Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som väntar smått i September 2012

Jag köpte en ny bh för några månader sen, har 95 E som vanligt men kände att bågarna inte var så sköna, så jag har en ny utan bågar och gjort omkretsen lite vidare och då funkar E-kupa fortfarande för mig. Vill inte ha större för det är stort som det är!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 19+
  • Dag och natt

I kväll har jag varit på gravidpilates! Härligt! Nån fler som tränar det nu?

Kul med lyckade RUL!  

• Dag och natt
    jhk88 skrev 2012-04-23 12:57:04 följande:
    Grattis!! Skönt att allt såg bra ut=) Jag ska själv på RUL idag och är väldigt nervös... Tänk OM det skulle vara något fel på bebisen... Hemska tanke men den finns där...
    Hur har det gått? Hoppas det gick bra!!

Grattis Fijalija till lyckat RUL!! 

Själv är jag i v 19+5 i dag, nu tycker jag tiden kryper sig fram! Min sambo fyller år i dag och en fin present hade ju varit om han hade känt lill*n sparka. Tyckte ju själv att jag kände sparkar utanpå magen någon morgon här för nån vecka sen men efter det har jag inte känt nånting så jag funderar på om jag kanske bara inbillade mig.
  • Dag och natt

Vad härligt att era RUL gick bra i dag! {#emotions_dlg.flower}

Och välkommen Wolf! Är själv mamma till en liten änglaflicka, avbruten graviditet i v 23 pga fostermissbildningar. På fredag är det faktiskt hennes BF för ett år sen. Hjärta Men nu hoppas vi att det ska gå bra för oss alla den här gången! 

Tycker jag har blivit glömsk. Läser tex tråden men nu kommer jag inte ihåg vad mer jag skulle kommentera.
    Ska till BM på torsdag iaf, mäta blodtryck och boka in föräldragruppen. Ska bli så kul att träffa henne och få berätta om vårt fantastiska RUL.

• Dag och natt

Firar v 20+0 i dag!!! Äntligen halvvägs, det känns fantastiskt!! {#emotions_dlg.flower}
    Har sen ett par dagar tillbaka också börjat känna sammandragningar och lillen känns också mer så visst händer det saker! Skrattande

Tessi1983 skrev 2012-04-25 20:17:03 följande:
    Äntligen hemma igen efter en bra dag i stor staden, rul gick Superbra fick 5 fantastiska bilder då vår skrutt ligger och suger på tummen . Men om jag blev klokare på om jag är gravid vet jag inte haha! Var tvungen att fråga hon som gjorde ul om den där lilla verkligen fanns i min mage eller om vi tittade på nått inspelat haha! Jaja den här dagen måste få lägga sig innan jag fattat vad jag fått se...
    Vad gulligt att den sög på tummen!
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 20+
  • Dag och natt

Edds - usch vad obehagligt att ramla nu när du är gravid dessutom! Skönt att höra att det gick bra.

Här har vi varit hos BM idag, bt 120/75 och bebis hjärtljud låg på 140. Livmodern i höjd med naveln. Vi skulle bli inbokade på föräldragrupper nu också och så fick jag mammaintyget. Känns verkligen som att man kommit en bit på vägen nu! 

• Dag och natt
    Miguel83 skrev 2012-04-30 05:30:14 följande:
    Stolt blivande pappa :) Beräknat födelsedatum är 27 september.
    Har inte kunnat sova för att jag är ju nervös inför ultraljudet som är om ca 9 timmar.

Önska oss lycka till för jag tror det kan behövas och jag önskar er alla lycka till :)

/Miguel från Västerås
    Lycka till och välkommen till tråden
  • Dag och natt
    naggym skrev 2012-04-30 04:15:26 följande:
    Idag är det exakt 4 månader kvar till beräknat BF för mig.. Det firar vi genom att ligga vaken.. Samma tid varje morgon vaknar jag och måste kissa sen är det kört :/ hoppas jag somnar om snart! Tiden går i alla fall ganska snabbt men jag längtar som tusan efter liten :)
    Vad kul med bara fyra månader kvar!! Har också börjat bli tvungen att gå på toa vid fyra-femtiden på morgonen. Det är nog bara att vänja sig.

I natt drömde jag en riktig förlossningsdröm dessutom!! Det var den 5 sept någon gång på kvällen. Jag var hemma och mamma hjälpte till med förlossningen - sambon var inte ens hemma! Ut kom ett flickebarn! När pappan väl kommit hem var vi plötsligt på sjukhuset utan barnet och jag frågade om vi behövde komma in med henne för att de skulle ta en titt på henne, och det skulle vi så klart. Då kom jag på att moderkakan inte hade kommit ut så det vore ju bra om de kunde kolla mig också haha! Men sen började jag bli stressad för jag kom på att vi hade inga kläder till lillan, ingen overall, inga vantar. På sjukhuset hade de bara vantar som var alldeles för stora för henne. Jag blev så ledsen över att vi inte hade hunnit köpa något till henne! Och då kom jag på att ingen hade tittat på klockan när hon föddes - åh så besviken jag var. Cool

Hmmm jag som tror att det är en pojke i magen. Blev lite osäker nu, är det nån där inne som inte längre vill bli kallad för "han"?
  • Dag och natt

Trevlig Valborg till er alla förresten! {#emotions_dlg.flower} 

• Dag och natt

Den lilla M: Usch vad jobbig upplevelse, jag är glad att det gick bra för er till slut! 

Bus Norpan: Lycka till på RUL i morgon!! Håller tummarna.

Edds: Jag har också moderkakan bak! Förra gången fram och jag måste säga att det är ganska stor skillnad. Känner "pruttis" så mycket mer den här gången.

Tycker också att jag känner bebisen mer på kvällen och alltid nån gång på morgonen. När jag jobbar brukar jag också känna den ganska mycket.

Vi har verkligen haft fullt upp i helgen. I går åkte vi ut till min systers familjs sommarställe och firade valborg. Det var jättetrevligt men jag sov inte särskilt bra. Resten av helgen har det verkligen varit fullt upp, med shopping hit och dit och plantering, putsa fönster... Ja ni vet vårstäda överallt.

I morgon är det v 21+0 här! Jippie!! Solig 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012