Vi som väntar smått i September 2012
Nä verkligen inte! Vi från Sthlms-tråden får ju ta och styra upp nåt sen när vi har fått våra småttingar.
Nä verkligen inte! Vi från Sthlms-tråden får ju ta och styra upp nåt sen när vi har fått våra småttingar.
Idag har vi varit på TUL! Pojken ligger med huvudet nedåt fortfarande och är så söt så söt! Jag blir så glad när jag får se honom. Han följer mittenkurven perfekt och det känns så skönt att han växer som han ska.
Är det nån här som går profylaxkurs?
Eller vad gör ni för att förbereda er inför förlossningen?
Ja fy för försäljare som terroriserar en på mobilen. Har också beställt gratisboxar och samtalen kom som ett brev på posten, med samma nummer nånstans nedifrån Skåne har jag för mig. Jag har iaf möjlighet att lägga in numret på avvisningslistan i min Android och det verkar funka bra för nu har jag inte märkt av några samtal på flera dar - tjohooo!!
Fem dagar kvar att arbeta, sen får jag också gå på semester! Ska bli så sköööönt!
Det var ingen här som svarade på om de gick nån profylaxkurs? Jag funderar på om man ska beställa en dvd och öva hemma nämligen, blir ju bra mycket billigare dessutom.
Hittade en bra pdf-fil på nätet ang avslappning och sånt inför förlossning som man också kan öva på, kallas för Signekursen http://www.viforaldrar.se/Global/Vi_foraldrar/gravid/psykoprofylax/Signekursen.pdf
Vad bra kaksmulan, jag såg den jag med och funderade på att beställa den! Har du köpt boken som hör till också eller bara DVD:n?
Idag är jag så himla trött. Vi storstädade igår - är fortfarande inte klara - och sen på kvällen blev jag så frustrerad och ledsen över mina föräldrars sätt att agera. Min sambo ska hjälpa dem med att renovera deras kök (han gör allt och de åker på semester) och mina föräldrar är så uppväxta med att spara spara spara, inte göra sig av med något som är helt och funkar... De har nu själva knackat ned kaklet i köket (70-tals) och sagt att de ska göra bord av det (?). Sen när blev mina föräldrar möbelsnickare? Har inte hänt senaste 40 åren iaf. Och samma med skåpen, istället för att riva ner skiten plockar de varsamt ned allting och kommer förmodligen spara i nån garderob av nån anledning som ingen kan förstå. Åh jag blir så förbannad. Var där för några helger sen och städade ur ett par garderober från mina saker som tonåring och då känns det så tröstlöst om det ska fyllas med nåt annat junk nu! Bläää.
Lemis: Ja man undrar ju vad de ska ha sakerna till! Ett av deras växthus gick sönder i våras, alldeles ranglig och sned, men vilka tror du försökte få den att stå upp (utan fönsterrutor)? Nåja, jag åkte hem efter det och bara några dagar senare hade de själva förstått att det var ett dödfött försök att få den att stå upp så då slängde de det till slut! Tjoho!
Undrar också hur det har gått för Leia och ev blodpropp?
Har också varit hos BM (hennes inhoppare) idag och alla värden var bra. Sf-måttet var i linje med den övre kurvan vilket BM var ganska övertygad om att det är för att han ligger så högt upp. På UL i torsdags följde han mittenkurvan så jag är inte orolig över storleken. Men hon ville ändå att vi skulle göra ytterligare TUL om några veckor.
Tjohoo!! V 32+0 idag! Åtta veckor kvar!! Eller sex, eller tio, eller vem sjutton vet.
Och här håller vi på att renovera mina föräldrars kök för fullt och hemma hos oss händer ingenting. Kanske inte den bästa planeringen i världen att vi skulle dra igång med det projektet nu när vi väntar smått, men det är på tiden att göra något åt det här köket innan det rasade ihop helt.
Solen skiner iaf och jag har stått ute och byggt ihop stommar till väggskåpen. Har nästan inga krämpor alls och är glad över det när jag hör hur ni andra har det. Enda är att jag känner mig tung och inte orkar stå upp så länge och så har jag börjat få lite halsbränna till och från. Håller på att virka en filt till lillprinsen så jag hoppas den blir fin sen. Vi har inte ens gjort nån namnlista men det enda namnet som vi har kommit på skulle kunna fungera för oss hittills är Isak som finns på min sambos sida. Sen vill vi ha åtminstone ett namn till.
Hoppas ni mår bra allihopa! Själv har jag lite huvudvärk till och från, och har sovit ganska mycket idag. Det känns som om det kan bero på vädret så jag tänkte vänta till imorgon med att gå till vc och mäta blodtrycket (vi är inte hemma så jag kan inte gå till min mvc). Om bt då är som det brukar borde det väl inte kunna vara havandeskapsförgiftning? Jag tänkte på om jag skulle behöva kissa på sticka också för det kan jag inte göra där tror jag utan måste isf leta reda på nån mvc.
Roligt att läsa om er och ögonfärger m.m.
Jag är 31 år, bor i lägenhet i Solna och jobbar som jurist på domstol. Min sambo är 38 år och jobbar som civilingenjör inom telekom. Vi har varit ett par sedan mars 2009 och förlovade oss 27/4 2011 i Paris! Vi fick en liten änglaflicka i dec 2010 (som var beräknad den 27/4 2011 så därav vår flykt till Paris), har även haft missfall och X innan den här efterlängtade pojken äntligen ville stanna kvar hos oss. Är nu ledig ända fram till förlossningen den 11/9! Min sambo har ljusgröna ögon och blond hår, och jag har gröna (med brunt i) ögon och brunt hår. Min mamma har gröna och pappa blå/grå och hans föräldrar har/hade blå och gröna. Mina syskon har blå, melerade, gröna och bruna ögon, min sambos bror har blå! Jag är verkligen nyfiken på vad mini kommer att få.
Idag firar vi v 33+1! Strålande sol och vi fortsätter med mina föräldrars köksrenovering inomhus. Nästa vecka MÅSTE vi vara klara för då måste vi åka hem till TUL och BM-besök... Känns som vi har en hel del kvällsarbete kvar att göra för att hinna färdigt. Jag kan inte göra så himla mycket men har satt ihop en del skåp och alla lådor, så jag väntar på att vi ska få in bänkskåpen på plats så kanske jag kan få börja skruva lite igen.