Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi som väntar smått i September 2012

Ja det är ju inget att gå på så. Drömde iofs om pojkar de tidigare graviditeterna och då stämde det ju :)
    Har en känsla för att det är en flicka, men man vet ju aldrig. Det spelar absolut ingen roll så klart, men precis allt är så annorlunda den här gången. Om två veckor får vi förhoppningsvis veta :)

• JePaLuLi

Igår kände jag knappt bebisen alls, men idag är det full fart igen :) Den är ju fortfarande rätt liten så det finns gott om plats att snurra runt på. Har den benen inåt så känns det så klart inte lika mycket.

• JePaLuLi

Vi hade nån oberoende försäkringsman här när vi väntade första sonen och efter dennes genomgång av samtliga försäkringar valde vi skandia, komme ta den nu också.

• JePaLuLi

Fast den försäkringskonsulenten vi hade här sa att TH varit ledande de senaste åren, men att Skandia gått om. Det är så stor konkurrens på detta och TH lever mycket på gamla meriter. Det var nåt med att Skandias försäkring täcker längre upp i ålder också...
    I slutänden tror jag att de flesta är likvärdiga huvudsaken är att man har en försäkring OM nån skulle hända...

• JePaLuLi
    Maglan skrev 2012-04-10 17:40:22 följande:
    Har startat en tråd om detta men frågar er också..

Har haft sd som kommit nån gång varje dag sen helgen. Men idag har det hållit i sig sen lunch. Inte förän nu nät jag la ni och vila så har det lugnat ner sig.

Gör just nu min vfu på en förskola. 40 timmar i veckan.
    Det var efter ul när jag åkte till vfun som sd satte igång.
    Har alltså haft sd vid minsta lilla ansträngning sen dess..

Är detta normalt?

Läste om föreliggande moderkaka tidigare och då stod det att det inte var bra med mkt sd...

Blir ju orolig.. Har vfu i tre veckor till och har ingen möjlighet att vila där...
    Jag jobbar heltid på förskola, en småbarnsavdelning där det blir mycket lyft och konstiga arbetsställningar då alla möbler är på barnens nivå. Har sammandragningar varje dag och rejäl foglossning. Men så länge man inte har regelbundna sammandragningar är det ingen fara fick jag till svar.
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • JePaLuLi

Jag har gjort the baking soda test. Kul att se om det stämmer

Har varit vaken hela natten med magsjuka. Blää.

• JePaLuLi

Jag vet inte alls hur vi ska göra i sommar. Övriga familjen ska iaf vara lediga v. 28-31 och jag vill så klart vara ledig med dem. Antingen söker jag också semester då, eller så tar jag semester i juni och ansöker om gp juli, augusti och hoppas på att få den beviljad. Jobbar på en småbarnsavdelning på förskola och de allra flesta verkar få beviljat, men det är ju inga garantier...

• JePaLuLi

Som lärare kan man ju gå i tjänst under loven och på så sätt spara dagar

Jag kommer ha barnen hemma så mycket som möjligt i höst, men de kommer ev gå sina 15 timmar så de får träffa sina kompisar och ta del av vad förskolan erbjuder.

• JePaLuLi
    StarStruck skrev 2012-04-13 14:26:25 följande:

Våran ´tjeeeeej!!
    Frisk :D

Åh grattis! Var inte det din känsla också, att det skulle vara en tjej?
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012