Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som väntar smått i September 2012

Oj vad många som varit på RUL idag!! Stort grattis till er som fått se era bedårande underverk i magen! 

Här har solen strålat hela dagen och +20! Underbart! Synd att man måste jobba!
    Och så firar vi v 21+0 i dag!! Känns så himla bra.

Vi har inte pratat namn alls faktiskt, men så har vi ju varit försiktiga med att ta ut saker i förskott också. Det känns som det finns gott om tid kvar och jag tror inte vi kommer ha så svårt för att bestämma oss när det väl gäller.  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 21+
  • Dag och natt
    Dolly Patton skrev 2012-05-03 19:24:26 följande:
    Jag behöver hjälp!!!

Jag har under det senaste året genomfört tjejsimmet i vansbro, lidingö tjejlopp och tjejvasan.
    Jag är sedan innan graviditeten anmäld till tjejvättern. Min tanke är att klara Tjejklassikern. Jag kan inte skjuta upp cyklingen, utan gör jag den inte nu i juni måste jag göra om alla loppen för att klarat klassikern.
    Jag kommer startdagen vara i vecka 26+0. För min egen del skulle jag vilja försöka klara det.
    Men jag undrar om de finns risker för bebisen med att jag cyklar 10mil i ex antal timmar (typ en heldags cykling).

Provcyklade 10km idag och kände att jag hade ett par sammandragningar när jag cyklade. De gjorde inte ont alls, men de fanns. Har iofs rätt mycket sammandragningar hela dagarna och kvällarna alla dagar.
    Har inte tränat någon cykling i år så, men har styrketränat ca 4-5-6 ggr per vecka senaste 1½ året.

Har frågat BM som bara säger att jag bestämmer själv.

Hur tänker ni? alla tankar ni har vill jag gärna höra.

Du verkar ju vara van vid att träna så jag ser inga direkta problem med att du åtminstone kan starta? Om du känner att något känns fel - det är ju då du ska hoppa av cykeln i så fall.  
  • Dag och natt
    Granen skrev 2012-05-05 07:47:51 följande:
    Jag hade velat jobba sep ut ;)

Min kropp är redan full med bristningar så jag slipper lida av det :)

Sthlm här ;(
    Finns en egen tråd för Sthlmstöser som väntar i sept så vi är inte ensamma

(Är för övrigt också från Västernorrland - Sundsvall från början )
  • Dag och natt
    Kaksmulan1 skrev 2012-05-05 12:37:22 följande:
    själv sitter man på akuten med en himla massa förvärkar. härligt. 
    Usch då hoppas allt går bra. 

Välkommen Arre! Hoppas allt ska gå bra med plutten framöver. Skönt att de redan på ett tidigt stadium ser vad som är fel och att det finns hjälp att få när den väl fötts. 

Vi har jättefint väder här i dag, björken har slagit ut och det ser så fint ut när bladen vajar i vinden - härliga vår! I eftermiddag ska vi hem till min sambos vänner och grilla med dem. Sambon är redan där och bygger en trälåda (förvaringslåda) till oss som vi ska ha på en av våra balkonger. Under tiden är jag hemma och vilar och började då tänka på namn. Jag gillar svenska klassiska namn. Min sambos mamma hette Elisabeth men gick bort i cancer för fyra år sen så om vi får en flicka kommer hon absolut få hennes namn i andranamn. Då kommer hon också få min mors andranamn, Astrid. Och så ett eget namn, jag har verkligen fastnat för Sigrid Astrid Elisabeth, eller möjligtvis Ingrid Astrid Elisabeth. Har inte frågat sambon vad han tycker om de här förslagen ännu.

Det dumma är ju att jag tror att det är en pojke - börjar dessutom få en linea negra på magen nu tycker jag att det ser ut som, och det brukar tala för en pojke har jag förstått det som. Men några fina pojknamn kommer jag inte på. Skrattande
  • Dag och natt
    Kaksmulan1 skrev 2012-05-05 14:43:27 följande:
    Tackar, allt såg bra ut i alla fall. ingen påverkan på luvmoderhalsen. och det va förlossning/akuten jag va på. 
    Skönt. Vad sa de då? Är det normalt att ha så mycket värkar som du verkar ha haft?
  • Dag och natt

Ja verkligen Obestämd Men det är väl bra att ta det säkra före det osäkra ändå så det var bra att du åkte in och kontrollerade!

• Dag och natt

Åh vilket klantarsle jag är! Tänkte överraska min sambo med hockeybiljetter till matchen mellan Sverige-Tjeckien nu när priserna sänktes i dag. Skulle därför boka två biljetter direkt när det blev billigare, och tänkte inte överhuvudtaget på när matchen skulle spelas (ikväll visar det sig). Så när jag skrivit in kontouppgifter och det, så kommer det upp en ruta om tekniska problem och att jag kunde kontakta kundservice (som inte har öppet nu). Så jag försökte igen med att boka och då gick det bättre. Ser sen på internetbanken att beloppet dragits två gånger - och i min mail har jag nu fått två mail med två biljetter vardera!! SUCK!! Och sen dessutom är vi ju bortlovade ikväll så vi kan ju ändå inte gå på matchen!! Vilken jävla gravidhjärna jag fått nu alltså, jag blir så arg på mig själv, hur kan jag INTE kolla när matchen är? Då hade det aldrig hänt nåt av detta... 1700 spänn i sjön så där, som jag kunde lagt på bebbekläder istället.

• Dag och natt

Ringde till min sambo för en stund sen och kunde först inte sluta skratta åt min dumhet, sen började jag störtböla. Skrikandes

• Dag och natt

eiramis: Åh vad kul med vigsel. Är själv sugen på att få det avklarat innan lill*n kommer men å andra sidan vill jag ha ett ordentligt bröllop som jag alltid föreställt mig att det ska vara. Lusten att gifta mig blev inte mindre av att jag för bara några dagar sen såg att Skansen har drop-in bröllop den 9 juni. Vad skönt att bara ha allt klart utan att behöva planera så mycket så att säga! Men jag vet inte. En månad kvar bara. Jag tror min sambo är lite skeptisk till att jag ändrar mig hela tiden, från ett herrgårdsbröllop till ett snabb-bröllop på Skansen.. haha... Skrattande

• Dag och natt

I dag firar vi v 22+0!! Otroligt skönt att ha kommit så långt!  

Välkommen till Mammatiger som jag såg har samma knepiga bf-datum som mig! Jag säger nu på skoj att visst är det en liten terrorist jag har i magen, den kommer terrorisera mamma och pappa med en massa minskad sömn och bajsblöjor när det är dags.

Här kan man checka av en hemorrojd som senaste tillkomst i den här graviditeten! Jag har senaste dagarna förmodligen haft lite förstoppning som brakade loss både igår och idag och nu är det mindre skönt att gå på toa kan man konstatera. {#emotions_dlg.djavulsk}

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 22+
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012