Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som väntar smått i September 2012

Jag sov så dåligt inatt, verkligen jättedåligt. Vaknade flera gånger, snurrade runt, kunde inte somna om... Jag har känt mig helt slut idag. Fler som sover dåligt? 

Nu är RUL tisdag nästa vecka så det är verkligen inte långt kvar nu. Vi har varit inställda på att inte ta reda på könet men ju närmare vi kommer desto mer börjar jag känna att jag vill veta det. Efter allt vi gått igenom så skulle det kännas bättre att få veta det redan nu och börja tro på att allt kommer att gå bra när man kanske kan få en mer personlig känsla till bebisen, med att tex börja fundera på namn och börja köpa kläder. Så nu hoppas jag bara att bebisen är samarbetsvillig och vill visa upp sig för oss också.  Glad Sambon säger att det spelar absolut ingen som helst roll för honom om vi tar reda på det eller inte så det är upp till mig, och som det känns nu så vill jag veta.

Hoppas ni har haft en bra påskhelg förresten! Vi kom hem från mina föräldrar igår och var hos sambons pappa idag. Jag känner mig verkligen helt slut! Förstår inte hur jag ska orka jobba den här veckan. Men snart är det bara tre månader kvar innan semestern börjar så det är inte långt kvar alls.

Någon mer som blivit mer tankspridd?? Jag har blivit det senaste tiden. Glömmer bort var jag har lagt mobilen (trodde att jag glömde den hos sambons pappa idag men den låg i min andra jackficka, trodde att jag hade glömt mobilen hemma hos mina föräldrar i lördags när vi var hos min kusin och hälsade på, så när vi kom hem till dem igen så började jag leta överallt efter den, men den låg i väskan i ett fack jag aldrig brukar använda till den...). Skäms Måste ju bero på tröttheten!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt

Jag är helt slut idag! Jag sover skitdåligt nu. Flera nätter nu i rad av massor med vridande, vändande och sömnlöshet har gjort att idag kände jag mig extremt trött, totalt energilös, torra ögon, yr och lite illamående. Jag kände att det inte var någon idé att kämpa mig till jobbet och försöka vara tapper. Jag förstår att sömnlöshet är ett effektivt terror-medel! Jag vet inte varför jag har så svårt att sova nu, magen är ju inte i vägen särskilt mycket ännu.

• Dag och natt

Vad roligt med alla lyckade RUL idag, stort grattis till er! Vi har en vecka kvar nu och jag är väldigt orolig över det, vill inte vara med om samma mardröm som med Wilma. Det ska visserligen vara låg risk för att det ska hända igen men jag vågar inte ta ut något i förskott. Om allt ser bra ut då, då tänker jag beställa barnvagn efter det och släppa lite på spärrarna och börja köpa lite söta bebiskläder. 

Min ofantliga trötthet blev lite bättre efter att jag sovit tre timmar (!) mitt på dan, men i stället började jag känna att jag har en förkylning på gång, så det är kanske inte alls konstigt att jag känner mig så trött och sömnlös nu. Blir verkligen helt slut av att göra saker nu. Typiskt att jag bokat in mig på gravidpilates med på början på torsdag.  

• Dag och natt

Nu kan man ju ta 30 dagar föräldrapenning samtidigt, förutom de 10 pappadagarna. Det började gälla från årskiftet.

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 18+
  • Dag och natt

Från FK:

Den 1 januari kom en ny lag som gör det möjligt för båda föräldrar att få föräldrapenning för samma tid och dag.

Under barnets första år kan båda föräldrarna ta ut föräldrapenning för samma dagar. De dagarna kallas dubbeldagar. Föräldrarna kan som mest ta ut 30 dubbeldagar. Efter att barnet har fyllt ett år kan bara en förälder i taget ta ut föräldrapenning. För att ta ut dubbeldagar ska både föräldrarna ansöka om dubbeldagar för samma datum och i samma omfattning.
    Ring till Kundcenter 0771-524 524 för att få ansökningsblanketten hemskickad.

Från och med den 26/2-2012 kommer ni att kunna ansöka om dubbeldagar via Mina sidor.

De dagarna som föräldrarna tar ut dubbeldagar ger inte rätt till jämställdhetsbonus.

• Dag och natt
    MiaMy skrev 2012-04-12 18:41:30 följande:
    Oj detta låter bra! Men dessa 10 "pappadagar" som är direkt efter hemkomst från förlossning ingår inte i de 30 dubbeldagarna eller? Så om man vill kan man i princip ta ut 40 gemensamma dagar?
    Precis, de tio pappadagarna finns kvar som vanligt, så det finns ju möjlighet till totalt 40 gemensamma!
  • Dag och natt

Åh vad jag vill ha min bebis NU Känns som en evighet kvar till september. 

• Dag och natt

Lyllos er som har sol idag! Här i Sthlm är det totalt grått och regnigt även idag, har varit så hela veckan i stort sett.

Härligt att RUL gick bra satisfaction! Är det några andra som har RUL idag?

Välkommen Emma1986! Glad 

• Dag och natt

Jobbigt beslut FijaLija, har tyvärr inte så mycket råd att komma med men hoppas att du får det stöd du behöver för att kunna fatta ett beslut som känns bra för dig. 

Lite roligt att jag alltid blir lite förvånad eller vad man ska säga, när jag ser en massa Aurora-prat i trådar eftersom jag heter det. Skulle kännas jättekonstigt för mig att gå till en aurora-bm fast samtidigt väldigt personligt haha. Skrattande

I dag har jag i alla fall känt lillen massor, tyckte till och med att jag kände små sparkar utanpå magen!  

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012