• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

hoppas du får komma in snart !!  vilken vecka är du i? jag har inte hunnit vara inne och läsa tillbaka i tråden i helgen :s jag tror det kommer gå bra men såklart ska du få besked !!

själv känns de inte heller så bra när jag var till vårdc och lämnade prov trodde jag hade uvi men fick inget svar, detta var sent på fredagen.. så om jag nu har det så går jag med det till på måndag om dom nu tänkt höra av sig då. är orolig då jag tidigare har haft  njurbäcksinflammation till följd av uvi som jag inte kände av .. men vi får se..

• Edds
    N1987 skrev 2012-01-23 15:19:52 följande:
    Nån mer som känner lite sisådär inför sex? Har inte pratat med min BM om detta ännu då jag har inskrivning 6/2. Jag har ju haft ett antal missfall och jag och sambon har faktiskt inte haft sex sedan plusset, är ju lite orolig att det ska orsaka ett missfall. Jag läser från en del att det bara är strunt medans en del skriver att man ska undvika fram till v. 12. Hur gör ni?
    jag kände lite sådär för de i början, men nu ligger vi med varandra som vanligt igen :) jag har lite minskad lust, men den finns där iallafall.

jag får växtvärk efter varje gång vi haft sex, så de blir väl en hel del blodcirkulation som går igång gissar jag
  • Edds

Åååå vad jag föressten längtar till på fredag, då kan jag säga att jag är i 3e månaden :D !!!!! dock bara vecka 9 men ändå 3e gravmånaden

Alicias skrev 2012-01-23 15:54:22 följande:
    När tänker ni berätta på era jobb? Vill ni hålla er till efter vecka 12?
    jag har också berättat direkt , så dom vet de känns skönt så vet man vad man ska säga om man blir hemma..
  • Edds
    N1987 skrev 2012-01-23 16:22:23 följande:
    Önskar att det hade känts ok för mig också! Glad
    Det kanske till och med gynnar tillväxten, vem vet?  
    de är ju tydligen bra för bebben om man har bra blodcirkulation, har jag hört iallafall :D

sen tog min mamma de fina blommor och bin samtalet med mig och min sambo, hon sa att vi kan ligga hur mycket vi vill och att det inte är någon fara haha, hon kände väl på sig att jag var lite rädd i början .. jag hade inte ens någon sex lust, inte min sambo heller, men nu är han på sina vanliga spår igen ;P jag nöjer mig med mindre sex, men sen finns det dagar då jag inte klarar mig utan de heller
  • Edds
    N1987 skrev 2012-01-23 16:25:52 följande:
    Då är det ju bara å pippa på! Skrattande
    Oooh! Min mamma har aldrig haft något blommor och bin samtal med mig, då hade jag skämts ihjäl! Ha ha!! 
    haha men de var så kul för vi satt ju där båda två och hon börjar prata sex med oss haha, men vi är så öppna i både min och hans familj. Det var liksom samma samtal hemma hos hans föräldrar när vi hade berättat :D:D

Å jag hade såååååå gärna också velat göra ett vul men det kommer nog inte att ske :P
  • Edds
    N1987 skrev 2012-01-23 16:33:16 följande:
    Haha! Kul att både föräldrar och svärföräldrar är så måna om erat sexliv :P Jag hade som sagt blivit röd som en tomat och viftat bort hela samtalet. Helst vill jag ju inte alls att mina föräldrar ska veta att jag haft sex, men nu är det visst rätt uppenbart ;)
    Hahahah ja de var lite jobbigt att berätta för pappa för då vet han ju ! men mamma vet och de har hon vetat länge, jag och min sambo har hängt ihop i 10 år trots mina ynka 22 år :P så hon är nog rätt övertygad, även hans föräldrar hehe
  • Edds
    Tessi1983 skrev 2012-01-23 16:53:47 följande:

ingen som vill svara på min fråga =(

provar igen då! Äter ni några extra vitaminer? jag köpte mitt val kvinna men är lite orolig att de inte räcker med folsyra och allt. Ja är ju grönjöling på detta! 

jag äter bara folsyra och lite omega tabletter, sen myket mycket gröööna grönsaker till varje måltid, och frukt varje dag. det bör räcka !
  • Edds
    N1987 skrev 2012-01-23 16:58:14 följande:
    Jag håller med! Pappa är värst, speciellt om man är pappas lilla flicka, som jag Oskyldig
    Jösses! Du var alltså 12 år när ni blev tillsammans? Häftigt!

Haha ja verkligen värst, men han blev mycket rörd när vi berättade så de kändes skönt , han hade bara inte förväntat sig det än, kanske om 10 år ... jag är också pappas enda och lilla flicka ju :P

Hehe, nje vi har inte varit tillsamamns, de började som vänskap, sen har vi strulat hit och dit hela tiden och sen blebg vi tillsammans men vi har hängt ihop hela tiden ändå, mycket skönt, vi känner varandra :)
  • Edds

grattis till plusse!! :)

Lemis skrev 2012-01-23 19:59:37 följande:
    Jag äter bara folsyra och en massa frukt och grönsaker. Mina tabletter för Illamåendet är toppen men det känns som om man börjar vänja sig vid dem. Höll på att spy idag trots att jag ätit tablett. Det gör mig stressad när jag är bland folk, jag får ju ingen förvarning det bara kommer typ. Blä. Idag han jag hem från jobbet och sen hängde jag över toaletten igen. Jag får helt enkelt ta tabletterna på vissa klockslag. Jag har fortfarande inte sagt något på jobbet. Men bör väl göra det. Jag drack rätt mycket kaffe förr nu kan jag inte dricka alls, så jag låssas dricker och häller ut så fort ingen ser.
    Jag får inte heller någon förvarning, de kommer som kväljningar, ofta så kväljer jag bara och det låter och ser ju inte så trevligt ut, men det kommer inte så mycket, vet inte om de är för att jag är dålig på att dricka vatten, får försöka med de så de kanske kommer upp. av erfarenhet dessa illamående morgonar så har jag mått bättre efter en spya, vi får se.

Nu är jag vaken tidigt, blev en lite uppriven morgon med bilar som inte gick igång osv så jag har skjutsat runt hela morgonen och ska snart till mitt eget jobb.. och de känns tungt, för nu äter jag först frukost och mår inte prima. Vi får se hur det går :) wisch me luck !!
  • Edds
    StarStruck skrev 2012-01-24 12:43:23 följande:
    8+4 idag
    låg inte du som jag på 7+4 ? :D eller är du en vecka före mig ? :O jag längtar till fredag, så jag kan säga vecka 9 !! Kändes ju just som om det var vecka 4+4 när jag var på hälsosamtal.. nu är det 7+4 :D 

Men nu de senaste dagarna har jag börjat bli så rädd. Jag känner knappt något i magen, har inte haft växtvärk knappt sen för kanske 3 veckor sen.. Men spyorna och illamåendet gör sig såklart påminda, ständig hunger och de vanliga, men den där växtvärken.. mjaa... finns inte ..
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012