Inlägg från: eiramis |Visa alla inlägg
  • eiramis

Vi som väntar smått i September 2012

Päron1986 skrev 2012-06-24 21:01:28 följande:
    Ja, auerius funkar bra! Finns andra också
    Hum, jag får bara höra att jag ska köpa receptfria antihistaminer, tycker inte att de hjälper ett dugg.
  • eiramis
    MiaMy skrev 2012-06-25 10:09:42 följande:
    Jag känner ofta en fot/hand/knä ovanför naveln! Det är läskigt när den knuffar, känns så tydligt :) Jag brukar försiktigt buffa tillbaka. Det tråkiga är att så fort min sambo ska känna så gömmer h*n sig. Och så är det hicka som gäller varje dag här Skrattande
    Min lilla gör tvärt om. Känner inte så tydligt för det mesta, men när sambon och jag ligger och tittar på TV och han har handen på min mage så får han nästan alltid ett par buffar, men om jag lägger handen på magen så blir det stilla där inne. Tror sambon känt betydligt fler buffar från utsidan än vad jag gjort, fast jag känner dem ju från insidan så jag får väl vara nöjd med det.
  • eiramis

Dagens plan är att komma igång med renoveringen av min lägenhet så att vi kan tömma den och sälja. Naturligtvis vaknade jag med molvärk i magen och vad jag tror är sd. Ska försöka åka dit och få lite gjort i alla fall. Måste få den klar innan Loke kommer, behöver pengarna om vi ska klara oss på mannens sjukpenning och min fp. Har sån ångest över hur vi ska hinna klart. Har mått skit över det i flera dagar nu, men ibland går saker bra. Loggade in på facebook idag och hade fått ett meddelande från en bekant om att hon och hennes man kunde komma med släp och köra grejer åt oss, vi behöver bara märka vart de ska så ordnar de. Blev så lättad att jag satt och grät. Så nu ska väggar bredspacklas och målas, skåpluckor ska målas och saker packas.

• eiramis
    LeiaBus2010 skrev 2012-06-26 19:38:19 följande:
    Åker in till Fl nu.....
    Hoppas att allt går bra.
  • eiramis

Till er som får svårt att andas och känner panik över det så kan jag tipsa om andningsövningar. Har själv haft panikångest i åratal och det påverkar andningen mycket och jag får ofta astma i samband med det. Det finns flera bra andningsövningar om man kollar runt lite. Den jag tycker är lättast när man ligger där och knappt får luft är att försöka andas in sakta, hålla luften inne några sekunder, andas ut långsamt (man kan låtsas att man blåser ut ljusen på en tårta). Det är viktigt med den lilla pausen mellan in och utandning för den ger kroppen extra tid på sig att ta upp syre från luften. Om man börjar hyperventilera och får svårt att sluta kan man försöka hålla andan så länge man kan, det ger en kontroll över andningen igen, kan behöva upprepas ett par gånger.

• eiramis
    Edds skrev 2012-06-28 09:55:55 följande:
    Haha sant! Smärta som smärta ! Problemet är bara alla dessa verktyg och ljud och sånt som skrämmer mig mer ! Blod och att skära osv! Därför jag snällt kommer be bm på förlossningen att gärna inte berätta högt om det måste klippas eller så :) jag är väldigt mesig för bara tanken av de haha
    Haha. Jag är likadan.
  • eiramis
    {#emotions_dlg.flower} Södra Sverige 
    Selmv –  Malmö 
    Bus Norpan - Torna Hällestad (Dalby) 
    Em – Helsingborg Vili-Hässleholm 
    LillyRose – Bromölla 
    moonlaiz – Olofström 
    LillaPluppen – Växjö 
    LeiaBus – Växjö 
    Skoogish – Eksjö 
    Angie99 – Jönköping
    AM79 - Laholm (BF 16/9)

{#emotions_dlg.flower} Västra Götaland 
    Iväntan
     - Borås 
    Kaksmulan – Göteborg 
    TheFamily – Skaraborg 
    NICU - Skaraborg 
    malla8503 - Skövde 
    NeLe – Västra Götaland 
    Superbia – Trollhättan I
    sa 84
     - Hjo 
    MiaMy - Borås 
    Svahnfrun – Varberg (Bua)
    Frokenpilla - Bredaryd (värnamo)

{#emotions_dlg.flower} Stockholm 
    Granen 
    – Stockholm 
    SophiaSundgren – Stockholm
    Den lilla M - Stockholm 
    Dag och natt - Stockholm

{#emotions_dlg.flower} Mellersta Sverige
    FijaLija - Eskilstuna
    Eiramis - Uppsala

{#emotions_dlg.flower} Östra Sverige 
    Celie 
    – Sörmland 
    JePaLuLi- Norrköping 
    Love78 - Norrköping 
    Thesa2- Vingåker 
    Nelliepop - Finspång

{#emotions_dlg.flower} Norra Sverige 
    Maglan - Kramfors
    Wolf - Ö-vik

Gjorde om uppdelningen lite, tänkte att man kan väl ha både mellersta Sverige och Stockholm som rubriker även om de går in i varandra?
  • eiramis

Jag vill helst inte tänka på hur det ska gå till att få ut liten, men min inställning just nu är "jag vill ha all smärtlindring man kan få". Jag vet med mig att jag har låg smärttröskel och för mig känns det lugnande att tänka att jag ska smärtlindra allt vad det går, sen kanske det inte går men det får jag hantera då.

• eiramis

Min man tänker vara med, han har ju varit med vid två tidigare förlossningar så jag vill ha honom som stöd vid min första och framförallt vill jag att han ska kunna säga hur jag vill ha det. Hans enda krav är att han inte tänker klippa någon navelsträng (han har inte gjort det på sina två andra heller) för att han tycker att det verkar så läskigt. Jag kan bara instämma, skulle inte heller vilja det och ingen av oss har någon önskan om att se moderkakan. Mina krav är att han håller sig uppe vid mitt huvud, att jag får krama sönder hans händer, tala om för honom att jag hatar honom för att jag måste genomlida förlossningen av hans barn osv osv. Jag har en tendens att bli på väldigt dåligt humör när det gör ont så det får han stå ut med om jag ska stå ut med smärta.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012