Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som väntar smått i September 2012

Vad jobbiga nätter ni har! Jag märker ingenting när jag sover. Vaknar till när jag behöver vända på mig, det är allt. Behöver inte ens gå upp och kissa och jag är ändå i v 33+2! Hade några nätter för några veckor sen när jag behövde gå upp och kissa på natten, men läste att det kan bli bättre om man inte dricker något de två sista timmarna innan läggdags så då gjorde jag så och det fungerar bra. Jag njuter så länge det varar... Solig

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 33+ BF 11 sept
  • Dag och natt

Maglan, nä usch vilka svin båda två har varit! Extra varma kramar till dig! 

Soofie88, stort grattis till den lilla flickan!! Förstår att det är en traumatisk upplevelse för er båda och kom ihåg att ni måste prata av er om det så det bearbetas. Om några veckor får ni komma hem och mysa med henne på allvar! Stor stor kram till dig! 

• Dag och natt

Nä sex vad är det? Det har vi inte haft sen vi plussade Hade nån period där efter tjugo veckor som jag kunde tänka mig att ha sex igen men sambon är rädd för att något ska hända, så det har inte blivit något. Och nu har jag ingen lust heller.

• Dag och natt

Grattis förstis till pojken!! Åh så roligt att det börjar droppa in lite bebisar i tråden även fast det är tidigt fortfarande! Vad skönt att det har gått bra trots havandeskapsförgiftningen. Hoppas nu att han och du får må bra! 

Kladdiskaka, vad gör man åt propparna då, får du medicin nu? Kommer de ta ut bebisen om röntgen inte ser bra ut? Vad tråkigt att du inte får må bra men jag hoppas att du får må bättre snart! Kram!

Själv har vi nu kommit hem från mina föräldrar där vi har hållit på med köksrenovering senaste tre veckorna - nu är det äntligen klart. Vi var hemma en snabbis förra veckan för TUL och BM - allt såg bra ut på TUL där pojken låg +10 %, precis över mittenkurvan. Blodtrycket var däremot 120/90 så därför skulle jag redan idag tillbaka till BM. Trodde det var kl 10 men 8.50 frågar min sambo om det inte är kl 9 för hans mobil skickade en reminder tio minuter innan mötet - PANIK - det visar sig så klart vara kl 9, så vi stressade iväg och jag blev ändå bara tio minuter försenad. Kanske inte bästa uppladdningen för att mäta blodtrycket, så jag fick vila en stund väl framme men efter två mätningar var mitt blodtryck 125/100. Nu blir det mätningar varje dag. Går det över 100 i undertryck ska jag få komma till spec.mvc. Jag har fått lämna urinprov varje gång jag har varit hos BM, vet inte varför det är så olika hos olika BM. Det är ju så snabbt kollat så jag förstår inte varför man inte gör det på alla?

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 34+ BF 11 sept
  • Dag och natt

Åh lilla Ellie är så söt, vad skönt att ni snart får åka hem Sofie!! Vad man längtar efter sin lilla bebbe nu när man ser henne.

• Dag och natt

Nämen har Lillapluppen fått en pojke inatt?? Grattis till henne!! Tredje bebben i tråden, och det är ju flera veckor kvar till sept!

• Dag och natt

33 dagar kvar här! Och nu är det dags för dagens blodtrycksmätning. 

• Dag och natt

ThereseS80: Tycker också verkligen att du borde få mer hjälp än att bara gå hemma och må dåligt!! Ring FL! Stor kram till dig!!

Flisan: Oj det var inte mycket kvar av den tappen! Det kanske inte blir så mycket nedräkning för dig men jag hoppas ändå att han stannar ett tag till även fast det inte verkar så troligt.

Idag är det en månad kvar till bf! Längtar så mycket efter att få hålla snuttisen i famnen!! Känner mig bortskämd som fortfarande kan sova väldigt gott om nätterna. Vaknar så klart när jag ska vända på mig men jag behöver aldrig gå på toa förrän på morgonen, ja ibland redan kl 5 men oftast klarar jag mig till 7-8. Jag känner inte av någon som helst molvärk vilket gör att jag börjar undra om den här rackaren tänker dröja på sig? Tycker så många av er verkar ha molvärk redan. Jag har alltid trott att vår pojke kommer att komma några dagar tidigare men börjar bli fundersam.  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 35+ BF 11 sept
  • Dag och natt
    Antiloop skrev 2012-08-11 17:19:09 följande:
    Babyboom2005:jag bor på gränsen till Västernorrland Bispgården bf 11 sept tänkt en mysig Björn overall från hm,och en mössa i mjukt material från lindex det är svårt vad tänker du tacksam för tips
    Vad roligt att du är från Bispgården, har en massa släktingar som bor där. Föder du i Sundsvall då? Då kanske du får min kusin som BM.
  • Dag och natt
    babyboom2005 skrev 2012-08-11 16:30:11 följande:
    Jag måste fråga er, vad har ni tänkt klä era bebisar i utomhus när ni lämnar sjukhuset osv. Jag bor i västernorrland och räknar alltså med att få ett barn i mitten av september eller början av oktober. Vilken typ av mössa har ni tänkt er?
    Jag har den vita stickade "overallen" från Newbie som jag tänkte börja med tillsammans med nån body, förmodligen är overallen lite för stor då men ändå nåt. Bor i Sthlm och här borde det räcka med en hjälmmössa tänker jag, annars finns luvan på overallen också. 

Apropå overall så köpte jag en jättefin fleeceoverall till lillen igår som den kan växa i, lägger in bild i bildtråden. 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012