Inlägg från: eiramis |Visa alla inlägg
  • eiramis

Vi som väntar smått i September 2012

LillyRose: Jag förgås också i värmen. Har en stor fläkt vid sängen, hjälper lite, men jag har svårt att somna pga ljudet när den är på. Nu håller vi i alla fall på att fylla poolen (har inte känts värt att ödsla klor på den innan med tanke på hur kallt det har varit) så nu planerar jag att flytta in i den om värmen håller i sig.

• eiramis
    Sooofie88: Grattis till lilltjejen. Lät ju som att allt slutat bra trots en lite panikartad födsel. Måste vara läskigt när allt blir sådär akut och man inte hinner smälta vad som händer. Ta hand om dig och lilltjejen nu.
  • eiramis

Har nog aldrig känt min lilla hicka, men jag känner rätt lite av honom överlag. Mest små buffar när jag ska sova eller om jag ligger framför tv:n. Är lite oroad över att han känns så lite ska prata med bm om det imorgon.

• eiramis
    Kaksmulan1 skrev 2012-07-29 19:00:59 följande:
    Min är super lugn nu med. Får regelbundet buffar när jag vaknat, när jag lägger sonen för natten och när jag själv lägger mig, så 3 gånger om dagen. Min BM sa att det är helt normalt, speciellt nu när.det är ont om plats.
    Fast problemet är att han aldrig rört mycket på sig. Enligt bm har han vid alla besök legat med huvudet neråt och jag kan känna små buffar där nere som jag antar kommer från hans små nävar, jag kan även känna svaga små kittlingar där hans ben borde befinna sig, men jag tror inte att jag har känt en enda ordentlig spark så jag börjar bli lite orolig för om hans ben fungerar som de ska. Borde det inte rimligtvis komma starkare buffar från benhållet än huvudhållet, eller vad man ska säga?
  • eiramis

Hemma efter besök hos bm.
    V: 32+0
    Sfmått: 33
    Bebis hjärtljud: 135 (lägsta hittills, men inget att oroa sig för)
    Bltr: 105/65

Hon trodde att lillen fortfarande har huvudet neråt, men han är inte fixerad än. Hon trodde att han låg lite vinklad inåt och att det var därför jag inte känner några direkta sparkar från fötterna, men att om jag fortfarande inte känt ordentliga sparkar uppåt i v 35 så kunde det bli aktuellt med ett ul för att vara säker på att han verkligen har huvudet neråt.

• eiramis

Hum, vi har ett hyfsat sexliv fortfarande fast jag börjar känna mig lite väl otymplig nu, har gått lite i perioder beroende på foglossning, mående och sånt.

• eiramis
    TheFamily skrev 2012-07-31 22:10:17 följande:
    Angie: det är inte händerna och armar som boxas då? Och så sparkar han/hon inåt ryggen? Det brukar man ju inte känna.
    Sen får du tänka på att bebisen ligger dubbelvikt inne i magen och då sparkar den neråt/utåt navelnivå utåt sidorna.
    Kram
    Precis så trodde bm var fallet med min för hon kände tydligt huvudet neråt, ryggens böjning och rumpan uppåt men jag känner nästan bara rörelser neråt.
  • eiramis

Lillapluppen: Hoppas att liten stannar kvar lite till.

StarStruck: Skönt att det såg bra ut.

Edds: Skönt att liten vänt på sig.

• eiramis
    förstis skrev 2012-08-01 19:09:05 följande:
    Ligger här på förlossningen med högt blodtryck, protein i urinen å allmän sjukdomskänla. Blir sovandes här inatt å ev en eller två nätter till trodde dr. Hur ska ja kunna sova utan mannen? Har ju blivit totalt beroende av att ha honom brevid mig nattetid för att kunna sova.... Bebisen har de bra i allafall å de e det viktigaste!
    Jobbigt, men som någon sa, bra att de har koll på er.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012