• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

Så ska min bm sluta,, kommer få en ny.. Hoppas hon är go och rar :) jobbigt bara att behöva " börja om " med en ny nu i v 23 ...

Ida: helt perfekt ju och ni kan verkligen lägga det på något behövligt! Extra pengar är guld värt!!:)

• Edds
    Skoogish skrev 2012-04-30 13:40:45 följande:
    Ja, det känns väldigt bra att jag har fullt upp - ojoj, vad jag och bebis ska jobba järnet av oss :)
    vilken tur du har som får flytta "redan" OM vi har tur får vi flytta i augusti....... det blir tungt, men som tur är har jag mamma och svärmor som kommer sköta urstädningen/hjälpa mig med den åtminstone =)
  • Edds
    FijaLija skrev 2012-04-30 14:53:46 följande:
    Edds: åh håller tummarna att du blir minst lika nöjd med den nya som du var med den gamla!
    ja det hoppas jag också !! Hoppas allt går bra med er familj och att det inte är allt för allvarligt <3 !!
    MiaMy skrev 2012-04-30 15:45:09 följande:
    Edds: Jag tror vi är exakt lika långt gångna. Jag går in i ny vecka på tisdagar och har BF 4.9. Glad

Ibland när jag är ute och går så får jag ont nere i magen. Det känns som "håll" efter att man ätit, fast nere i magen, en bit under naveln. Ibland måste jag nästan stanna för att sedan orka gå vidare. Andra gånger kan jag gå promenader i terräng på 1½ timme utan något. Någon mer? Har funderat på vad det beror på... Undrar om det är så att urinblåsan eller tarmen trycker på eller nåt. Vet inte... Känns obehagligt när det är men det försvinner så fort jag är stilla. Babyn sparkar som vanligt.
    jaaa same same här :) !! Jag får också sånt håll, har fått det i ca 10 veckor nu när jag går längre promenader... det kommer alltid när jag är och går och jag får stanna till.. känns precis som du säger som håll !. jag tror det är ligament töjning eller något sånt, det är bara till och stanna och vila ut det :)

kom bara att tänka på att 6e månaden.. altså.. hur sjukt är inte de, att vara i 6e månaden gravid.. heeelt otroligt !! :) hihi

Jag funderade lite över min maginfluensa attack jag fick igår, jag slapp kräket men det var som om tarmarna var aldeles ja jag vet inte vad.. Jag får ofta ofta ont i tarmarna och i magsäcken, helst när BHn trycker mellan magen och brösten.. Kan det ha att göra med att tarmarna flyttat på sig så mycket .. eller att alla mina inälvor har möblerat om rättare sagt... ??
  • Edds

Fijalija : hoppas verkligen att det inte är ihållande! Med bra träning så återhämtar sig sjuka snabbt! Och barn är starka!

Superbia: ja det känner jag igen , eller ja det var ungefär så det var igår!! Galet .. Det slutade iaf med att jag somna med alla kläder på och sov tio timmar.. Vaknade ngn gång och var helt blöt i svett! Men på morgonen mådde jag bra:)

Idag har bebis varit lugn.. Gillar hellre när den vildar omkring!!

• Edds

Är det ingen som har moderkakan centralt bak som jag? Ingen som gett sig till känna vad jag sett ;) undrar vad som är " vanligast ". i denna tråd verkar de vara framme : p

• Edds

haha ja jag frågade också! och ja de var slumpen som avgjorde de :D

jaadu, vid båda mina UL har de sagt "centralt" bak... gissar att den sitter rakt bak vid ryggraden, bak och i mitten =) kanske kan sitta bak på sidan eller något inte vet jag haha  !

• Edds
    Choccolat skrev 2012-04-30 23:46:16 följande:
    Jag har som du Edds.. Allt du beskriver om moderkaka, hur bebis ligger, hur högt livmodern går osv.. Tror vi är ca lika långa, vägde lika mycket innan, har gått upp 10 kg och min mage är löjligt lik din.. Men du är lite längre gången än jag.. Och jag är typ 10 år äldre än du! Ha ha!!!
    hahah men vad roligt, äntligen ;) !! och jag som också gått upp 10 kg ! kanske vi är copys :) 

sist jag var på UL (i fredags tror jag det var) så låg bebis med huvudet snett ner och kroppen då snett över magen så det förklarar varför jag känner puffar långt ner till vänster (av armarna) och långt upp till höger ( av fötterna ) !
  • Edds

Charliegto : ja de sa min bm me att det känns tydligare. Känns bra att den ligger bak och skyddar min ryggrad eftersom denna plutt är vild ;)

Ni som känner sparkar varje dag har ni börjat se något sov och vaket mönster?

• Edds

Den lilla m : vad skönt att allt var bra!! Men jag förstår att det var en jobbig dag! Jag skulle lyssna igår bara för att,, tänkte spela in hjärtljuden till telefonen,, men knappt så jag heller hörde, mkt svagare än vanligt men den lille rörde sig massor så jag blev inte orolig, låg nog också på nå konstigt sätt eller så är jag nu så van vid bm doppler som låter jätte bra Och mitt lät jävligt dåligt nu i jämfört med bm s !:)

• Edds

Skogish: ja jag kan knappt bära tungt alls... Då säger magen ifrån och ryggen,, men min foglossning har blivit bättre!

Det är fantastiskt vår väder! Jag jobbar dock och måste sitta inne :( men jag tror vi är gravida den bästa tiden Ever:)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012