Inlägg från: eiramis |Visa alla inlägg
  • eiramis

Vi som väntar smått i September 2012

Hum, senaste dagarna har jag fått mer och mer ont i "sittbenen". Känns som om jag skumpat runt en hel dag i en mycket obekväm sadel, eller suttit still på en väldigt hård stol hela dagen. Någon som känt liknande?

• eiramis
    FijaLija skrev 2012-04-06 20:31:50 följande:
    Jag hade så igår och har haft det idag :/ fast mitt har gått ner i benen också och har inte kunnat sitta upp nu ikväll. Har legat med benen högt och tvingade i mig 2 Alvedon.
    Mitt ilar ner i benen när jag går.
  • eiramis

Urk. Magsjuka eller första kräkattacken av graviditet (v17 idag)? Antar magsjuka. Fick hoppa av bussen halvvägs till jobbet för att kräkas bakom busskuren, så nu är jag hemma igen.
    Hade i alla fall fått ett mail om att vi får ta en cornish rex-katt på prov ett par veckor för att se om hon vill bo hos oss, så lite glad i alla fall.

• eiramis
    eiramis skrev 2012-04-09 11:21:53 följande:
    Urk. Magsjuka eller första kräkattacken av graviditet (v17 idag)? Antar magsjuka. Fick hoppa av bussen halvvägs till jobbet för att kräkas bakom busskuren, så nu är jag hemma igen.
    Hade i alla fall fått ett mail om att vi får ta en cornish rex-katt på prov ett par veckor för att se om hon vill bo hos oss, så lite glad i alla fall.
    Nähä, inte kräkts mer, kanske hade med graviditeten att göra trots allt, men känns lite sent att börja kräkas nu.
  • eiramis
    Alicias skrev 2012-04-09 17:58:44 följande:
    Usch, stackars dig, vad jobbigt. Hoppas du piggnar på dig fort! Kul med katten, jag har själv en cornish och är sååå nöjd, om man kan säga så, hehe. Riktigt mysig och smart katt som är väldigt social, gosig och pratar hur mycket som helst. Ett trevligt sällskap!
    Inte så synd om mig, spydde inget mer sen och har fått i mig lite mat nu.
    Jag har velat ha en cornish rex i flera år, men det har inte varit läge för katt. Nu funkar det dock och har hittat en vuxen som behöver nytt hem. Hon är tydligen jättesocial, vill alltid vara med och vara nära, hon vill tom sova bredvid en under täcket.
  • eiramis

Dag och Natt: Jag sover jättedåligt, men det gör jag jämt å andra sidan. Skillnaden nu är att jag inte får ta så starka mediciner så det tar timmar att somna och sen vaknar jag stup i kvarten. Kompenserar med att sova mycket istället.

• eiramis
    Alicias skrev 2012-04-10 10:15:42 följande:
    Lyckar RUL nu på morgonen! Allt såg ut som det ska och bebis levde loppan och drack vatten där inne. BF datumet stämmer fortfarande på dagen, härligt! Fick också veta att vi väntar en liten pojke som vi trott Skrattande Lycka!!!!
    Grattis och härligt att allt såg bra ut med lillkillen där inne.
  • eiramis
    Vili skrev 2012-04-10 10:36:08 följande:
    Hemkomna från ultraljudet där vi fick se en frisk liten gosse HELT FANTASTISKT :)
    Grattis till lillkillen där inne!
  • eiramis
    Maglan skrev 2012-04-10 11:09:50 följande:
    Nu har vi varit på RUL Allt såg jättefint ut! Bebis vinkade och ville inte vara stilla en sekund!!
    Moderkakan ligger dock i bakvägg långt ner för utgången liksom. Så det blir nytt UL i vecka 32 för att se om den flyttat sig. Hoppas verkligen det. Vill gärna föda vaginalt...

Blev flyttad från 6 till 5 september. På min och mannens årsdag

Hon frågade om vi ville veta kön men mannen ville inte så det får bli en överaskning. Huvudsaken bebis är frisk       
    Härligt med en pigg och livlig liten bebis. Hoppas att moderkakan flyttar sig.
  • eiramis
    LillyRose skrev 2012-04-10 16:00:18 följande:
    Vi ska få en son! Nytt bf 4 september! Helt perfekt!
    Grattis till lillkillen!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012