Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som väntar smått i September 2012

Usch för nässelutslag Edds, ingen höjdare! Jag fick det över hela kroppen för många år sen när jag låg med vinterkräksjuka och tog Ipren - vips hade jag stora blemmor överallt och mamma fick åka till sjukhuset och hämta antihistamintabletter. Då blev det bra mycket bättre men det tog ett par dagar innan allt var borta.

Vi har haft en mysig midsommarhelg hemma hos mina föräldrar med massa god mat. Har också planerat renovering av deras kök, vilket inte är så himla enkelt med ett köksgolv som visat sig luta väldigt mycket men till råga på allt har fuktskador. Lite tajt om tid eftersom vi hade tänkt börja om tre veckor men nu får pappa istället ringa till försäkringsbolaget och få dit en besiktningsman. 

Sen har pappa förmågan att berätta såna roliga saker på högtider (när man oftast träffas när man bor en bit ifrån varandra) att han har haft stroke (en s.k. TIA) och såna saker (!). Nä, han säger åt mamma att hon inte får berätta för oss barn vad som har hänt när det väl hänt, uppenbarligen tycker han att det är en bättre tidpunkt att göra det på midsommar! SUCK! 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 28+ BF 11 sept
  • Dag och natt
    IdaVasterflo skrev 2012-06-24 21:02:58 följande:
    Dag och natt: oj då, det lät inte roligt att få reda på det om din pappa. Vissa är så tjuriga när det gäller sånt där, ska aldrig oroa i onödan, eller vad de nu får för sig. Hoppas att han mår bra nu i alla fall! :)
    Tack! Jo då han mår bra men tyvärr bryr han ju sig inte om sin hälsa. Han har högt blodtryck och har drabbats att åtminstone två hjärtinfarkter varav han gjort en ballongsprängning, senaste året har han fått åldersdiabetes och nu detta. Noll motion, äter inte särskilt bra mat (även fast jag vet att de försöker tänka på vad de äter nuförtiden så är det ingen strikt GI-kost som intas direkt) och hög alkoholkonsumtion gör inte hans odds direkt bättre. Obestämd
    Ska jag vara ärlig har jag alltid trott att han inte kommer bli mer än max 70 år (blir 67 i år) och det känns som om jag tyvärr kommer få rätt. Rynkar på näsan Nu har läkaren höjt hans trombyl-dos iaf men ja, det känns ju som om man bara går och väntar på att det bara ska bli värre...
  • Dag och natt

Åhh jag är så trött! Är det fler som känner sig väldigt trötta? Jag jobbar ju heltid i tre veckor till och sen har jag äntligen semester, men jag är så slut redan nu. Då har jag ändå sovit bra inatt förutom ett besök på toaletten vid tretiden. Det känns som om jag inte sovit alls och jag kämpar för att koncentrera mig på jobbet nu.

Lillen känns väldigt livlig i alla fall! Så mysigt när han får hicka. Glad Jag har också en hel del sd nuförtiden, när jag reser mig upp och när jag går får jag det. Någon enstaka gång när jag sitter och vilar. Jag förmodar att det är helt normalt med tanke på vad ni skrivit här tidigare. Går in i v 30 i morgon - helt otroligt vad tiden går fort nu!

• Dag och natt

LeiaBus; jag har fått en hel del förstoppningar senaste tiden, men visserligen bara varit hård i magen. Förstår att du inte vill bli inlagd men ibland är det bättre att ringa en gång för mycket. Det är säkert ingen fara men tänk om något händer.

• Dag och natt
    {#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    Selmv – Malmö 
    moonlaiz – Olofström
    LillyRose – Bromölla
    Em – Helsingborg 
    Svahnfrun – Halland
    LillaPluppen – Växjö
    LeiaBus – Växjö
    Skoogish – Eksjö
    Angie99 – Jönköping
    TheFamily – Skaraborg 
    Superbia – Trollhättan
    NeLe – Västra Götaland
    Kaksmulan – Götlaborg J
    Celie – Sörmland 
    Granen – Stockholm
    SophiaSundgren – Stockholm
    JePaLuLi- Norrköping
    Thesa2- Vingåker
    malla8503 - Skövde
    Den lilla M - Sthlm
    Nelliepop - Finspång
    Love78 - Norrköping
    Maglan - Kramfors
    Dag och natt - Stockholm
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 29+ BF 11 sept
  • Dag och natt

TheFamily: Räknas jag som omföderska då? Vi fick avbryta graviditeten i v 23 och jag fick föda fram vår dotter så jag har funderat på om jag räknas som förstföderska bara för att jag inte gått full tid, men det kanske inte är det som är kriteriet.

• Dag och natt

Jag tror att min bebis ligger med huvudet nedåt också, det gjorde det på senaste TUL och veckan efter konstaterade BM bara att han låg med huvudet nedåt (så han kanske fortfarande gjorde det när vi var hos henne tolkade jag det som). Jag får också känslan av att han fortfarande gör det, för varje gång han har hicka känner jag det långt ned. 

Men nu måste jag fråga er!! Vad är det som gör ont i nederdelen av magen (alltså inte sammandragningar)?? Sen några dagar tillbaka har jag börjat känna att det gör ont när jag suttit ned en längre stund och sen reser mig och ska gå iväg. Då sitter det i kanske några minuter innan det till slut verkar ha stabiliserat sig. Det känns ansträngt på nåt sätt, och nu känner jag det dessutom lite när jag sitter ned. Det trycker alltså inte nedåt där nere, utan det gör ont i mitten av nederdelen av magen.

• Dag och natt
    NICU skrev 2012-07-03 19:54:28 följande:
    Imorse kände jag Pyrets TÅR! Jag kunde nästan grabba tag om dem på sidan av magen :) Ihhhh vilken läskig känsla :)
    Härligt!!

Hickan känns rytmiskt, kan inte beskriva det bättre än så.
  • Dag och natt

Jag tror alla känner så Edds, när allt är så nytt och ovant. Jag har en gammal kompis som inte vågade gå ut de första månaderna bland folk men så går det ju inte att hålla på! Jag kan stå och tänka på det när jag står i t-banan, tänka på hur andra gör när de kliver av bussen osv. 
    Men det ger sig nog med tiden!

Här firar jag v 30+0 idag! Känns som en riktig milstolpe, nu är det bara slutet kvar! (Och en vecka kvar att arbeta...).  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 30+ BF 11 sept
  • Dag och natt

Solna! Var var det du bodde (förutom Sthlm)?  
    Det ska bli så skönt att sluta jobba och slippa trängas med folk på t-banan/pendeltåget! :D 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 30+ BF 11 sept
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012