Inlägg från: eiramis |Visa alla inlägg
  • eiramis

Vi som väntar smått i September 2012

Någon som vet hur det funkar med de där 10 dagarna före bf, söker man föräldrapenning och föräldraledighet för de eller är det någon slags karensdagar?

• eiramis

Vi är också mitt uppe i renoverande och flyttande. Har haft kvar min lägenhet hela tiden, mycket beroende på att mina små chinchillor (gnagare) knaprade i sig stora delar av vardagsrummet (tapeter, betonghörn, fönsterlister, golvlister mm.) men nu har vi kommit igång där. Vi har killarna nu i juli så då blir det inte mycket gjort så förhoppningen är att vi ska bli klara med allt i augusti. Får nog ha visning i den omöblerad för jag har sån panik över att hinna flytta allt innan liten kommer. Här hemma får det dock vara kaos första tiden för vi kommer nog inte hinna röja undan och packa upp.

• eiramis

Snart bär det av till bm. Ska bli intressant att höra hur hon tror att han ligger, för just nu har jag ingen aning.

• eiramis

Dagens besök hos bm gick bra.
    blodtryck 110/70
    Blodsocker 3,5
    Hb 129 el 139 (hörde inte riktigt, men det var tydligen väldigt bra)
    Lokes hjärtljud 135
    Sf-mått 27

Han verkar fortfarande ligga med huvudet neråt.

• eiramis

Har som tur är sluppit telefonförsäljare till mobilen och fasta numret är nixat så dit ringer inte så många. Enligt info på nix.nu så är det ganska hårda regler för vilka telefonförsäljare som får ringa till ens mobil. Ni kan läsa mer här:
    www.nix.nu/sp%C3%A4rra-privata-mobiltelefonnummer.aspx

I övrigt är jag helt sänkt idag. Har haft lite problem med foglossning och sånt innan, men nu har jag fått världens värk i höfterna och runt svanskotan. Trots alvedon och sömnmedicin (godkänd vid graviditet) så kunde jag knappt sova en blund i natt för att det gjorde så ont.

• eiramis
    selmv skrev 2012-07-11 21:10:01 följande:
    Är på väg till förlossningen nu, måtte allt vara bra!!!!!!!!!
    Hoppas att allt går bra för dig.
  • eiramis
    Love78 skrev 2012-07-15 23:58:00 följande:
    Tack! Jag hörde namnet första gången när jag såg filmen...
    Fröken Smillas känsla för snö
    Jätte bra film!
    Fint namn till en katt med

Någon mer som bestämmt namn än??
    Vi bestämde namn ett par dagar innan vi blev tillsammans för snart fyra år sedan. På rul såg det ut som en liten Loke, annars blir det en liten Saga.
  • eiramis
    Edds skrev 2012-07-18 12:02:43 följande:
    Jag är garanterat den första som bäddat sängen med plastfrotte??:D gjorde det igår när jag bäddade rent.

Ja och nu menar jag inte bebissängen utan MIN sida av sängen :D
    Var har du hittat plastad frotté till en stor säng?
  • eiramis

Vi är mest på jakt efter plastad frotté eftersom yngsta bonusgrabben är sängvätare och vi vill bädda med något som inte är uppenbart varför det finns där så att han inte behöver oroa sig för att någon kompis ska se och reagera (han är 9år så det börjar bli lite känsligt). Hade inte heller en tanke på att ha det med tanke på när vattnet går, men det kanske skulle vara bra.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012