• Lemis

Vi som väntar smått i September 2012

Jag ska lämna blodprov nu på fredag och då är jag i vecka 14 men då är det sent att göra kub test,? Fattar inte hur hon tänker min läkare. Hur snabbt får man svar på blodprov?

höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september
  • Lemis

En dum fråga, hur gör ni bikarbonattestet?

• Lemis

Jag ska ringa min bm imorgon och fråga hur läkaren tänkte när jag ska lämna blodprov för kub på fredag i vecka 14 men har inte gjort något ul. Vad liksom räkna hon på då? Att blodprovet är bra och då behövs inget eller tillhör ul för att kunna räkna ut ?

• Lemis

Ringde och pratade med min bm om det här med kubtest. Men de menar på att det test jag gör är att lämna blodprov och mäta bebis som de gjorde i vecka 7. Konstigt. Hur kan det vara olika? Då när jag gjorde ul var ju bara för att se att jag var gravid på rätt ställe.

• Lemis

Kolla mitt test alltså min remiss till blodprovet och där står det att det testet endast kan ta tidigast i vecka 14. Jag tror det är något helt annat test de ge mig. Läkaren var ju inte alls villig att göra ul. Jag har ju ändå gjort några för att ha koll på cystan. Frågan är hur de räkna då räkna. Och jag funderar på att skita i blodprovet. Det är ju inget kul om d skulle visa dig vara ett dåligt svar. Då återstår ju i stort sett ett moderkaksprov eller fostervatten. Jag blir så trött på sjukvården. Och varje gång måste jag förklara om mitt utomkvedshavandeskap.

• Lemis

jag tycker det med låter konstigt.
    på in remiss stor det att provet heter : Biokemiskt test för att bedöma sannolikheten för kromosomavvikelse, kvadrupeltest i 2:a trimestern.

fattar nada. men inser att det inte är verken kub eller nupp.     

• Lemis

Jag fick ks med min son.han vägde dock 4,7 kg och jag hade kämpat länge innan allt blev akut vill aldrig mer uppleva ks. Antagligen det som gjorde att jag fick utomkvedshavandeskap vid min andra graviditet. Jag vill ha en vaginal förlossningnu och är taggad.

• Lemis

Beklagar för er som fått missfall. Hoppas ni är tillbaka i banorna igen när ni är redo.

• Lemis

Läst igenom alla diskussioner. Intressant. Men nämner inget mer vi kommer säkert prata om det när vi närmar oss. Just nu är mitt mål att längta ochvänta till ul den 5 april. Jag har även bestämt mig för att hoppa mitt blodprov om kromosomavvikelse. Jag har googlat och läst och insett att det inte är tillförlitligt. Att bara gå på blodprov känns fel. Vi har kämpat så för detta barn och jag vill inte ta ställning till ett fostervattenprov. Jag ligger inte alls i någon riskzon om man tänker ålder eller sjukdomar i släkten.

• Lemis

Jag är i vecka 14 och jag har också haft mycket växtvärk. Jag har nästan trott mensen skall komma. Jskönt att vi är fler som. Känner likadant.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012