Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi som väntar smått i September 2012

Ja jag kanske borde byta bm... Men man vill ju inte vara besvärlig ;)

• JePaLuLi

LillyRose: jag är intresserad. Vad vill du ha för dem? Är de i bra skick? Normala i strl? Bild?

• JePaLuLi

Vad härligt feelings! Skönt med läkare som tar en på allvar. Skönt att allt var bra.

• JePaLuLi

Hihi, vad roligt att ni vet när bebisarna blev till. Då gissar jag att ni får varsin liten pojke

★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • JePaLuLi
    Alicias skrev 2012-02-17 15:33:09 följande:
    Jag tror stenhårt på pojke här! Hur kan du gissa det?

Vad skoj

Det finns ju en hel del studier som säger att om man har sex vid ägglossningen så blir det oftare pojkar. Det är därför det föds fler pojkar än flickor. För att de som verkligen försöker blir med barn har stenkoll på när äl inträffar 

Pojkspermier är snabbare, men slöa. Flickspermier är långsammare, men mer uthålliga.
    Sex ett par dagar före äl brukar alltså bli flickor, och sex vid äl blir pojkar   
  • JePaLuLi
    Takex skrev 2012-02-17 15:49:03 följande:
    Jag har också hört denna teori och tycker den verkar stämma. Har frågat andra som har pojkar när deras blivit till och det är alltid på ÄL medan tjejerna var några dagar innan. Dock verkar det som min bästa vän ska få en tjej och dom hade endast sex på ÄL just för att göra en pojke så självklart klarar flicksimmare sig också att komma fram :D

Jag och mannen hoppas på en pojke (vet att det är tabu men vi tycker inte det, klart man får hoppas på kön kärleken och lyckan blir ändå den samma!) så därför tror jag vi har en tjej, bara för att det brukar vara så i livet för mig :P

Ja det är ju så klart inte skrivet i sten, men oftast så funkar det

det är inte tabu, klart att man får ha sina önskningar. Jag önskade också en son som första barn. Nu har vi två grabbar så visst hade det varit roligt med en flicka nu Sen betyder ju inte det att man inte kommer älska och avguda bebisen även om det blir en pojke till. 
  • JePaLuLi
    Takex skrev 2012-02-17 15:50:57 följande:
    Dags att äta igen! Min nya hobby. Vi ser till att ha en massa snabbgjord mat hemma, blir en del frysta halvfabrikat och det är skönt, det ska inte vara stress och lidande!

Det är väl jättebra. Köpte hem en massa saker för mig att tugga på idag. Morötter, färsk ananas, isglass mm
  • JePaLuLi

FijaLija: Skulle gissa på en flicka. Men svårt eftersom ni hade sex även nära äl.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012