Inlägg från: eiramis |Visa alla inlägg
  • eiramis

Vi som väntar smått i September 2012

Helenasoch jörgens skrev 2012-04-19 19:18:11 följande:
    får man va med i denna gruppen?

beräknad 14september enligt ultraljudet o en tjej verkar det vara i magen till 90% trodde hon:)

har en 10årig dotter sen innan som jag fick när jag va 18,så en ung mamma va jag

bor o lever med min sambo o min dotter i vallentuna

är i vecka 19, går in i vecka 20 på lördag
    Självklart!
  • eiramis
    Em skrev 2012-04-19 19:52:00 följande:
    jag verkligen hatar att vara sen o så väljer hjärtat en man som inte för sitt liv kan komma i tid...ironin i den
    Känner igen det där. Håller på att få ett nervöst sammanbrott varje gång vi har en tid att passa.
  • eiramis
    Väntarliten skrev 2012-04-20 15:01:11 följande:
    Om det är någon mer som antingen inte känner rörelser alls eller väldigt sällan så vill jag bara lugna med att jag inte känt rörelser på 4 veckor men är nyligen hemkommen från rul som visar att jag har en frisk liten flicka i magen:)
    Grattis!
  • eiramis

Gjorde bikarbonattestet idag v17+6, helt tyst, inga bubblor, efter mycket omrörande fortfarande helt tyst. Tolkar som flicka.
    Gjorde det testet även i v11 el 12, då fräste det lite och jag tolkade som pojke.
    Ska bli spännande att se på tisd vad det som ligger där inne, längtar med skräckblandad förtjusning. Är så rädd att något ska vara fel samtidigt som jag vill se mitt lilla knytt.

• eiramis
    Bus Norpan skrev 2012-04-21 11:27:17 följande:
    Vad är det för test?? Har aldrig hört om det.
    Vet exakt hur du känner. Var liv rädd innan KUB UL att bebisen inte skulle leva. Har fått det beskedet två gånger runt v.24 och det inget man vill att någon ska uppleva. Jag får vänta på mitt UL till den 2/5 men jag känner hur den sprattlar runt där inne. Solig Så den dagen blir det en stor undersökning eftersom jag ska göra ett flöde innan, men allt känns bra just nu så det ska nog gå bra. Skönt att dom håller koll på bebisen så tidigt.
    Man blandar lika delar bikarbonat och urin i en plastbehållare. Om det bubblar och fräser ska det indikera pojke och om det är tyst så ska det indikera flicka. Ytterst ovetenskapligt, men lite roligt.
  • eiramis
    FijaLija skrev 2012-04-23 11:06:27 följande:
    Så! Nu är vi färdiga! :D allt såg bra ut :D vi fick se en livlig bebis! Jätte fina lagen hade hon att ta kort men vi fick 2 jätte dåliga :/ bild kommer lite senare :) blev flyttad från 13/9 till 17/9 vilket jag hade mina aningar om :) så vi är på vecka 19+0 idag :D kramar till alla!!!
    Grattis! Härligt att allt såg bra ut. Imorgon är det min tur. Är helt sjukligt nervös nu.
  • eiramis

Ska iväg och "föreläsa" om mitt liv med mina diagnoser idag och allt jag har i huvudet är tankarna inför morgondagens ultraljud. Misstänker att jag får läsa innantill om jag inte bara ska stå och babbla om graviditetsångest. Försökte plugga lite på materialet idag, men efter 10 min gav jag upp och fortsatte med att oroa mig inför morgondagen.

• eiramis
    Lyckan2 skrev 2012-04-23 21:40:39 följande:
    Hej, har inte skrivit mycket i tråden men läser varje dag :) i dag var vi på rul. Allt såg fint ut, blev flyttad en dag framåt så nu är bf 18/9 :) går runt i lyckorus :)))
    Grattis till lyckat RUL.
  • eiramis

Nu är det snart dags. Om 1 timme ligger jag och tittar på vad som finns i magen. Så sjukt nervös. Gett upp alla planer på att få i mig frukost. Är skräckslagen och överlycklig på samma gång. Allt jag vill just nu är att få se en levande bebis där inne. Har ju inte blivit lugnare av det jäkla angel soundet eftersom jag fortfarande inte hittar några hjärtslag, har inte heller känt några tydliga fosterrörelser så det här blir första konkreta livtecknet om nu allt är bra.

• eiramis

Lättnaden och lugnet har infunnit sig i kroppen. Var på RUL i förmiddags och fick se en fantastiskt fin och frisk liten kille där inne. V18+0 idag och beräknad förlossning står kvar 25/9. Moderkakan i framvägg vilket förklarar varför jag inte känt några starka rörelser än, men vet fortfarande inte varför jag inte hört nåt med AS, men nu spelar det ju ingen roll. Firade med att köpa massa bebiskläder.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012