naggym skrev 2012-04-30 04:15:26 följande:
Idag är det exakt 4 månader kvar till beräknat BF för mig.. Det firar vi genom att ligga vaken.. Samma tid varje morgon vaknar jag och måste kissa sen är det kört :/ hoppas jag somnar om snart! Tiden går i alla fall ganska snabbt men jag längtar som tusan efter liten :)
Vad kul med bara fyra månader kvar!! Har också börjat bli tvungen att gå på toa vid fyra-femtiden på morgonen. Det är nog bara att vänja sig.
I natt drömde jag en riktig förlossningsdröm dessutom!! Det var den 5 sept någon gång på kvällen. Jag var hemma och mamma hjälpte till med förlossningen - sambon var inte ens hemma! Ut kom ett flickebarn! När pappan väl kommit hem var vi plötsligt på sjukhuset utan barnet och jag frågade om vi behövde komma in med henne för att de skulle ta en titt på henne, och det skulle vi så klart. Då kom jag på att moderkakan inte hade kommit ut så det vore ju bra om de kunde kolla mig också haha! Men sen började jag bli stressad för jag kom på att vi hade inga kläder till lillan, ingen overall, inga vantar. På sjukhuset hade de bara vantar som var alldeles för stora för henne. Jag blev så ledsen över att vi inte hade hunnit köpa något till henne! Och då kom jag på att ingen hade tittat på klockan när hon föddes - åh så besviken jag var.
Hmmm jag som tror att det är en pojke i magen. Blev lite osäker nu, är det nån där inne som inte längre vill bli kallad för "han"?