Inlägg från: eiramis |Visa alla inlägg
  • eiramis

Vi som väntar smått i September 2012

Usch, jag blir bara mer och mer nojig nu. Har inte haft några direkta grav-symtom på flera veckor nu mer än trötthet och törst. RUL först 24/4, men börjar fundera på att göra ett UL privat snart om jag fortsätter att vara symtomfri.
    Är i v11+5 nu.

• eiramis

Ni som har Angel sound och hört fosterrörelser, hur tycker ni att det låter?
    Jag har ju inte lyckats hitta hjärtljuden än, men däremot så om jag lyssnar strax ovanför troslinjen så skvalpar det och svischar (eller hur man ska beskriva det) en hel massa, mycket mer än om jag lyssnar strax nedanför naveln. Kan det vara fosterrörelser tro. Det låter mycket mer frekvent nu v11+6 än det gjorde för en vecka sedan.

• eiramis
    LillaPluppen skrev 2012-03-10 08:56:08 följande:
    här är förresten en länk till hjärtljud jag spelade in igår i vecka 12+5, man hör både hjärtljuden och när liten rör på sig. Höj ljudet lite dock eftersom det blir lite skrovligare ljus på datorn än va det bli i hörlurarna på angelsoundet=)

" target="_blank">

Åh, härligt. Försökte lyssna nyss, v12+0 idag, men det plaskade, bubblade, sprakade, svischade och svoschade så mycket där inne att det inte skulle ha gått att höra några hjärtslag alls tror jag. Var knappt tyst en sekund. Hörde inte ens min egen puls i allt oljud. Hoppas på att det betyder att det är ett litet knytt där inne som har gympapass.
  • eiramis
    LillyRose skrev 2012-03-10 11:29:56 följande:
    Vi har köpt vagn!! En lila babytravell syskonvagn för 5900 kr helt ny i barnaffären! Med liggdel
    Åh, lila är fint. Vi ska få en begagnad vagn av en bekant. Skulle vilja köpa en ny, men har inte riktigt råd att säga nej till en gratis vagn.
  • eiramis
    LillyRose skrev 2012-03-10 05:59:55 följande:
    Det låter lite som en galloperande häst..tjoff..tjoff..osv osv! Du här skillnaden om du råkar få in din egen puls vilket är lätt!
    Tyvärr svårt för mig att höra skillnad tror jag, för jag har själv ett galopperande hjärta. Brukar ha en vilopuls på ca 110 slag/min. Men skam den som ger sig, jag lyssnar vidare. Fast nu börjar jag luta åt att boka ett UL privat så att jag slipper var så orolig.
  • eiramis
    Nelliepop skrev 2012-03-11 07:24:36 följande:
    God morgon....

Igår var en av mina bästa dagar sen jag blev gravid.. Hjälper ni mig att hålla tummarna att det blir samma idag? 
    Mitt hopp är inte stort.. Men än har väl inte hoppet svikit mig...     
    Håller tummarna.
  • eiramis

Jag vill också veta kön om de kan se det. Inte för att det spelar någon roll vad det är, utan för att jag är nyfiken och vill kunna förbereda mer vad man köper. Här i Uppsala får man veta om man frågar och de kan se vad jag har förstått det som.
    Det var väl så att det skedde något fall av abort i Sverige pga. "fel" kön och efter det blev man lite mer restriktiva med att berätta om jag inte misstar mig.

Har för övrigt mått lite illa nu två kvällar i rad, känns skönt med lite symtom efter den nästan totala frånvaron, lugnar lite. Så länge allt är väl med knyttet är jag naturligtvis tacksam över att ha det så lätt, men det är ju den där oron för ma som är jobbig. Har i alla fall bestämt mig för att försöka sluta noja och börja njuta, fast det är ju lättare sagt än gjort. Nu är i alla fall hela tjocka släkten informerade och lyckoönskningar emottagna.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012