Inlägg från: eiramis |Visa alla inlägg
  • eiramis

Vi som väntar smått i September 2012

NeLe: Jag får ont typ där på natten. Har tänkt att det beror på att jag oftast ligger på mage (så gott det nu går). Känns lite som värken man kan få när man är extremt kissnödig. Kan det vara samma typ av värk tro?

• eiramis

Det är roligt det där med hur det funkar med arbetsförmedlingen och försäkringskassan. Jag är sjukskriven på 50% men blir utförsäkrad i september, därför förväntas jag skriva in mig på arbetsförmedlingen i slutet av augusti. Någon som vill anställa en tämligen höggravid kvinna med funktionsnedsättningar som inte är kapabel att arbeta mer än de 50% hon redan jobbar?
    *Suck* måste tydligen vara inskriven på nåt specialprogram på arbetsförmedlingen i tre månader för att åter få bli sjukskriven på halvtid. Ska söka sjukersättning på halvtid, men den lär väl inte gå igenom den här gången heller. Hatar verkligen nya sjukförsäkringssystemet.
    Måste dessutom ringa fk och försöka få nån klarhet i hur de kommer att beräkna min ersättning när jag är mammaledig iom att min sjukskrivning går ut precis i samband med förlossningen.
    Ursäkta gnällandet, är bara så less på obegriplig byråkrati.

• eiramis

Gick ut för och lapa lite sol inför att jag ska klä mig i vitt om en månad. Insåg att min bikiniöverdel inte täcker särskilt mycket längre.Skäms Inte bara magen som växer Skrattande

• eiramis

Idag har jag varit och köpt en ordentlig golvfläkt som nu står monterad vid sängen. Förstår inte hur jag ska klara av den här sommaren. Tycker redan att värmen tar kål på mig och trots öppna vädringsfönster så håller jag på att svettas ihjäl på nätterna. Hoppas att fläkten ska göra nätterna lite mer uthärdliga.
    Planen är att vi ska ha monterat och fyllt vår ovanmarkpool om en vecka, ska bli så skönt att kunna svalka sig i den på dagarna.

Funderat på en sak. Är det någon som vet hur illa det kan vara för lilla bebis med en allergichock? Jag är allergisk mot getingstick och har sett att de börjat vakna till liv nu. Misstänker att det finns något bo i närheten för det är oftast flera stycken på framsidan.

• eiramis

Usch, ska iväg på utbildning imorgon och övermorgon, så det är övernattning. Vill inte alls sova borta, känns otryggt på något sätt. Som tur är så är det inte så långt bort så i värsta fall får väl sambon komma och hämta mig. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som känns så obehagligt, tror ju inte att det kommer att hända något för att jag är borta. Separationsångest från hemmet kanske.

• eiramis

Har också minskad lust och tycker att orgasmerna har blivit obehagligare och obehagligare under graviditeten. Sen är jag normalt sätt väldigt liten och jag tror att det är extra svullet nu, så det är knappt det går. Har som tur är en förstående sambo trots att han också tycks eggas av graviditetsformerna inkl magen.

• eiramis

Helt off topic, men hoppas att det går bra ändå.
    Klänningen jag ska ha vid vår vigsel anlände idag och till min glädje kunde jag konstatera att såväl bröst som mage fick plats i den utan problem, de kan växa en bra bit till utan att klänningen kommer att se konstig ut.

• eiramis

Superbia: Nej, det är en vanlig ganska enkel klänning, men modellen gör det möjligt med magen. Var dock rädd att underljolen i den skulle vara för trång, men den var också vid.

NeLe: Planen är att vi ska gifta oss den 21/6, hoppas bara att vi hinner få vår hinderprövning klar innan det. Trodde att det bara var att gå till skatteverket och att de typ skulle kolla i en dator och skriva in intyg, men man var tvungen att skicka in den och det skulle ta ca 4 veckor att få svar. Så vi var ute lite i sista minuten visade det sig. Får väl ringa och tjata när det börjar dra ihop sig.

Lägger in en bild på klänningen även om detta inte är bildtråden, hoppas det är ok.

• eiramis
    Iväntan skrev 2012-05-26 11:04:47 följande:
    Vilken fin klänning =) Ser ju desto med ut att vara en klänning än kan använda efter vigseln också. Super fin verkligen
    Tack, kommer nog att använda den fler gånger.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012