Inlägg från: eiramis |Visa alla inlägg
  • eiramis

Vi som väntar smått i September 2012

Hej alla.
    Hoppar in här i tråden. Går in i v 7 nu, bf 21/9.
    Såg att flera gjort en lite presentation av sig själv, så jag gör väl det jag med. Jag är 30år och bor tillsammans med min sambo i Uppsala sedan drygt tre år tillbaks. Det här är mitt första barn, men jag är stolt bonusmamma åt två killar på 8 respektive 11år som bor hos oss varannan vecka. Jag blev gravid första gången i höstas, men fick ett tidigt mf, så nu hoppas jag att det här lilla knyttet stannar kvar.

• eiramis
    Edds skrev 2012-01-28 12:16:07 följande:
    välkommen hit och grattis till ditt pluss ! :)
    Tack. Plussade svagt 13/1 och bekräftade med cb digital 15/1 men har ändå inte riktigt fattat att jag är gravid än. Har inte så mycket symtom mer än lite illamående på förmiddagarna samt att jag hade molvärk i magen runt bim, men det dyker väl upp mer symtom snart. Får väl iofs vara tacksam att det inte är mer eftersom jag jobbar som personlig assistent och jag misstänker att det inte skulle vara så uppskattat att kräkas när jag hjälper min brukare med hygienen.
  • eiramis
    Edds skrev 2012-01-28 13:07:04 följande:
    hehe ne, de du kan göra är att du förklarar som det är för din brukare, jag gjorde de direkt (jobbar också inom vården) Jag sa på en gång att ibland mår jag väldigt illa på morgonen och ibland ingenting alls och så sa jag att jag var gravid och hon blev jätte glad och förstående !! så förhoppningsvis kanske du också kan förklara :D

MEN de dagar jag mått så dåligt så jag kräkts, då har jag inte kunnat åka på jobbet för jag har varit helt sängliggandes och inte kunnat resa mig, sen kan det vara heeelt lugnt andra dagar och då går det hur bra som helst att jobba !
    Jo, ska försöka förklara så gott det går.
  • eiramis
    litenplutt skrev 2012-01-28 14:05:18 följande:
    Eiramis: grattis till graviditeten. Jag är oxå Uppsala bo och i vecka 7:)
    Detsamma. Var i Uppsala bor du, vi bor i Hågaby.
  • eiramis

Ni som redan har barn i familjen viken vecka har ni/planerar ni att berätta för dom?

• eiramis
    TheFamily skrev 2012-01-28 09:57:24 följande:
    Buhu jag har gått NER i vikt. Mår illa hela tiden men spyr inte. Men har svårt att äta.
    Var på hälsosamtal u tisdags och då vägde jag mig hos bm då vägde jag 67.5 (med kläder) vägde mig hemma 66.5 utan kläder.
    Väger mig nu imorse. 64.9???
    Hoppas bebis mår bra och frodas där inne för jag mår inget vidare....
    Antar att man ska vara glad att man har symtom...
    Vaknade inatt av att jag mådde fruktansvärt illa, kallsvettig blev jag. Och stark molvärk i magen hade jag också (inte smärta)....
    Var vaken mellan 01-05..suck.
    Ensam hemma med dottern tills imorgon mannen är i fjällen.
    Nån som vaknar på nätterna? Sover oroligt? Mår illa på nätterna?
    6+6 idag!
    Det är nog inget att oroa sig för, man kan växla ett par kilo i vikt från dag till dag beroende på hur mycket vätska man har i kroppen, samt om man ätit / tömt tarmarna nyligen. Det bästa om man vill ha koll på vikten är att väga sig samma ungefär tid varje gång t.ex. på morgonen, men även morgonvikten varierar lite beroende på ovanstående faktorer.
  • eiramis

Min sambos söner är 8 och 11år. Kan inte bestämma mig för när vi ska berätta. Äldsta killen har asperger (liksom jag och sambon) så han behöver lång tid på sig med att ställa in sig på saker. Samtidigt så gråter dom om man måste slänga ett par trasiga strumpor, så jag vågar inte ens tänka på hur de skulle reagera om de visste att jag var gravid och jag sen fick missfall. Lutar åt att berätta i v 12, men om de märker allt för mycket av mitt hormonhumör så berättar vi nog tidigare så att de inte undrar varför de helt plötsligt fått styvmamman från helvetetDemon

• eiramis

Perfekt, mår apilla och ska åka och fira systerdotters 18-årsdag med hela tjocka släkten. Kommer bli ytterst chockad om de inte märker nåt (de vet att vi försökt skaffa tillökning). Kallsvetten rinner, saliven flödar och jag känner mig verkligen uschlig. Tycker att illamåendet kunde ha väntat en dag till med denna fullskaliga attack.

• eiramis
    Edds skrev 2012-01-28 21:24:17 följande:
    hur tusan gör man om man blir sjukskriven? jag är i princip sängliggandes nu pga min rygg och kan inte jobba / vikariera som jag nu gör egentligen...., men eftersom jag är arbetslös så finns det inte mycket jag kan göra va ? leva på gubbens pengar?
    Är inte säker, men tror att försäkringskassan kan utgå ifrån beräknad inkomst när man jobbar som vikarie. Kan vara värt att kolla upp.
  • eiramis

Ska berätta för min systerdotter som fyller 18år idag, tänkte att det kunde vara roligt för henne att få vet innan de andra, som en bekräftelse på att hon blivit vuxen. Hon är den typen som uppskattar sådant också vilket gör det extra roligt.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012