• Lemis

Vi som väntar smått i September 2012

Många av er har trygghansa här eller hur var det? alltså i gravidförsäkring? ringde dem igår och fick reda på att det kommer ut en ny utökad försäkring i deras betalda gravid försäkring. jag skulle vänta till måndag och teckna, de har tydligen ändrat ersättningsbelopp pch även flyttat så att den gäller från graviditetsvecka 22 osv. än så länge har jag bara folksam gravidförsäkring, men vill nog inte ha den efetrsom den inte alls täcker förlossningskador lika bra som andra.

jag är lite nojjig efetrsom min son kom med akutsnitt och nu är jag lite orolig att man ska spricka osv.  

höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september
  • Lemis

Funderar på att även ge boken sommarland till våra vänner. Någon som läst den? Kommer även att skicka blommor när den kommit hem. Just nu mår mamma dåligt och förlorat massa blod. Tack alla ni dom gett mig råd och tips. Annars försöker jag njuta av min knodd i magen som mest sparkas mot kissblåsan.

• Lemis

Här är en till med sammandragningar, fast mina gör inte ont och dem kommer oftast när jag stressat. Men jag har fått info om att kroppen träna sig inför förlossningen, men ont ska det inte göra. Bra att ni kollar upp. Jag tror vi alla är nojjiga. Men snart sitter vi med våra b

• Lemis

jag har väl också fått lite hjläp på traven att bliv gravid nu andra gången.
    Med sonen tog det direkt och andra gången lite drygt ett halv år men det blev ett utomkveds och en äggledare mindre. Men jag fick en spolning av min ena äggledare ca 1 år senare och 2 försöker efter där så fick vi pluss. så jag är övertygad om att min spolning hjälpte mig på traven på i psyket och i kroppen.

Jag är så tacksam att jag får uppleva detta igen. Alla borde får uppleva detta!
    Nu ska jag iväg och klippa och slinga håret.      

• Lemis

ser att ni diksujterar försäkringar. Jag skrev tidigare att jag hade ringt trygghansa och dem berättade att en nyare och uppdaterad försäkring var på G och det stämde. Jag har beställt och inväntar försäkringsbrev.  Den är lite dyrare nu, men täcker mer och vissa ersättningar har höjts. Jag hade folksam förra gången och då fick man inte så mycket för akutsnitt eller andra komplikationer som jag får för trygghansa. Och det spelar ingen roll att  man är snittad innan jag ringde och kollade.

Jag har folksam på mig och min son men är rätt besviken på min försäkring. När jag låg inne och fick op bort min äggledare och det blivande fostret som satt där, fick jag inget. Alla kostander efteråt samt de dagar jag låg på sjukhuset fick jag står för själv.

Trygghansa hade gett mig betydligt mer, så därför funderar jag stark att gå över till dem för min son och mig.

Trygghansa har också ersättning från dag 1 vid sjukhusvistelse med sitt barn osv många har från dag 3.

jag tror på trygghansa, men det att det är som en stor djungel, huvudsaken är att de kriterier man har uppfylls.

• Lemis

ni söker som söker gravidpeng och jobbar inom förskolan hur beskriver ni er dag. Jag menar vi har ju tunga lyft och jag kan inte be kollegor hjälpa mig jämt och dessutom får vi bara in småbarn efter sommaren.

• Lemis
    Wolf skrev 2012-05-16 10:49:13 följande:
    I dag ska jag iväg till läkaren för att kolla tappen, fortsatt sjukskrivning och uL för att se hur moderkakan ligger (vet att den fortfarande är alldeles vid öppningen tyvärr) men ska bli skoj att få se den lilla med UL igen och antagligen så kollar dom också flödet denna gång.
    LÄNGTAR!

Och i dag går jag in i v.25 herregud vad tiden går långsamt tycker jag..
    Vad tycker ni som har barn sedan tidigare?

Hur gick det idag?

Jag tycker tien går sakta men ändå snabbt, jag har liksom inte hunnit njuta vara varit rädd och äsker jämt men efter sista ul så har jag slappnat av. Är nu i vecka 23. ( 24 enligt fl , men min barnmorska räknar inte så)
  • Lemis
    Wolf skrev 2012-05-16 19:35:06 följande:
    Jo så har jag också trottsig barn så man blir tokig emellanåt. Men men...

Nu har jag vart hos läkaren och de hade bättre utrustning än på förlossningen så moderkakan hade flyttat sig lite. Nästan 3 cm från öppningen vilket innebär att jag får en vaginal förlossning (om inget annat tillkommer vill säga) och det känns såå skönt! En stor sten har lättat från mitt hjärta! UNDERBART!

Flödet såg bra och ut och bebisen  verkade ha det bara bra där inne. Så skönt! Tappen var kortare än tidigare men inte så att det är ngt fara och det är bra. Så jag får fortsatt sjukskrivning och hon tyckte att jag skulle vila med tanke på mina SD.
     Så i överlag såg det bra ut! :D
    Flj låg på 140 denna gång :)

vad skönt!
  • Lemis

idag gjorde jag bikarbonat testet som ni skrev om innan och det visade sig vara en tjej om det stämmer.
     Jag har känslan att det är en flicka pga att allt är så annorlunda jämfört med pojken, men min mage liknar mer så som när jag väntade min son. ska bli så spännande att se vad det är för filur.

Någon som har tips på halsbränna? äter nu gaviscon (tror det stavas så) men den hjälper max en halv timme. Sprutar snart eld genom munnen.

• Lemis
    AM79 skrev 2012-05-17 15:40:36 följande:
    Nu blir jag lite orolig. Har inte känt fosterrörelser sedan i tisdags. 1 1/2 dygn sedan. Är det vanligt att det går så långt mellan känningarna? Hur är det för er? någon som upplevt samma? Bör jag vara orolig eller är jag Bara nojig??

drick ett glas iskallt vatten, elelr buffar lite på magen. Annars så ring din bm så du /ni kan känna er lugna.
    Men som övriga skriver så är det så olika från dag till dag. Jag är i vecka 23+3 och känner nu kraftiga sparkar, men dem kom igår. jag var också lite orolig för några dagar sedan , men det får jag minsan igen nu. 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012