Inlägg från: eiramis |Visa alla inlägg
  • eiramis

Vi som väntar smått i September 2012

Angeeliicca skrev 2012-04-30 10:52:53 följande:
    Det gick bra på rul idag! Såg dock inget kön så bokat privat till på onsdag! Fin liten bebis
    Grattis!

Tiller som känner er oroliga. Vet hur det är. Jag var totalt skräckslagen innan RUL. Hade ju inte känt av bebis, alla gravsymtom utom trötthet försvann i v10 och hittade inga hjärtljud med mitt angel sound, men där låg en frisk och fin liten pojke. Ni ska se att det går bra för er också.
  • eiramis
    splink skrev 2012-04-30 22:24:58 följande:
    Ni som har moderkakan i framvägg och ganska långt ner, liksom där magen typ går över till ben eller vad man ska säga.. Har ni ont eller är ömma kring det området? Jag har sjukt ont där emellanåt. Undrar om det är något farligt eller så? 
    Vet inte om min sitter långt ner eller inte, men i perioder har det stramat till som tusan precis vid troskanten när jag sträckt på mig.
  • eiramis
    läängtan skrev 2012-05-02 10:53:42 följande:
    nu är vi tillbaka från RUL :D en frisk liten pojke ligger det i min mage som beräknas titta ut 25/9. vilken lycka!♥
    Härligt, då förväntas våra kommande söner att titta ut på samma dag.
  • eiramis
    Angeeliicca skrev 2012-05-02 15:57:22 följande:
    Vi ska få en liten flicka!!
    Grattis!
  • eiramis
    StarStruck skrev 2012-05-02 15:54:50 följande:
    I morrn blir glukosbelastningen av...yay, som tur var blev jag sjuk i fredags ^^
    Är det fler som redan börjar lida av värmen?
    Ja, jag. Har alltid haft svårt för att klara av värmen. Var på stan idag för att köpa födelsedagspresenter till äldsta bonusgrabben och höll på att smälta bort. Vill ta fram vår pool nu, men den har ett hål och det verkar inte gå att köpa lagningskit än. Längtar tills vi kan fylla den så jag kan bosätta mig i den.
  • eiramis

Grattis till er som varit på lyckade RUL!

Vi håller fast vid Nils Loke, med Loke som tilltalsnamn. Bonuskillarna heter Vidar och Einar, så jag var lite inne på Eldar eller Alvar för att det skulle passa så fint med dem + att jag tycker att de namnen är så fina, men blev nedröstad. Å andra sidan tvärvägrade jag ett av sambons favoritnamn med kommentaren "över min döda kropp att jag döper mitt barn till Garm!"
    Loke bestämde vi innan vi ens blev tillsammans och Nils är efter min pappa som gick bort för 12 år sedan, hade verkligen velat att han fick vara här och se mig bilda familj.

• eiramis
    Edds skrev 2012-05-04 16:00:53 följande:
    Jag får gott och väl välkomna den andra bristningen.. en i naveln och en på kärlekshandtaget ;D nu är det verkligen tur att ha en man som påpekar hur vacker man är i hans ögon.. !
    Jag har redan fått ca 10 st på brösten och ca 5 till på ena sidan mot ryggen till. Har en massa som är bleknade sedan en tidigare snabb viktuppgång och min knäppa, underbara sambo tycker på fullaste allvar att de är fina, även de nya mörka.
  • eiramis
    Arre skrev 2012-05-05 10:23:43 följande:
    Ja, det får man. Det han har är: * Triuspidal stenos (Klaffarna mellan höger förmak och höger kammare är för trånga) * Hypoplastic Right-Heart Syndrome (Höger kammare är liten och lungartären är väldigt trång) * Kammar Septum Defekt (Ett hål mellan höger och vänster kammare)
    Vad kan man göra åt det? Blir det operation när han fötts eller kan det växa bort med åldern?
  • eiramis
    Arre skrev 2012-05-05 10:56:39 följande:
    Nej, det kan inte växa bort. Han kommer att opereras första gången under sin första levnadsvecka. Sen följer ytterligare minst 2 hjärtop och ev. Tarmop. När alla op är gjorde kommer han ha enkammarhjärta med passivt flöde via ett konstruerat rör.
    Måste vara jobbigt att veta, men samtidigt skönt att det upptäckts så att allt kan vara förberett för att ge honom bästa möjliga vård.
  • eiramis

God morgon tjejer.
    Hur går det för er andra med mat? Jag har börjat gå ner i vikt, tror att det beror på att jag inte får i mig tillräckligt. Känns som om magsäcken krympt till hälften och jag får kämpa med att få i mig mat. Lyckas inte heller få till någon rutin med att äta oftare. Funderar på om det kan vara så att något trycker mot magsäckan och att det är därför jag blir mätt så fort. Nåja, antar att lilla Loke tar vad han behöver så det är väl mest mig det drabbar och jag har ju en del överflöd att ta ifrån.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012