• Lemis

Vi som väntar smått i September 2012

någon mer som är typ förstoppad? någon som har en dunderkur?

Ni som har flera barn av olia kön har era graviditer varit lika när det varit samma kön? hoppas ni fattar frågan?

Jag är nästan hundra att jag bär på en flicka för allt är så annorlunda, jämfört med när jag väntade sonen. Jag längtar så fruktansvärt efter bebis nu. helt sjukt!

höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september
  • Lemis

Vilka fina namn ni har. Jag och min man är ute alls överens. Får vi flicka vill jag att hon ska heta Amalia. En pojk. Vill jag Elton. Jag gör allt för att övertala honom. Några tips?

• Lemis
    eiramis skrev 2012-05-06 18:09:11 följande:
    *Suck*  Nu har jag pratat med gynakuten och som en snäll flicka lovat att avvakta och höra av mig igen om det börjar göra ont vid sammandragningar.

Vad jobbigt. Hoppas det inte blir värre.
  • Lemis
    LillyRose skrev 2012-05-06 06:16:33 följande:
    Vi var i stan igår och tittade på allt vi ska köpa...föll för Tummengrejerna...lagt ut massa bilder i min blogg om nån vill se de underbara babygrejerna vår Darius ska ha Sen så blev det ju den underbara overallan i galda färger från kapahl, måste köpa fler storlekar . En underbar dress i grönt/orange och min tokiga man köpte en skötväska för 900 kr! Så grymt snygg så jag smugglar den me till jobbet nästa vecka  

Jätte fina bäbis prylar på bloggen.
  • Lemis

Lillyrose. Jätte fina bäbis prylar.

• Lemis

Visst är det några här som jobbar på förskola? Ska ni söka gravidpeng ( havandeskapspenning)?

• Lemis
    JePaLuLi skrev 2012-05-09 22:15:18 följande:
    Jag jobbar på förskola och satt idag och fyllde i papprena för graviditetspenning tillsammansws chefen. Bara att hålla tummarna nu

Vad skrev ni? Jobbar du på småbarn? Det var inga diskussioner om att du skulle få andra sysslor. Jag tänkte söka till efter semester.
  • Lemis

Usch något fruktansvärt har hänt våra vänner i vårt kompisgäng. Det fick en son som dog. Fullt gånget. Helt sjukt. Jag är förkrossad och kan inte fatta att sånt kan hända. Varför?

• Lemis

tack för alla era tankar och tips på hur jag jag/vi kan stötta våra vänner. Vi vet inte varför detta hände och de ligger fortfarande på sjukhuset. Jag har drömt mardrömmar hela natten och får panik ibland när jag tänker på dem.

Jag var ju väldigt ledsen när jag fick utomkveds och förlorade en äggledare och mindre chans att bli gravid, jag vet liksom hur helvetet ser ut där nere i det svarta hålet, så jag hoppas verkligen att dem tar sig upp.

vad ger man till en familj som mist sin son, sin lillebror??    

• Lemis
    IdaVasterflo skrev 2012-05-11 18:35:05 följande:
    Som en kondoleansgåva menar du?  En blombukett tycker jag är mest passande. (kan vara arbetsskada dock) Men det är något som symboliserar ert stöd och visar att ni finns där, men samtidigt något som de inte känner att de behöver spara och ha framme. Köp till ett vackert kort som ni undertecknar, så finns det ändå något som går att spara och lägga undan. Som man kan ta fram senare och titta på, och minnas hur många det faktiskt är som finns där och stöttar en. Och det är den tanken som räknas. 
    ja precis, jag har läst en massa på småänglar som du skrev om innan. Jag vill veta hur jag ska ge dem mitt stöd utan att tränga mig på för tidigt. Det står mycket bra info där om hur jag som vän ska göra och inte göra.

Tänker sända en blomsterbud så fått jag vet dem är hemma. Vill inte komma direkt eftersom jag är gravid och vet inte om de ger en obehaglig känsla. Däremot kommer jag besöka dem senare, men vill ge dem tid. 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012