Vi som väntar smått i September 2012
NeLe och Skoogish, vad skönt att RUL såg bra ut för er!
Här händer inte så mycket mer än att jag sitter och pratar för mig själv - fast jag pratar ju med bebben och vill att den ska höra min röst.
Lemis: Blommor blir väl jättefint att skicka. Från mitt jobb fick vi förutom blommor också ett kort, där det framgick att de hade köpt träd som skulle planteras i Vi-skogen till minne av vår dotter. http://www.viskogen.se/ Det blev jag otroligt rörd av.
Vi har Trygg Hansa beträffande gravidförsäkring (och gratisförsäkring hos Folksam). Jag fick inbetalningskort i dag så jag kanske ta och ringa dem på måndag och höra mig för om den nya försäkringen!
Har inte hunnit läsa på två dagar och ni har skrivit så mycket så jag kan inte läsa ikapp! Ang försäkring så har jag TH - fick hem försäkringsbrevet förra veckan och då var det ju fortfarande v 26 som gällde, men eftersom jag hade hört att deras nya skulle gälla från v 22 så ringde jag och pratade med dem igår, så nu skulle jag få ett nytt försäkringsbrev hemskickat.
I dag har vi varit på TUL, v 22+6! Allt såg bra ut med POJKEN! Hade inte tänkt ta reda på det men jag blev så nyfiken när läkaren sa att han visste vad det var, och jag själv innan hade sagt att jag är övertygad om att det är en pojke (bikarbonattestet stämde haha) så jag kunde inte hålla mig från att fråga. Det enda som är ett minus är att mitt blodflöde till moderkakan var lite motståndskraftigt, vilket som jag förstod det, brukar kunna ses hos mammor som åtminstone senare får högt blodtryck i graviditeten (jag har normalt idag). Så det måste de ha koll på. Har ju ett TUL till i v 32 iaf. Men är det nån som vet om jag kanske ska begära några slags ytterligare kontroller av det här? Eller räcker det med blodtryckskontroller?
TheFamily: Vår dotter i himlen var extremt tillväxthämmad vilket var anledningen till varför vi till slut var tvungna att avbryta den graviditeten så vi får extrakontroller nu för att se att bebisen växer som den ska! Nu visade sig också att blodflödet från mig till moderkakan också har visst motstånd - vilket verkar kunna tyda på åtminstone senare högt blodtryck hos modern (just nu har jag normalt). Men nu är inga fler UL inplanerade mer än v 32, såvida inte nån annan läkare säger något annat.
Tack förresten
Fick 59 % att det är en flicka och det är enligt utsago en pojke