Har även en kollega som försökt länge, men hon tog det jättebra.
    Har även ångest över att jag är beräknad i september, månaden då min svägerska förlorade sin dotter. Usch det är jobbigt med allt dåligt samvete men man måste nog försöka fokusera på sitt eget bara. Man kan ju inte sluta leva pga andras tragedier...

• JePaLuLi

Ja men det är ju när värkarna redan har satt igång och bebisen är färdigbakad. Jag skulle inte våga chansa innan det var dags, men alla gör ju som de vill...

• JePaLuLi

Åh vas spännande med KUB. Uppdatera oss sen! Jag har mitt på torsdag. Ser fram emot det, men är också väldigt nervös...

• JePaLuLi

Privat kan väl vem som helst boka?
    Jag fick ett tidigt vul eftersom jag fick ett utomkvedshavandeskap i somras, de ville kolla så att det satt rätt den här gången.
    Med mina två tidigare barn har vi i te erbjudits kub, men eftersom set erbjuds nu så tackade vi ja. Det ger ju iaf en extra möjlighet att se det lilla pyret

• JePaLuLi

Min bm sa faktiskt att hon ställde sig väldigt frågande till det faktum att de erbjuder kub. Hon sa att det oftast oroar mer än det gör nytta. Att de flesta som får dåliga resultat faktiskt får friska barn ändå.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012