Inlägg från: eiramis |Visa alla inlägg
  • eiramis

Vi som väntar smått i September 2012

Jag går också typ varannan vecka (förstföderska)

• eiramis

Ida: Kan inte ens föreställa mig hur mycket känslor och tankar som finns i dig idag. Ta hand om dig. Kram

• eiramis

Hum, borde nog skriva förlossningsbrev någon dag. Tänkte först att det nog går bra utan, sen kom jag på att jag kanske borde ha med ett brev där vissa andra saker står. Jag har ju bl.a. aspergers syndrom vilket innebär att jag inte reagerar på samma sätt som de flesta andra i en del situationer. Jag tycker t.ex. inte om beröring från främmande människor (sambo, familj och nära vänner är det dock inga problem med). En "tröstande kram" kan få hela min kropp att knyta sig av obehag och ångest eftersom jag upplever det som en fasthållning. Men sådant borde man väl kanske kunna få in i ett förlossningsbrev också.

• eiramis

Det får växa fritt, så nu är mannen nöjd eftersom han av någon anledning anser det fint med hår både här och där.

• eiramis

Varit på BB och hälsat på kompis med dagsfärsk bebis. Fick ha honom i knäet i typ en timme så nu längtar jag verkligen efter att få ha min egen i famnen snart.

• eiramis
    sexhundra skrev 2012-08-14 09:34:45 följande:
    Jag behöver er hjälp! Va hos bm igår och kollade bt och så, för hon tycker det legat lite högt. Men så kunde jag inte lämna urinprov igår, så skulle kolla med stickor hemma och höra av mig om det hav utslag. När jag kom hem va det +1 så mejlade, men mejlet kom inte fram. Idag va det knappt något, så borde jag ringa henne eller ska jag strunta i det? +1 är ju inte så farligt och sen går det ju i periodvis. Haft +1 till och från sen fredags..
    Jag skulle nog ringa i alla fall. Bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite.
    Tråkigt om du känner dig utanför. Jag har inte heller alltid fått svar på mina frågor, men då utgår jag från att det beror på att ingen har något att säga om den saken eller att frågan försvunnit i mängden, inte att det är personligt menat.
  • eiramis
    ThereseS80 skrev 2012-08-14 16:56:32 följande:
    Legat inne sen i lördags gång nummer två. Nu hemma. Med glatt  besked. 37+0 idag. Öppen 3 cm och tappen är mjuk och kort och allt annat va bra... Nu ligger ja i sängen och bara väntar här hemma på att få åka till FL... Händer inget så va ja välkommen in på igång sättning på måndag.. =) Ja får ett augusti barn som ja ville. Är beränad till 3 sept men bebis väger nu nästan 4 kilo så nu väntar dom inte längre. Och helst inte nu när ja hade öppnat mig lite. Läkaren såg chockad ut när hon märkte de. Ja trodde inte de skulle vara så här bra, =)  brukar inte vara de på först föderskor =) tack sa ja och ja så inom 6 dagar är ja mamma =) lovley
    Grattis i förskott får man väl säga då. Hoppas att allt fortsätter att gå lika fort och bra.
  • eiramis

Är så avis på er som snart får se era små. Känns som jag har en evighet kvar själv (bf 25/9). Vill också få min snart.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012