-
Haha, så gör jag också. Tar upp dom och tittar på och i ena sekunden tänker jag på hur små och söta de är och i nästa sekund tänker jag att hjälp, hur ska något så stort som får plats i de där få plats i min mage.Edds skrev 2012-03-24 13:35:27 följande:Nu har jag suttit hela Förmiddagen och plockat i små bebiskläder, har faktiskt hämtat upp dom från mamma som sparat sen mina småbröder var små! fräsha och fina kläder fyller nu en av byrålådorna i sovrummet... sambon får dock inget veta, jag har gjort det i smyg ;) han tycker det är onödigt när vi ändå snart skall flytta ! Men det tycker inte jag, jag vill vika och titta och knäppa och pillra i dom hela tiden ;)
-
Jag hade inte heller något direkt prat om min vikt på inskrivningen och jag väger 88kg och är 162cm, så det är väl ungefär lika BMI skulle jag tro.FijaLija skrev 2012-03-25 21:53:59 följande:Jag står på -4kg.har dock inte vägt mig sen inskrivningen 7/3 så det kan tänkas att jag har gått upp nu. Jag var/är inte smal! Konstigt nog pratade inte min Bm något om hälsosamtal vilket verkar vara obligatoriskt med högt BMI (avskyr BMI) Det kommer nog dock. 86pannor fördelat på 158cm är nog inte så poppis! :/
Jag har gått upp ca 4kg trots att den enda kostförändring jag gjort är att jag äter lite frukost och en massa frukt samt dricker typ 3l/dag. -
Ett tips när man blir orolig för urinvägsinfektioner är att köpa Nitrostic på apoteket (de står inte framme, utan man får de om de i kassan). De påvisar de flesta typer av uvi (dock inte alla) och kostar bara 25kr för 5 st stickor. Jag har alltid det hemma eftersom jag lätt får uvi och det har gått upp i njurarna vid ett tidigare tillfälle så jag måste vara lite extra uppmärksam.Edds skrev 2012-03-26 09:21:10 följande:jaa hoppas du får en tid snabbt !
Själv ska jag ringa om urinvägs idag... hoppas inte det är de men man vet aldrig... -
Även om det inte är någon fara med själva blodtrycksfallet och svimningarna så finns det ju risk att man skadar sig när man ramlar ihop. Om du svimmar fler gånger tycker jag att du ska ta kontakt med en annan läkare för en ny bedömningEm skrev 2012-03-26 16:11:27 följande:Nähä...den doktorn ville inget göra utom att ta lite prover...tydligen var det heeelt normalt med blodtrycksfall o att vara yr hela tiden + 2 svimmningar bara på några veckor...frustrationen är uppe på topp!
-
Lycka. I förrgår tror jag att jag lyckades höra knyttets hjärtslag med mitt AS. Inte helt säker för de verkade vara i ungefär samma takt som min puls (brukar ligga runt 110-120 slag/min), men jag hörde dels min puls som ett mer dunk, dunk samtidigt som jag i bakgrunden hörde ett mer tjoff-tjoff, tjoff-tjoff. Kan ju inte vara säker eftersom takten tycktes ganska lika, men har aldrig förr hört båda de typerna av slag samtidigt förr. Sen igår kväll när jag lagt mig, låg på mage, så tyckte jag mig känna ett par svaga buffar ca 5cm nedanför naveln. Kan ju ha varit tarmarna. Är i v 15 nu och det känns skönt att äntligen ha hittat något mer än magens tillväxt som skvallrar om att det finns ett litet liv där inne.
-
Tyckte båda var snygga. Jag är inte heller så förtjust i traditionella ringar för jag tycker inte om guld, så våra ringar är i vitt guld och lite kantiga och grova.FijaLija skrev 2012-03-26 22:41:13 följande:åååh flickor! Jag behöver lite hjälp!
Gubben o jag går i förlovningstankar (har gjort det de senaste 8 åren typ) haha men vi kommer aldrig till skott, dels för att vi tycker "traditionella" ringar är lite urk.
men nu känner jag fasiken att det är dags på riktigt!!!!
Jag vill ha lite "bra eller anus" av er så jag laddar upp två länkar. ;)
Mitt förstahandsval: www.marjoe.se/shop/forlovningsringar-titanium...
Gubbens: www.marjoe.se/shop/blackcoat-tungsten-carbide...
Hoppas det är OK! Kramar! -
Jag har köpt två par mammabyxor och ett par mammaleggings på HM. Ena paret byxor är bra nu, men på de andra är resåren alldeles för stor än så länge. Jag kan däremot inte ha vanliga byxor längre, så jag får varva med vanliga leggings och det paret som funkar.
Vanliga tröjor och linnen funkar bra än så länge, men har önskat mig mammakläder i födelsedagspresent. -
Skönt att allt var bra.LillaPluppen skrev 2012-03-29 16:12:18 följande:Hemma igen, en vild liten krabat där inne och allt såg bra ut. inga försvagningar i livmodertappen eller nåt tittade inte på bebis så mycket och såg inte så mycket eftersom det va vul men ändå
-
Jag har gjort bikarbonattestet en gång och enligt det är det en pojke. Jag har ingen känsla av vad det kan vara där inne. Har alltid tänkt mig att jag kommer ha en dotter, ska bli spännande att få veta vid rul om det går att se då.
-
Urk, spelade ett bollspel med killarna i en timme efter maten idag. Känner redan nu att det var en dålig idé och misstänker att jag kommer att ångra mig rejält imorgon eftersom den värsta värken alltid tycks komma dagen efter. Undrar om ett varmt bad nu på kvällen kan hjälpa...