• Lemis

Vi som väntar smått i September 2012

StarStruck: så spännande. jag har fått blöjer som man har till gamlingar. vi har en lite bit till sjukhuset och för att man ska vara lugnt att sättet inte blir skadat i bilen så får det bli blöja. ibland vill ju förlossningen se bindan för att avgöra färg osv.
    Lycka till nu! 

höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september
  • Lemis

dethär med fb är svårt, och det som är skönt är att man får välja om man vill vara med eller inte. Sen kan man också välja att vara vänner med många, men att de inte kan läsa allt om dig på din sida.
    Jag gillar fb det har så mycket mer än just läsa andras statusar, vilket är väldigt kul ibland.
    Jag följer ju vissa tidningar på fb osv. och sen så har vi ju vår grupp här ifrån på fb med. Jag har så svårt att komma in på fl genom mobilen  jämför med fb. Snacka om I-lands problem jag vet!!!

Nu har jag ju ändå tappat mobilen i toaletten så jag får ändå läsa allt via datorn, snacka om hur beroende man är av allt. :)     

• Lemis

igår skulle jag varit på TUL, men det var typ kaos.
    Vi fick vänta evigheter innan en BM kom och skulle ta ctg och sen tyckte dem det var rörigt i journalen. en bm ville gör hinsvepning nu och där en annan bm hittade inte hur barnen låg och en läkare kom sedan in och tyckte att vi gjort för mycket kontroller på mig och att vi skulle följa planen som jag gjort upp med ofeliagruppen, vilket innebär igångsättning/hinnsvepning i vecka 38. Sen säger läkaren att hinnsvepning för det på mvc. Konstigt tyckte jag och frågade om vattnet går då, men hon menade på att det gör det nog inte. nehe. helt förkrossad gick jag och min man hem för att sedan på BM besök på MVC och hon sa att man absolut inte gör sånt där, skulle något hända måste man vara på plats. I alla fall ringde hon och bokade tid på förlossningen nästa vecka på tisdag. Spännande!

Dock har bebis inte fixerat sig , ni som gjort hinnsvepning hur har det gått för er? har barnet varit fixerat då?

• Lemis
    LillyRose skrev 2012-08-22 11:22:17 följande:
    Gjorde hinnesvepning med min minsta dotter och 11 timmar senare var hon ute! Tog nog två timmar efter mvc besöket då värkarna kom smygande

åå så spännande, var hon fixerad då? varför fick du göra hinnsvepning om du vill svara?
  • Lemis

Intar vecka 38 idag. Och det känns som om bebis aldrig kommer. Men vi får hoppas hinsveppningen gör susen imorgon.

• Lemis

Ja dessa färdknäppar har vi gjort några stycken nu, men jag var helt omogen idag på hinnsvepningen. Men ska dit på fredag igen.

• Lemis

Lycka till alla ni som är på g eller som gör vändningsförsök.

• Lemis

Superbia: härligt att vändningsförsöket gick bra. Min knodd vände och vrider sig nu i slutet. När vi gjorde ctg låg huvudet neråt och när vi bytte rum för att göra ul så hade den snurrat runt och hade huvudet uppåt. Konstigt. Men hon kunde vända den med en putt så huvudet kom ner igen. Jag är i vecka 38+0 idag så jag fattar inte varför den ska stöka nu.

• Lemis

Grattis till alla små guldklimpar som kommer ut. Blir också förvirrad av både här och Facebook. jag har 5 dagar kvar till bf och tappen är sluten och stängd. Ska på 4 hinnsvepning på fredag.

• Lemis

Grattis till alla er som fått bebisar här inne och även på fb som jag är mer aktiv i. Idag har jag bf och bebis vill inte alls ut, var på kontroll idag och livmodertappen är utplånad men jag är inte öppen något dvs inte så mogen. Ska tillbaka om en vecka sen får vi ta ställning till o´m jag vill gå en vecka till. de sätter inte igång mig när jag är omogen pga av akutsnitt med förra sonen. Själv klart grät jag en massa hos doktorn, är jui så rädd för snitt igen. Fixar inte det att dem ska greja i mig. BLÄ: men jag vill ju ha ut den lill*. Ni som har gjort snitt i vaket tillstånd hur har det varit? Jag är rädd att få panik!!

• Lemis
    Bellona skrev 2012-09-10 19:42:06 följande:
    Lemis, jag blev snittad för två veckor sen. Tyckte inte det var någon fara alls. Det jag var mest rädd för var iofs att få svårt att andas med ryggbedövningen och visst, det påverkades, men var ingen fara. Hade väntat mig lite panik, men det gick jättebra.

svårt att andas, det hadde jag inte ens tänkt på. hua anna mig.!  men skönt att det gick bra. Tog det lång tid och fick du ha skatten hos dig på bröstet då?
  • Lemis

Jag är rädd för att bedövningen inte ska ta som det blev sist, därför blev jag sövd. Jag är även rädd för sprutor, född att jag ska känna att de rota runt i min mage och sen ska jag bara ligga där. Jag är rädd för att inte läka ordentligt. Rädd för att jag har en son hemma som också behöver mig och det gör så ont i början av läkningen av snittet. Ja jag är rädd för allt som även kan hända vid en vaginal förlossning. Men jag vill verkligen ha en vaginal förlossning.

• Lemis

Grattis Ida. Skönt att det gick bra med snitt. Vi har också ett planerat framför oss imorgon. Vi har ju också försökt att få ut den lille men den vägra och har nu lagt sig på tvären till säte. Jag är jätte nervös och ledsen för detta, men när jag läste hur glad du lät så blev jag gladare. Grattis till er alla andra som fått bebisar.

• Lemis

Idag kom vår prinsessa kl 10:03 4,2 kg tung och 52 lång. Snittet gick bra och jag fick en positiv upplevelse denna gången. Hon är underbar. Jag är så lycklig, fast att det inte blev den förlossningen som jag ville haft.

• Lemis

Jag har dåliga nyheter. Vår flicka har dåligt hjärta så vi ligger i lund. Hon ska op på fredag. Sen blir det två op till när hon blir äldre. Livet blev så hemskt vi hann ha henne hos oss i 1 dygn. Storebror han också träffa henne. Vi ska få.bo här nere på hotell så jag vill hämta hit storebror så vi kan vara tillsammans. Kommer inte vara lika aktiv nu dom innan. Grattis till alla ni som fått och som är på g.

• Lemis
    idamarja skrev 2012-09-22 15:49:35 följande:
    lemis: det finns ett hjärtebarnsforum här på familjeliv,

Op för Meja har gått bra. Jobbigt med slangar, men de försvinner en efter en. Längtar så efter henne. Var finns det forumet? Har du också genom gått tre stegs op. Vår Meja saknar vänster hjärtkammare.
  • Lemis

Jag vet faktiskt inte varför dem missat det . Alla frågar det och tydligen så var inte den bm så pass utbildad i sitt öga för just denna typen av fel. Det var liksom inte så här det skulle bli. Och jag vet inte hur jag skulle tagit det om vi vetat innan.

• Lemis

Starstruck: grattis vad kul! Hur mår du? Och vilja?

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012