Inlägg från: eiramis |Visa alla inlägg
  • eiramis

Vi som väntar smått i September 2012

Usch, har en riktig skräpdag. Allt känns jobbigt och oöverstigligt. Massa som måste hinnas med innan bebis kommer.
    Fick dessutom åka och lämna ett nytt urinprov idag för det var lite gränsfall med mängden bakterier i det jag lämnade i måndags. Vill inte ha en UVI (vilket iofs skulle förklara varför jag känner mig allmänt småsjuk och bara vill sova), sist jag hade det slutade det med två kvällar på akuten eftersom jag plötsligt blivit allergisk mot penicillinet så jag fick anafylaktiska allergichocker två kvällar på raken och det vill jag verkligen inte riskera att få nu.
    Antar att det var tanken på att bli sjuk i kombination med allt som måste göras som triggat igång min förbannade ångest så nu sitter jag i soffan och försöker andas lugnt och inte få panikångest.

• eiramis

Fått ner ångesten lite genom att åka till ICA maxi och köpa blöjor, tvättlappar, rumpsalva och bröstvårtesalva, så nu har jag boat in skötbordet som vi köpte idag på kupan. Det är sådant med byrå under så jag passade på att vika in alla kläder som borde vara lagom första månaden.
    Om jag är för hängig för att åka till min lägenhet och packa imorgon så ska jag försöka sy sängkläder och åkpåse imorgon hade jag tänkt.

• eiramis

Bus Norpan: Beklagar sorgen.

LeiaBus: Bra att allt såg bra ut, hoppas hon vänder sig rätt igen så du slipper oroa dig för det.

LillaPluppen: Jobbigt, men bra att de har koll på er. Antar att det blir lite långtråkigt att ligga där.

• eiramis

Jag kommer nog tyvärr bli kvarhållen på BB ett antal dagar eftersom de tror "att det kan vara svårare för mig att ta till mig barnet och inse att jag blivit mamma pga min psykiska hälsa". Jag är inte så övertygad om att de har rätt i det fallet, kändes faktiskt lite kränkande när de sa så. Däremot vet jag att jag har ökad risk för förlossningsdepression/psykos så det kan säkert vara vettigt att hållas under uppsikt några dagar. Ser inte direkt fram emot att ligga på BB i flera dagar, men jag får väl ladda datorn med filmer, bunkra upp med ljudböcker och titta på mitt lilla mirakel tills de låter mig åka hem.

Idag har jag haft rätt ordentlig molvärk i nedre delen av livmodern och under perioder haft så ont att jag inte kunnat gå upprätt. Dock inga regelbundna sammandragningar eller så, så jag antar att det inte är någon fara.

• eiramis

Hum, hur skulle ni göra?
    Lämnade urinprov i måndags och i torsdags ringde bm för att säga att jag skulle lämna ett nytt prov vilket jag gjorde i torsdags. Nu är det på analys och svaret kommer väl månd el tisd. Saken är att de aldrig testade med sticka på det utan skickade direkt till odling och nu får jag positivt för UVI på sådana stickor man kan köpa hem. Så nu funderar jag på om jag borde åka ner till husläkarjouren och få penicillin idag eller om jag ska hålla mig tills odlingssvaren har kommit.

• eiramis

Förstis: Grattis till lillkillen!

Kladdiskaka: Oj, hoppas det hittar vad som är fel och att du snart mår bättre.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012