Vi som väntar smått i September 2012
Jag har hos Folksam min gravid försäkring får se sen om vi har barnförsäkring där eller ngn annan stans :)
Jag har hos Folksam min gravid försäkring får se sen om vi har barnförsäkring där eller ngn annan stans :)
JAg tyckte folksams utökade verkade bra när jag läste och jämförde svårt ju att veta vad som är bäst eg ..
Idag känner jag mig skitsur på min överarbetande livmoder. Nu när våren börjat komma och solen lyser och det är hur härligt underbart som helst och jag vill bara vara ute och gå hela dagen.. motionera.. Men det går inte .. det tar ca 5 minuter så börjar livmodern dra ihop sig... men jag försöker gå lite till och vägen tillbaka är som ett helvete... ja en normal promenad på 10 minuter tar en halvtimme för att jag får stanna och andas... detta påverkas också av att jag går med hunden, han är stark och valp... så det sliter.. men jag måste ju kunna gå ut med min hund ! När sambon är med så känns det mycket bättre.. så kan han ta hunden och vi går i en bra takt.. men jag vill ju så gärna kunna vara ute och "motionera" med de menar jag bara gå...
går jag i affärer på stan, de är samma lika där...efter en affär är det kört ! Idag ska jag ändå utmana ödet och åka in till kappahl och köpa en jätte fin overall till hösten som de har på rea då vårkläderna börjar överta alla affärer :)
Splink jag säger detsamma tiden går för fort typ 15 v kvar och det skall förhoppningsvis hinnas med en flytt, handla sista till bebis, jobbas, tömma en KGB, byggas ett hus ,,, och samtidigt njuta av detta ! :) samtidigt längtar jag ihjäl mig efter bebis ! Hihi
Då hoppar man förressten in i 7 grav månaden idag :D
Jag har kramp men jag brukar stretcha innan jag går och sover och så dricker jag mkt vatten !!
Kalium ska jag försöka få i mig då! Här har jag svårt att somna, en bökig bebis som verkar ha svårt att lägga sig till rätta, det petar lite här och var i magen , hade en stor knöl till vänster om naveln , stenhård, så när jag petade på den så flyttades den, antar att det var en fot ! Riktigt coolt. Har också börjat få svar vis knack och klappar :)
totts: Vad jobbigt med känslosvall.. jag har bara grinat åt helt oväsentliga konstiga saker... inte haft detta häftiga humör, det är jag glad över !!!
--
Nu har jag äntligen klappat min ledighet. 25 Juni har jag bestämt att jag slutar jobba...det känns så skönt och sååå jag längtar ! (inte för att jag jobbar ihjäl mig nu hehe)