• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

Lemis jag har Folksam det utökade och senast jag läste fick jag ersättning för sånt vid förlossningen och om jag förlorar mkt blod etc..måste läsa igen så jag inte missat nå blev osäker nu !:)

Beklagar verkligen för er vän och er! Skickar kramar och tankar !!

• Edds

Håller tummarna för dig wolf !! Man ska lyssna på kroppen ! Och jag nojnar mig för att jag tycker bebis rör sig mindre :( ungefär kring vilken vecka minskar rörelserna när det blir för trångt ? Eller kan det vara så att den tar längre sov pauser ? Regelbundnare sömn ?

• Edds
    naggym skrev 2012-05-13 08:01:35 följande:
    Jag vet inte om du såg det men jag skrev ett liknande inlägg för någon dag sedan.. Känner precis som du :/ och är jättenojjig.. Har lyssnat med AS varje dag typ för att lugna mig.. Är i v 25 nu och ska till BM imorgon.. Ska höra med henne då..känner inte alls bebisen på samma sätt nu och inte lika mkt!
    joo jag såg det !! jag har inte lyssnat på AS, för jag tycker det låter så dåligt nu när jag har barnmorskans att jämföra med.. men det har varit lite sprattel igårkväll och imorse och det är nog som ida säger att de är mer kontrollerade rörelser nu... som när pappa knackar på magen så knackar H*n tillbaka istället för en massa sprattel bara..

imorgon skall vi till mvc, ska dock bara på föräldragrupp så jag vet inte om de är något att ta upp där .. annars ska vi till BM nästa måndag först...

har börjat få sån molkänsla, inget tryck eller så men nere ovanför blygdbenet.. orkar inte analysera aldeles för mycket så jag ska nog höra mig för lite imorgon iallafall :) kan tänka mig att det kanske beror på att jag börjat motionera massor nu :D  för annars känner jag mig ju väldigt bra !

Har varit och köpt lite smått till bebis idag, inge kläder eller sådär.. men sånt som bebisnagelsax och lite skötgrejer som en sån mjuk hårborste, temp.mätare och småkrams.. det är som att jag måste köpa nånting bara för att ! haha
  • Edds

Visst var de någon mer här med molvärk? Jag har rätt mkt nu så är extremt nojjig.. Funderar på att ringa fl och rådfråga .. Gah

• Edds

Ja naggym jag är så nojjig men kanske vi behöver vila! Den bökar på där inne nu iaf ! Men just molvärken tycker jag inte om !!

• Edds

Ida mArja : jag var på en riktig skogspromenad för ngn dag sen men helv vad slut jag var efteråt .. Fick plumsa i slask och modd snö hehe fick sd sen såklart ! Skönt att du slipper det! Just när jag går känns det skonsammare men efteråt blir jag dubbelt så slut

• Edds

oj vad roligt ! Jag önskar bara mer och mer att det var september nu ! =)

• Edds
    naggym skrev 2012-05-13 14:29:07 följande:
    Vi verkar ha samma åkommor du och jag :P har igår och idag fått molvärk/mensvärk som man hade i början av graviditeten.. Det har kommit i samband med att jag rört mig och när jag satt mig kan det gå över, men det kan även komma när jag bara sitter ner.. Har lite ont i ländryggen oxå och då känns det som ett ont band runt hela mage och rygg... Tänkte kanske att det är pga att den bygger ut extra mycket nu.. men jag vet inte.. Gud man oroar och nojjar sig så mkt, men det kanske inte är så konstigt då man läser om all tragedi som många varit med om i denna tråd.. Tror man blir extra hispig då...
    jag ringde just till min BM angående min molvärk...hon tyckte att jag skulle ringa till kk gyn och rådfråga, för hon sa att jag inte borde ha molvärk som jag beskriver :( ...

anledningen till varför jag är så otroligt nojjig extra mycket för detta är för att mamma hade samma känsla innan hon fick flygas akut in då lillebror var påväg ut, det var ungefär kring denna tid v 25 som det hände henne...det säger ju absolut inte att det kommer hända för mig, men man är nog bara mänsklig...
  • Edds

Wolf: Jaa det känns skönt ! tid kl 11.00 ... så nu är det dusch och frukost som gäller !

Visst är det mysigt, kring den åldern är detta mycket speciellt tror jag ! Har en lillebror som är 6 år, och han är också helt lyrisk över bebben i storasysters mage :) Han känner och utforskar och tycker det är otroligt spännande !

• Edds

Ida: ja jag känner verkligen att om jag får stilla oron så mår jag mkt bättre! Har ju trots allt stått ut i 3 dagar nu innan jag ringde det är rekord : p !!

Bebis såg helt perfekt sa han på gyn, "ett fint 4 kammrat hjärta och superfina mått. Tappen var över 4 cm så det var ingen fara ! ." sen avslutade han med att säga " titta nu vinkar HAN åt dig" så vi får se kanske mina intutioner stämmer att det är en gosse eller så kallar han alla bebisar för han .. Haha

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012